As mai adauga si eu ceva la ce au spus, bine, moguai si marr. Este clar ca motorul asta va înlocui in viitorul apropiat aspiratele de doi si doi jumatate. Era si păcat ca Subaru, cu atata experiența in motoare turbo sa nu o valorifice acum, in perioada downsizingului si supraalimentării.
Dar,
Tot ce se intampla acum in industria asta este legat de controlul emisiilor, tratarea gazelor de eșapament, consum si randament. De asta vedem distribuții cu lanț la motoare de 1,2 si 1,4 pentru frecare mai mica, de asta Subaru nu prea mai folosește hood-scoop-ul si trebuie sa ne gândim ca o masina de 300 de cai care poluează mai mult, in Europa nu va putea fi adusă decat daca aceasta poluare, sa-i zicem suplimentară, nu va fi contrabalansata de un hibrid, un EV sau un model de un litru cu start stop care coboară sub 100 de grame pe km. Cum la Subaru nu prea exista asa ceva, va trebui sa ne gândim ca in viitorul apropiat, singurul model ca STI-ul va fi... STI-ul. Si asta pentru ca e cumva chintesența mărcii si ceva pentru care s-a muncit la imagine 20 de ani in WRC. Eu sunt sigur ca Subaru nu face bani cu modelul asta.
Cumva, sa spui totusi ca Subaru nu mai stie sa faca masinile cum le făcea odata sau sa crezi ca s-a pierdut acest " purism" de care toata lumea vorbește aici inseamna ca realmente nu cunoști industria.
Subaru face masini mai bune, mai practice si mai sigure decat in trecut. Chiar daca poate a mai pierdut cate ceva, cu siguranta a castigat altele, mult mai multe.
Vanzarile confirma acest lucru si nimeni nu poate contesta faptul ca au avut dreptate cu strategia asta.