In principiu intre 1.500 si 2.500 Multe pareri aici... eu o sa incerc sa merg pe 2.500.
Eu am facut rodaj 2k km si se pare ca a reusit, motorul are aproape 10k km si merge foarte bine. Ai grija la ture si ulei. Te-ai hotarat asupra uleiului? Iti va fi tare greu sa mergi incet, dar se merita... Spor!
Tu esti pe 15W50 sau 5W40 ? Si la cati km faci schimbul ? Se intampla si la tine faza cu consum de ulei dupa primii 3500-4000km? (ziceam si pe threadul meu ca la mine ca ceasul - observat pe 3 schimburi consecutive de 5W40 - nu consuma nimic primii 3500-4000km si apoi pana la schimbul de la 5000km trebuie sa completez macar 0.5l -1l , apoi schimb uleiul si din nou de la inceput )
Eu am facut primii 750 km de rodaj cu Motul 300V 20W60. Apoi, pana la 2000 km Motul 300V 15W50. Si apoi schimb pana in maxsimum inca 5000 km tot cu 15W50. Uleiul folosit a gost la recomandarea celor de la RCM, Tom si Okan.
Consumul meu de ulei este ciudat. Ba fac 2000 km fara sa pape deloc ulei, si asta cu rupt dintii, si apoi imi papa 250 ml in 2-300 km mers linistit, nevand nicio legatura cu numarul de km parcursi cu uleiul respectiv pana in acel moment. Oricum, in 5000 km nu papa mai mult de 4-500 ml per total.
Ciudat intradevar, dar undeva trebuie sa se duca uleiul ala si trebuie sa fie ceva corelare cu ceva.
La mine de exemplu dupa acei 3500-4000km incepe sa se simta mult mai tare mirosul de benzina in ulei - deci am concluzionat eu ca dilutia este mai mare si de aici uleiul incepe sa fie consumat mai cu pofta
.
De asemenea vad pe furtunul de la catch can - iarna si in general cand ajunge pe boost fara sa fie incalzita 100% - cum scuipa afara vapori de ulei & stuff
Deci altfel zis la mine consumul de ulei este direct corelat cu "varsta" uleiului si cat de incalzita este masina -> se poate consuma mai mult ulei la mers aiurea prin oras cu motorul nici cald nici rece decat la tras de masina cu motorul in temperatura cum trebuie (cel putin cu pistoanele mele care se balagane pacolo de frig
)