Apreciez foarte mult ideea care o consider foarte utila.
Eu am achizitonat un forester din 1999 cu motor de 2000 turbo
Masina avea o bataie de fusta (pentru necunoscatori - diferenta prea mare intre diametrul pistonului si cel al cilindrului)
Mi-am asumat riscul si am cumparat-o asa, deoarece fiind mecanic, nu mi-ar fi pus mari probleme.
Motorul a mers foarte bine pana la momentul in care un baiat "destept" a gresit punand ulei de grup in motor, respectiv ulei 80W90.
In aceeasi zi a cedat
M-am apucat de demontat si am constatat ca a mai fost umblat in motor insa nu de catre un mecanic ci de catre un cofetar sau croitor....dupa cum am vazut eu acolo.
Mi s-a sculat parul in cap si am mers mai departe.
Ca si idee, a fost aceea de a reconditiona, nu de a modifica acest motor ce ofera destula putere pentru necesarul meu (170hp)
Am reconditionat cilindri, care erau zgariati, de la o defectiune anterioara, inlocuind cilindrii facuti dupa cota cilindrilor.
Am reconditionat chiuloasele, schimband si simeringurile de la supape
Am cumparat setul de garnituri, setul de role si cureaua de distributie, ulei si filtre. (piesele unele au fost cumparate de la subaru, altele de la diverse firma de piese auto)
M-am apucat de reparat si dupa indelungi seri de lucru, sambata seara l-am pornit.
Merge ca uns.
In lipsa unui manual de reparatie mai complex, am cautat si am gasit minimum de informatie si documentatie.
Ca si scule speciale, nu am folosit decat cheia dinamometrica. (din ceea ce imi aduc eu aminte).
Cert este ca astfel de reparatie nu se poate face de catre un om oarecare.
Fara o experienta anume ca mecanic, nu recomand repararea unui motor ca acesta.
Atat pot spune eu despre reparatia de la motorul masinii mele.