Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
Subaru club Romania

Subaru Outback 3.0 H6 - 2006

Re: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
« Reply #40 on: August 02, 2019, 12:49:00 PM »
Ar fi, dar nu pt mine, am o anumita "retinere" fata de masinile inmatriculate pe BG, e subiectiv stiu :)

Re: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
« Reply #41 on: January 04, 2021, 17:52:52 PM »
De ce sa pui originale daca se stie ca nu tin? Amortizoarele sunt printre putinele elemente la care se merge obligatoriu pe aftermarket, nu OEM.
Buna Mihai,

Este cel mai gresit sfat pe care l-am gasit aici. Outbackul meu are 182000Km si amortizoarele originale sunt super-ok. Si am fost cu el pe cele mai complicate drumuri (daca le pot spune asa...). Insa, eu am avut grija de ele. Nu am incarcat masina niciodata mai mult decat e permis si nu am protejat amortizoarele la fiecare mica denivelare ci le-am lasat tot timpul sa faca toata cursa chiar cu riscul lovirii tampoanelor. Niciodata nu trec peste denivalari sau limitatoare de viteza cu 5 Km/h, ci normal. Da, se uzeaza bucsile dar amortizoarele fac cursa completa si se ung pe intreaga lungime. Bucsile se schimba usor si ieftin. In plus, daca ar face cursa scurta, s-ar aduna un inel de praf pe piston care se pietrifica si atunci cand dai din greseala intr-o groapa si trece acel inel pietrificat prin garnitura o face franjuri. E ca un genunchi care face exercitii. Daca nu il misti, anchilozeaza... :-)
Cat despre amortizoarele originale/OEM, pot sa confirm ca sunt alegerea corecta.
Mult succes in noul an!

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
« Reply #42 on: January 04, 2021, 18:30:31 PM »
Fiecare face ce vrea cu banii săi. Citește jurnalele colegilor sa vezi cum suspensie spate completa schimbata la reprezentanta pica in 30.000km.
Apoi vezi pe la cei care au pus ceva aftermarket că nu au probleme și au ajuns la 5-6 ani vechime deja.

Cum spuneam, suspensia spate este un punct slab la Subaru.

Forester

  • 3134
  • The other right!
Re: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
« Reply #43 on: January 04, 2021, 20:04:29 PM »
Eu am pus SLS-uri noi cand am luat XT-ul. Masina ingrijita, off-road usor din an in paste (dar cu masina relativ goala, 2-3 persoane fara bagaje). Dupa mai putin de 7 ani si 80.000km a trebuit sa le schimb. Primul proprietar a distrus 2 seturi de amortizoare in 50.000km!
Am trecut la non-originale, cu arcuri schimbate si o usoara inaltare (din arc).

PS: Uite cat de jos statea masina goala inainte sa renunt la originale:
« Last Edit: January 04, 2021, 20:09:03 PM by Forester »
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Re: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
« Reply #44 on: January 22, 2021, 01:38:34 AM »
Ca sa continuam topicul, eu sunt noul propietar, am cumparat-o de a aproape un an de la Catalin.

Sunt foarte multumit de ea, chiar daca au mai aparut tot felul de probleme  ;D

Am mai schimbat pe parcurs la ea asa:

Distributia si pompa de apa
Caseta directie
Discuri si placute ATE parca
Brate, bucsi
Amortizoare fata, urmeaza cele de pe spate
Ulei cutie, diferential si restul de fluide
Bujiile
Bateria

Problemute nerezolvate

TC, check engine, cruise clipesc de cand am schimbat caseta, dupa 3 resetari din diagnoza, le sterg, tin o zi, iar se activeaza
Franele scartaie ca trenul, de noi si acum peste 6000km fac la fel, faceau si inainte, ca de aia le-am schimbat pe toate
Porneste mai greu la rece si vibreaza masina pana se incalzeste. nici o eroare pe bujii sau injectoare

Cred ca am sa trag o fuga pana la Brasov sa le rezolv, am mai fost o data la ei dar nu s-au aliniat astrele si am fost degeaba, nu au avut timp de mine.

E o bijuteria de masina, e prima 4x4 si benzina si imi place foarte mult. Are si puncte slabe dar la cat costa ea... nu o pot critica prea mult.

E moale in curbe, are un balans mare la fel si cand sunt hopuri, e destul de instabila
Directia e moale la viteza
Cutia 5AT lenesa
Scaunul fara pic de suport lombar
Inaltimea mica la cap

« Last Edit: January 22, 2021, 01:48:44 AM by webdoc »

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
« Reply #45 on: January 22, 2021, 09:27:12 AM »
Bun venit!

Erorile pe care le stergi ce spun? Degeaba le stergi daca nu rezolvi problema indicata.

Instabilitate la hopuri este din cauza suspensiei spate probabil duse. Schimba cu ceva bun si o sa dispara. O sa se imbunatateasca si stabilitatea in curbe.

Legat de pornire, verifica bobinele. Multe fac probleme odata cu varsta inaintata si nu se strica de tot sau atat de tare incat sa dea eroare. Mai poate fi si un PCV infundat. Posibil si o clapeta de acceleratie murdara..?

rzw75

  • *
  • 1669
  • ex
Re: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
« Reply #46 on: January 22, 2021, 21:44:07 PM »
Salut, zici ca "E moale in curbe, are un balans mare" , pai da , asa e modelul asta, eu am avut un Outback 2,5i (2005) si avea 60.000 km, adica era ca nou , si tot asa se comporta, era barca pe curbe... mai ales pe alea de la Predeal-Paraul Rece :)
E family car... e facuta pentru confort si mers linistit... de aia am vandut-o si mi-am luat Forester 2,5 XT :)
ex Impreza '05 Wagon 2,5 RS
ex Forester 2,5 XT
ex Outback 2,5
ex Impreza 2,5 WRX

:) Speed Triple 1050 R

Re: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
« Reply #47 on: January 22, 2021, 23:15:33 PM »

Erorile pe care le stergi ce spun? Degeaba le stergi daca nu rezolvi problema indicata.



Vad ca apare eroare de catalizator...


Instabilitate la hopuri este din cauza suspensiei spate probabil duse. Schimba cu ceva bun si o sa dispara. O sa se imbunatateasca si stabilitatea in curbe.


Am gasit pe un forum din afara, ca recomandare, telescoape de Legacy KYB - 341276 cu arcurile mele, pe astea am sa le pun, cica ar fi putin mai rigide.


Legat de pornire, verifica bobinele. Multe fac probleme odata cu varsta inaintata si nu se strica de tot sau atat de tare incat sa dea eroare. Mai poate fi si un PCV infundat. Posibil si o clapeta de acceleratie murdara..?

Trebuie sa-mi gasesc un mecanic prin zona mea sa le verifice. Chiar ma gandeam sa schimb PCV, clapeta pare in regula, adica nu are simptome, e asimptomatica.

era barca pe curbe... mai ales pe alea de la Predeal-Paraul Rece :)
E family car... e facuta pentru confort si mers linistit... de aia am vandut-o si mi-am luat Forester 2,5 XT :)

Da, chiar acolo am simtit si eu balansul sau in ace de par luate mai tare, Corbeanca spre Buftea :)
Mie imi plac motoarele in 6 cilindri.

Re: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
« Reply #48 on: January 22, 2021, 23:30:04 PM »
Pcv ul poti sa il verifici foarte usor / cureti dar nu cred ca de la el da erorile alea.

Aia cu catalyst below treshold am avut-o pe un bmw si  era catalizatorul dus . Dar tot asa nu am crezut ca e de la el si am asteptat pana s-a infundat si mergea masina ca naiba . Si teava de esapament frigea cand puneai mana pe ea ....
Subaru nu este o masina, este un hobby!
Ex: Legacy H6 5EAT VDC 3.0

PTR

  • 570
Re: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
« Reply #49 on: January 23, 2021, 00:43:15 AM »
 Amortizoarele alea kayaba nu o sa le poti monta cu arcurile care sunt pe masina. Si pe langa arcuri ai nevoie si de alte flanse la amortizoarele spate.

Re: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
« Reply #50 on: January 23, 2021, 00:46:43 AM »

Pcv ul poti sa il verifici foarte usor / cureti dar nu cred ca de la el da erorile alea.

Aia cu catalyst below treshold am avut-o pe un bmw si  era catalizatorul dus . Dar tot asa nu am crezut ca e de la el si am asteptat pana s-a infundat si mergea masina ca naiba . Si teava de esapament frigea cand puneai mana pe ea ....

Si atunci sa-mi dea erorile alea de la catalizator? Mi le sterge si apar a doua zi...mereu merg destul de tare si mai mult extraurban...hmmm

Amortizoarele alea kayaba nu o sa le poti monta cu arcurile care sunt pe masina. Si pe langa arcuri ai nevoie si de alte flanse la amortizoarele spate.

aaa, chiar? Pe fata tot Kyb am pus si nu a trebuit sa iau flanse sau alte arcuri :(


Re: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
« Reply #51 on: January 23, 2021, 23:26:56 PM »
Una dintre ele este chiar legata de catalizator. Asa a inceput si la mine , check aprins si eraore pe cat . Initial am zis ca e sonda de dupa ciufulita si ca nu calculeaza  bine diferenta cu cea de dinainte, therefore eroarea e artificiala. Peste maxim 6 luni s-a infundat de tot catul si nu se mai tura cum trebuie . Masina avea valvetronic , un fel de Avls dar la care ridicarea valvelor era variabila continuu de la 2 la 9 mm parca si  a ajuns sa faca si fuel cutoff din cauza  misfireurilor care apareau. Si dupa cum am zis se incingea foarte tare evacuarea. Adica nu puteam sa pun mana pe tipsuri de cat de   Incinsa era.
Subaru nu este o masina, este un hobby!
Ex: Legacy H6 5EAT VDC 3.0

Re: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
« Reply #52 on: January 24, 2021, 00:10:26 AM »
Una dintre ele este chiar legata de catalizator. Asa a inceput si la mine , check aprins si eraore pe cat . Initial am zis ca e sonda de dupa ciufulita si ca nu calculeaza  bine diferenta cu cea de dinainte, therefore eroarea e artificiala. Peste maxim 6 luni s-a infundat de tot catul si nu se mai tura cum trebuie . Masina avea valvetronic , un fel de Avls dar la care ridicarea valvelor era variabila continuu de la 2 la 9 mm parca si  a ajuns sa faca si fuel cutoff din cauza  misfireurilor care apareau. Si dupa cum am zis se incingea foarte tare evacuarea. Adica nu puteam sa pun mana pe tipsuri de cat de   Incinsa era.

Atunci e clar si la mine se incinge si am mici misfire la rece care se simt in tobe...

Cum ai rezolvat-o?

PTR

  • 570
Re: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
« Reply #53 on: January 24, 2021, 09:42:16 AM »
 Pana la chestii mai complicate , cel mai simplu e sa schimbi garnitura conica dintre catalizator si toba intermediara si vezi ce se mai intampla..

Re: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
« Reply #54 on: January 24, 2021, 10:25:05 AM »
La mine la rece nu era alt simptom inafara ca nu se tura si nu puteam depasi 80 kmh. La cald in schimb daca incercam sa o turez apareau misfireuri , detonatii , incepea checkul sa clipeasca , si gaseam pe diagnoza misfire with fuel cutoff . Am rezolvat-o ca am schimbat catalizatorul cu unul  aftermarket. Bine ,initial l-am scos de tot sa vad daca se schimba ceva , adica mi-au pus cei de la service o teava blank. Abia dupa aceea am fost sa pun unul nou.  A da si se prajisera si bujiile intre timp dar n-o fost greu sa le schimb.

Din ce mi-au spus cei care l-au scos se si auzea ca era spart inauntru deoarece suna ca si cum avea niste piulite inauntru cand il loveai.

Imi aduc aminte ca era iarna si totusi motorul se incalzea fiarte foarte repede. Cateva minute de stat pe loc ... ceea ce nu se intampla inainte .

Daca bifezi chestiile  astea e posibil sa fie infundat si la tine.

La respectiva trotineta asta s-a intamplat pentru ca specific modelelor se duceau simeringurile de la supape, ceea ce ducea la arderea uleiului , care in timp colmata catalizatorul . Asta plus faptul ca mergeam mult in oras timp in care nu ajungea sa se arda tot uleiul de prin el
Si dupa un timp ieseam in afara si il incalzeam bine .

Subaru nu este o masina, este un hobby!
Ex: Legacy H6 5EAT VDC 3.0

Re: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
« Reply #55 on: January 24, 2021, 18:39:14 PM »
Pana la chestii mai complicate , cel mai simplu e sa schimbi garnitura conica dintre catalizator si toba intermediara si vezi ce se mai intampla..

Imi dai te rog un link sau un cod?


Din ce mi-au spus cei care l-au scos se si auzea ca era spart inauntru deoarece suna ca si cum avea niste piulite inauntru cand il loveai.


Da, cand se topesc bucati din el, asa face si iti macina din ce in ce mai mult din restul.


Daca bifezi chestiile  astea e posibil sa fie infundat si la tine.


E fix invers la mine

PTR

  • 570
Re: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
« Reply #56 on: January 25, 2021, 08:45:57 AM »
 garnitura 44011AE031

Re: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
« Reply #57 on: January 25, 2021, 23:41:10 PM »
garnitura 44011AE031

Am comandat-o, incerc sa o schimb sapt asta. Multumesc frumos

Re: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
« Reply #58 on: April 04, 2021, 01:49:40 AM »
De mult n-am mai scris si multe s-au intamplat :)

Am ajuns cu ea la colegul WIM si mi-a luat-o la puricat cu o rabdare de chinez batran!

Am observat amandoi ca distributia a fost schimbata prost si curgea pe toate partile si muchiile.
Tevile de apa erau pline de rugina si coapte iar ele se schimba cu motorul jos, asa ca s-a purces in scoaterea lui...
Dupa multe surprize, suruburi de BMW in distributie, urme de rangi, o patina neschimbata si multe altele, a schimbat din nou garniturile, inclusiv cele de sub capacul din spate, care desi curgea, nu a fost refacut la prima operatiune.

Am comandat si tevile de apa cu unele OEM si le-am schimbat cu ocazia asta

Toba era mancata de rugina asa ca am inlocuit-o cu una in stare buna SH de diesel, ca asta am gasit in stare acceptabila...urmeaza sa-i punem tipsurile de pe benzina pt ca cele de diesel sunt decupate in jos. Deocamdata nu suna cum trebuia tobele, rezoneaza metalic cand sunt reci si suna un pic altfel fata de cele originale care urlau frumos :)

Am avut obiectii la manevrabilitate si stabilitate in curbe...am schimbat toata suspensia spate cu bucsi din poliuretan si un set nou de amortizoare si arcuri KYB de Outback din America (fara self-leveling) si masina e in mintile ei acum, e o placere sa o conduc, e o diferenta foarte mare de stabilitate, e un pic mai rigida la gropi dar compromisul merita!

Erorile din postul de mai sus sunt pe cale sa fie rezolvate.

P0691 - e de la mufa de la ventilator care are un contact imperfect si da eroare din cand in cand, pornind pomul de Craciun TC CEL CRUISE aprins. Am purces la cumpararea unei mufe SH, urmeaza sa o schimbe Dan zilele urmatoare.

P0420 - Eroare de catalizator, a disparut, am incetat sa mai pun benzina MOL 100 si vad ca nu a mai dat eroare dar o sa mai verific luni iar.

P0700 - banuiesc ca e legata de P0691, o verific dupa ce o schimbam.

Am contastat ca si radiatorul are probleme, busonul nu tine presiunea bine, capul radiatorului e crapat, asa ca am comandat radiator nou Nissens, buson OEM, capac vas expansiune si termostatul care mai facea figuri si le va schimba Dan sapt urmatoare.

Cu ocazia asta am sa inlocuiesc si stopurile cu unele de facelift, e de prelungit niste fire la ele, nu sunt chiar la fel si de schimbat un kit de etrieri pentru ca am observat ca placuta spate dreapta nu franeaza pe tot discul si se simte la franare...

Punand toate lucrurile schimbate la ea, de cand am cumparat-o, am depasit pretul de achizitie al intregii masini  :-X

Dar mi-e draga :)


« Last Edit: April 04, 2021, 02:06:50 AM by webdoc »

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
« Reply #59 on: April 04, 2021, 10:28:27 AM »
Cunosc sentimentul. O să te ungă pe suflet felul īn care merge ani de acum īncolo.

Știu, te gāndești că la banii ăștia poate luai altceva, dacă Subaru e sau nu fiabil dată fiind lista lungă, dacă și dacă... Dar apoi o sa circuli cu ea și o să īți dai seama că nu are echivalent īn zilele noastre decāt dacă scoți de 5x suma investită īn total pānă acum.
« Last Edit: April 04, 2021, 10:29:00 AM by MihaiFlorescu »