Pentru cei care doresc sa mearga in zona mai sus mentionata, iata cateva sfaturi:
1. Ca tot suntem pe forum Subaru, nu mergeti cu Subaru si nu va inchiriati Subaru. Imi spunea un sofer de taxi ca nici macar italienii din alte orase nu conduc in Napoli. Nu se respecta nici o regula, se trece si pe rosu, se zgarie masini etc. Legea de aur este ca pietonul are intotdeauna dreptate, asa ca sa fiti atenti si sa ii feriti chiar daca trec prin mijlocul intersectiei sau pe rosu. De obicei ridica usor mana si iti fac semn sa te opresti chiar daca politistul este langa ei si iti face semn sa treci.
Atentie si la motociclete/scutere ca vin pe contrasens fara jena si trebuie sa le faci loc. Nu se ocolesc gropile pentru ca esti mereu flancat de scutere sau masini.
2. Daca va inchiriati masina, sa va luati una mica, cel mult din clasa subcompacta. Pe coasta drumul este foarte ingust, in curbe se asteapta si autocarele sau microbuzele claxoneaza ca sa te atentioneze ca vin. Limita de viteza este setata la 30 km/h deci oricum nu aveti unde sa fugiti.
3. Folositi harti actualizate, desi fiind o zona veche, merg si gps-urile mai vechi. Coasta are putine drumuri, neschimbate de cand au fost construite, asa ca se descurca orice este mai nou de 2008. Eu am folosit harti offline pe telefon de la HERE we go! si in afara de cateva sensuri unice pe care nu le stia, s-a descurcat ireprosabil.
4. Taxe de drum si parcari. Este zona turistica si veti gasi multe parcari. In zonele de interes exista parcari cu 5 euro/zi, dar in zonele inghesuite se poate ajunge si la 5 euro/ora. Peste noapte ni s-a recomandat atat de la centrul de inchirieri cat si de la hotel sa lasam masina intr-o parcare pazita (14-16 euro/24h). Lasati cheile la receptie si vine cineva sa o duca in garaj. La plecare se aduce masina in fata hotelului.
Taxele de autostrada sunt cuprinse intre 1 si 2 euro si se poate plati cash sau prin card bancar. Nu are rost sa va complicati cu telepass sau mai stiu eu ce card de autostrada.
5. Asigurari. Inchirierea auto vine cu o asigurare de baza care te ajuta doar in caz de daune severe sau furt. Cu alte cuvinte, orice dauna mai mica de 2.000 euro se plateste din buzunar. Va recomand asigurarea de mijloc (bumper to bumper) ce va scuteste de orice cheltuiala privind eventualele daune, mai putin la anvelope si parbriz. Costa in jur de 47 euro.
6. Subaru in zona. Daca vreti sa vedeti/cumparati Subaru (d)in zona, nu veti avea prea multe ocazii. Am intalnit mai multe Libero, pentru ca sunt mici si incap 6 in ele, dar am vazut si Outback si Impreza. De regula sunt zgariate pe toate partile si au usile infundate din cauza parcarilor inguste.
Drumurile din oras sunt mai proaste ca la noi si de multe ori asfaltul acopera o piatra cubica valurita. In afara de partea estetica, toate piesele ce includ cauciuc sunt de obicei compromise. La asta se adauga si un posibil ambreiaj obosit de traficul infernal si posibile depuneri in admisie datorate prafului din oras. De altfel, masinile se spala cam rar pe acolo pentru ca nu ploua des si nu sunt noroaie, dar am vazut jante rosii de la praful de placute la mai toate masinile, ceea ce inseamna ca si jantele de aliaj sunt de obicei intr-o stare proasta.
Drumurile din afara orasului sunt foarte bune si clima cu putine precipitatii si fara zapada inseamna ca puteti gasi o masina fara rugina. Dar trebuie cautat bine. Am vazut si masini in pregatire pentru vanzare si erau pline de chit.