Toti fabricantii vor renunta la motorizarile diesel pana in 2121. Unii deja au si inceput s-o faca. Noua Fabia este primul model din grupul VAG care nu se mai ofera decat in configuratie cu motor pe benzina. Altii, cum sunt si cei din grupul KIA-Hyundai, vor continua sa ofere diesel pana cand li se va permite, insa au incetat sa mai dezvolte astfel de motoare. Mai mult, cele pe care inca le ofera, incep sa aibe emisii mai reduse, in detrimentul performantei. 1,6 Diesel de Kia nu mai are 135 de cai, ci 110.
Subaru, pentru ca sunt mai mici, au trebuit sa renunte intai la diesel pentru a face loc hibridului in 2019 si EV-ului in 2020. Asta este o certitudine, vom avea noul Forester, la sfarsitul acestui an, cu motorizare hibrida imprumutata intr-o masura mai mare sau mai mica, nu stiu exact, de la Toyota.
Insa sunt de parere ca se exagereaza cu criticile aduse aici marcii si am sa ma si explic, in scurt.
Subaru este 100% orientat catre piata americana, fabricand masini si motoare care se potrivesc publicului de acolo. Asta indiferent ca ne place sau nu. Faptul ca va exista un 2,4 turbo, ca exista un 1,6 turbo si ( inca ) un foarte potent 2,0 turbo dovedeste faptul ca nu le lipseste capacitatea de a dezvolta tehnologie care sa fie pe placul europenilor, ci doar ca, din ratiuni comerciale, nu doresc sa le ofere acestei piete.
Nu cred ca se straduiesc sa le rezolve si nu le iese ( @burtal zice ca au rezolvat intr-un final cu interiorul ca si cum ar fi incercat 20 de ani si au tot ratat pana acum ), ci doar incearca sa ofere europenilor varianta unei masini destinate altor piete, cu modificarile legislative de rigoare si intr-un volum pe care si-l pot permite sa-l produca in acest moment.
Nu au ambitii mai mari pentru ca oricum nu au cum sa satisfaca o cerere mai mare.
Motoare aspirate lesinate vor oferi in curand toti fabricantii pentru ca nu vor mai avea incotro. Faptul ca Subaru renunta in Europa la XT este o dovada in acest sens.
@andea, la fel, in State raman prezenti in zona de rally, pentru publicul de acolo, in Europa, volumul mic de interes ii duce doar catre Isle of Man si prostii din astea pentru ca nu are sens sa mai promovezi ceva ce nu se va mai putea oferi in curand.
Cateodata citesc aici parerile unora care cred ca americanii sunt toti niste hillbillies lipsiti de orice exigente in materie de automobile in timp ce noi, europenii suntem rafinati si pretentiosi cu motoare, sasiuri si tehnologie. Urmand rationamentul asta, multi cred ca Subaru nu reuseste sa se ridice la nivelul asteptarilor pietei europene.
Total gresit!
Actionariatul si managementul acestei companii incearca sa faca profit cat mai mare cu cheltuieli cat mai mici. Este normal sa faca asta. In State probabil ca le convine cel mai bine si de aceea isi orienteaza resursele in acea directie.
Sunt insa convins ca daca vreodata vor lua decizia sa-si indrepte atentia catre piata europeana si vor incepe sa produca aici, vor face, de la bun inceput, o masina cel putin la fel de buna ca cele fabricate de japonezii de la Toyota, americanii de la Ford sau coreenii de la Hyundai.
Faptul ca acolo au reusit sa-i depaseasca in vanzari pe VW, Audi, Mercedes si BMW, toti niste fabricanti mai mari decat ei, este o dovada ca pot.
Nu si-au luat-o "pe coaja", dimpotriva. Pe ansamblu, cresterea de la 450.000 de masini la peste un milion in 12 ani e impresionanta. Au demonstrat ca pot sa reuseasca si singuri.
Ati fi preferat sa fie cumparati de un generalist, cum s-a intamplat cu Opel, sa-si piarda cu totul personalitatea si sa ne ofere o Impreza OPC sau RS, cu sigle de GT Line si 1,6 turbo imprumutat de la vreun Megane, just for the sake of it?
Eu unul nu.