Totusi, in cazul masinilor noi, sunt rarissime cazurile in care cineva ar prefera sa cumpere o masina din Germania in loc sa o ia din Romania.
Ar trebui- in afara unor cazuri izolate exemplificate de Sese - sa fie indeplinite simultan o serie de conditii:
1. Sa fie cu mult mai ieftina decat in Romania. Si cand spun mai ieftina nu ma refer la 1000 Euro. Un simplu drum pana in Germania, cu transport, cazare si formalitati pe-acolo te duce lejer la 1000 Euro ....
2. Clientul sa dispuna de bani "cash" ( nu neaparat la punga ....). Exista totusi si variante de finantare pentru masini cumparate din starinate ( inclusiv SH) dar trebuie calculat bine de tot - si revenim la punctul 1.
3. Clientul sa aiba firma inregistrata in Registrul Intracomunitar si sa nu aiba de platit TVA (nici la momentul achizitiei si nici intr-un viitor prea apropiat). Eu de exemplu, decat sa dau TVA-ul la stat si sa cumpar o masina din UE fara plata TVA-ului la achizitie ( pe care sa-l platesc insa la o viitoare vanzare), mai bine o iau masina din Romaniai si compensez TVA-ul .
Cel putin asa vad eu lucrurile. Dar poate or fi si altii ce-si fac in alt mod calculele ....
PS: Singurele doua variante in care o masina ar fi in Germania semnificativ mai ieftina decat modelul similar din Romania, ar fi:
- "prinzi" o perioada de promotii cu reduceri masive ( de regula la lichidari de stocuri);
- gasesti o masina noua, dar nu la un dealer al marcii din Germania ci una adusa pe canale "gri" de diversi handleri din Nord dinDanemarca, Norvegia, etc unde, din cauza taxelor foarte mari, preturile de "intrare" a masinilor sunt semnificativ mai mici.
PPS: Varianta in care un client isi cumpara o masina noua din Germania datorita diferentei de pret dictata de cei 5% diferenta la TVA poate fi valabila in cazul unor masini scumpe, unde cei 5% inseamna cateva mii bune de euro. Dar cum de la 1 ianuarie va scadea TVA-ul si la noi .....