Reconstructie motor - solutii si costuri
Subaru club Romania

Reconstructie motor - solutii si costuri

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Reconstructie motor - solutii si costuri
« on: November 18, 2014, 15:15:44 PM »
Cum am vazut multe motoare refacute in ultima vreme. Cred ca este util pentru cei care se vor apuca in viitor de acelasi lucru sa stie la ce sa se astepte.
Va rog sa descrieti pe scurt reparatia. Am sa pun si un mic ghid cu ce subiecte sa se atinga:

1. Problema/Motivul reparatiei
  1.1. Obiectivul - putere mai mare sau doar o functionare corecta, reparatie etc.

2. Solutia aleasa
  2.1. Piesele - ce piese? OEM spec, second hand sau aftermarket? si de ce?
    2.2. Accesoriile
     2.3. Alte "nimicuri" de care ai neaparata nevoie (piese, scule, unelte, masini etc.)

3. Sursa/Furnizorul de piese (nu se va considera reclama)

4. Manopera - loc, durata, calitate (nu se va considera reclama)

5. Costuri totale - piese + manopera

6. Rezultat, fiabilitate, nr de km parcursi de la reparatie, ce ai fi facut altfel etc.



PS: Daca are succes topicul, o sa il marcam si ca important, sa fie mai usor de gasit.
« Last Edit: November 18, 2014, 15:21:01 PM by MihaiFlorescu »

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: Reconstructie motor - solutii si costuri
« Reply #1 on: November 19, 2014, 00:08:03 AM »
 ;D
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Răspuns: Reconstructie motor - solutii si costuri
« Reply #2 on: November 19, 2014, 01:30:21 AM »
Apreciez foarte mult ideea care o consider foarte utila.

Eu am achizitonat un forester din 1999 cu motor de 2000 turbo
Masina avea o bataie de fusta (pentru necunoscatori - diferenta prea mare intre diametrul pistonului si cel al cilindrului)
Mi-am asumat riscul si am cumparat-o asa, deoarece fiind mecanic, nu mi-ar fi pus mari probleme.
Motorul a mers foarte bine pana la momentul in care un baiat "destept" a gresit punand ulei de grup in motor, respectiv ulei 80W90.
In aceeasi zi a cedat :(

M-am apucat de demontat si am constatat ca a mai fost umblat in motor insa nu de catre un mecanic ci de catre un cofetar sau croitor....dupa cum am vazut eu acolo.
Mi s-a sculat parul in cap si am mers mai departe.

Ca si idee, a fost aceea de a reconditiona, nu de a modifica acest motor ce ofera destula putere pentru necesarul meu (170hp)

Am reconditionat cilindri, care erau zgariati, de la o defectiune anterioara, inlocuind cilindrii facuti dupa cota cilindrilor.
Am reconditionat chiuloasele, schimband si simeringurile de la supape
Am cumparat setul de garnituri, setul de role si cureaua de distributie, ulei si filtre. (piesele unele au fost cumparate de la subaru, altele de la diverse firma de piese auto)

M-am apucat de reparat si dupa indelungi seri de lucru, sambata seara l-am pornit.
Merge ca uns.

In lipsa unui manual de reparatie mai complex, am cautat si am gasit minimum de informatie si documentatie.
Ca si scule speciale, nu am folosit decat cheia dinamometrica. (din ceea ce imi aduc eu aminte).

Cert este ca astfel de reparatie nu se poate face de catre un om oarecare.
Fara o experienta anume ca mecanic, nu recomand repararea unui motor ca acesta.

Atat pot spune eu despre reparatia de la motorul masinii mele.
Nu fura, guvernul uraste concurenta.
Omul de onoare, doar o vorba are.