Din pacate, dupa cum se vede si din discutiile purtate pe acest topic, Subaru nu poate sa ofere modele si motorizari pentru toate gusturile.
Sunt prea mici pentru asta si, pare-se, nici nu sunt foarte interesati de o crestere exponentiala a numarului de clienti !
Desi am serioasa retineri ca oferirea unor motorizari mai puternice pe modele de baza ar duce la o crestere semnificativa a vanzarilor.
Aaaa, ca toti clameaza faptul ca isi doresc motoare mai puternice, este perfect adevarat !
Dar cati le si cumpara in realitate ?
"Motoare adaptate gusturilor europenilor" are intelesuri diferite, in functie de tara.
In Romania, majoritatea vor motoare cat mai puternice, la un pret cat mai redus. Sunt si explicatii - infrastructura rutiera, gena, etc.
Dar, in cazul masinilor noi, marea majoritate cumpara versiunile de motorizare de baza ( 1.0, 1.2, 1.4, 1.6 benzina).
Pe de alta parte, in Germania de exemplu, clientii sunt mai interesati de dotari, siguranta, consum. emisii, etc decat de puterea motorului.
Pe autostrada, nu mai conteaza in cate secunde "faci suta". Si, din acest motiv, s-au vandut destul de multe Impreza si XV cu motorul de 1.6.
Dealtfel, acest aspect este relevant si in cazul masinilor germane - vezi cate Passat ultra-hyper dotate gasesti cu motoare de 1.6 TDI / 1.4 TSI. ( o simpla cautare pe mobile.de este suficienta).
Clientii sunt, cum este si normal, diferiti:
Sunt persoane care apreciaza sportivitatea unei masini si/sau dinamica acesteia.
Sunt persoane care sunt interesate mai degraba de consum si taxe.
Sunt persoane ce cauta siguranta si polivalenta oferita de o masina.
Si sunt persoane care-si doresc o masina "fun".
De aceea , Subaru ofera urmatoarele categorii de automobile:
- Modele sportive - WRX / WRX STI;
- Modele polivalente ( Forester, Outback, XV);
- Modele economice si sigure ( Impreza);
- Modele de "fun" - BRZ;
In clasa autovehiculelor polivalente, parerea mea este ca Subaru sta cel mai bine.
Iar daca, dupa cum se pare, va disparea taxa de 10 % aplicata importurilor din Japonia, masinile lor vor deveni foarte competitive si din punct de vedere al pretului ( de exemplu, un XV 2.0i, va pleca de la un pret de ~ 20k Euro / Un Outback va pleca de la ~ 31k Euro).
Si, din cate-mi dau seama, clasa modelelor polivalente este zona tinta pentru Subaru in acest moment.
In clasa compacta, unde "joaca" Impreza, daca nu tii la siguranta activa suplimentara oferita de sistemul AWD, ai alternative mai economice si cu motoare mai puternice. Si cifrele de vanzari arata asta !