Check Engine + VDC off aprinse
Subaru club Romania

Check Engine + VDC off aprinse

gxg dra

  • 29
  • subaru forester 2011, mai nou
Răspuns: Check Engine + VDC off aprinse
« Reply #20 on: May 14, 2014, 15:00:51 PM »
Salut,

Prevazator, dupa un drum mai lung, am mai facut un test deoarece iar s-au aprins becurile in bord. Impreuna cu electricianul de la SMT, am descoperit pana la urma problema : senzorul arbore cotit nu citea corect info de pe volanta. Cauza : resturi de mastic siliconic utilizat la lipirea baii de ulei, pe dintii de volanta !
S-au curata, acum merge perfect. Fenomenul aparea in functie de temperatura motorului, cand acel mastic se dilata si impiedica citirea corecta a turatiilor.
Am inteles ca este un fenomen care a aparut si la alte Forester, din aceeasi generatie, deci atentie la simptome : martori check engine+ vdc off aprinsi, coroborat cu intrarea in limp mode ( modul de protectie) cu limitarea turatiei la maxim 1500 rpm.

Cele bune,

Răspuns: Check Engine + VDC off aprinse
« Reply #21 on: May 17, 2014, 12:53:18 PM »
Am incercat sa curat egr dar cand am desfacut am gasit pinionulmde deasupra cu dintii uzati  O rezolvare?

gxg dra

  • 29
  • subaru forester 2011, mai nou
Răspuns: Check Engine + VDC off aprinse
« Reply #22 on: May 27, 2014, 16:12:46 PM »
Salut,

Trebuie sa schimbi EGR, din cate stiu nu exista alta rezolvare.
Eu am facut aceasta operatiune la Legacy-ul diesel din 2008 detinut anterior Forester pe la 140k.
Daca circuli prea mult cu EGR defect, risti ca in 20-30k sa uzezi prematur motorul.

interviu61

  • 2
  • "Confidence in Motion"
Re: Check Engine + VDC off aprinse
« Reply #23 on: June 09, 2019, 15:35:41 PM »
Te saalut,
am vazut postarea ta, da chiar daca este cu ani in urma, am abservat ca esti inca posesor de Subaru acesta este di motivul pentru care iti scriu, poti sa imi spui de unde ai cumparat EGR ul pentru Forester si ce pret ai achitat la manopera ? Eu am problema asta si ma aflu in concediu in Grecia  :(
Multumesc anticipat de ajutor !

Re: Check Engine + VDC off aprinse
« Reply #24 on: February 26, 2020, 18:35:50 PM »
   Dupa o stationare de o ora,la pornire am avut surpriza sa vad in bord martorii Check Engine + VDC off aprinsi.Masina -Forester -diesel, euro 5,2010.
   Fiind departe de service am aplicat metoda colegului Fab pentru a afla codul de eroare si anume:
1.Contactul pus pe on.
2.Pornit  faruri.(pozitii)
3.Apasat butonul Trip de 4 ori.
4.Oprit faruri.
5.Apasat butonul Trip de 4 ori.
6.Pornit  faruri.
7.Apasat butonul Trip de 4 ori.
8.Oprit faruri.(optional)
Toata operatiunea facuta in max .10 secunde.
 Asa am aflat codul de eroare si anume P0409 care a fost afisat in bord.Cautand pe net am gasit ca ar fi vorba de EGR sau  ceva pe comanda egr.Masina mergea impecabil,tragea bine in ture sus de unde am dedus ca probabil clapeta de la EGR ramasese pe inchis si nu mai recircula gazele primind doar aer curat.
 Bun.Mers la mecanic cu ea,pus pe tester si mi-a confirmat ce banuiam deja.EGR de inlocuit sau curatat.
Am decis sa desfacem sa vedem in ce stare e supapa EGR care se afla in partea spate a motorului ,in staga sus, sub radiatorul de la
intercooler.In mod normal dupa ce se da jos radiatorul de la intercooler se desface teava racitorului de gaze de jos (sub masina) si de pe EGR ,dar la mine parea cam intepenit jos asa ca mecanicul a hotarat ca mai bine desfacem galeria de admisie de pe motor pentru a putea extrge EGR-ul.
   S-au demontat urmatoarele:
1.radiatorul intercooler
2.filtrul de aer
3.accumulatorul (bateria masinii).
4.galeria de admisie
5.racitorul de gaze in partea de sus
6.si extras EGR-ul.

La prima vedere era blocat de depunere dar in stare buna (intreg ).L-am spalat cu benzina si spray de EGR-uri (treaba care a durat ceva) si cu muulta rabdare.Am demontat si capacul de plastic de pe el in care e electronica ce actioneaza motorasul.(are 6 suruburi iar la desfacere fara grija ca nu sare nimic).Rotitele erau intregi ,fara uzura ,la remontare am pus si putina vaselina fina pe ele (din fabrica nu era ) iar motorasul l-am alimentat cu 5v si se invartea usor (dupa ce se scoate capacul ,motorasul are 2 pini de alimentare la vedere).Clapeta EGR are un arc care o inchide ,deschiderea fiind facuta de motoras.Operatiunea de curatare e terminata atunci cand totul e curat si clapeta se inchide usor din inertia arcului.Pot spune ca a iesit ca nou,dar a durat ceva.
 Am pus apoi totul la loc cu ochii pe mecanic sa nu rateze ceva :)  si dupa  conectarea bateriei am pornit motorul si nu mai era nici o eroare in bord.Pus testerul,la fel nici o eroare.
  Inca o data mi-au fost de mare folos postarile colegilor de pe forum.Multumesc.
« Last Edit: July 28, 2020, 22:06:13 PM by GabiForesterSH »