Planurile Subaru pana in 2020...
Subaru club Romania

Planurile Subaru pana in 2020...

Planurile Subaru pana in 2020...
« on: May 19, 2014, 20:20:09 PM »
Make a long story short:

- 1,1 milioane de masini vandute in 2020
- platforma comuna (de la Impreza pana la Outback) din 2016
- reducerea consumului cu pana la 40%:
        - motoare cu ciclu Atkinson
        - dezactivarea cilindrilor
- injectie directa de benzina
- motor 6 cilindri (cu cilindreea mai mica decat 3600 - posibil 3000) din 2017

Sursele:
http://www.autonews.com/article/20140509/OEM/140509810/subaru-plans-more-u-s-capacity-unveils-new-technology
http://www.autoblog.com/2014/02/13/new-subaru-legacy-getting-smaller-six-cylinder-sport-models/

Răspuns: Planurile Subaru pana in 2020...
« Reply #1 on: May 19, 2014, 22:21:18 PM »
Cilindreea de 3600 nu prea are adepti decat in State si cred ca nici acolo nu s'ar simti nimeni ofensat daca ar fi scazuta la 3000, dar i s'ar optimiza performantele si consumul.
Motoarele cu ciclul Atkinson vad ca's populare in randul producatorilor asiatici, dar nu numai, probabil pe viitor vor avea o pondere mai importanta.

moguai

  • 2814
Răspuns:
« Reply #2 on: May 20, 2014, 00:10:33 AM »
In state si in canada deja vand bine de 2 3 ani si au o imagine f buna. Nu cred ca vor avea probleme sa atinga targetul de vanzari. Sa vedem in europa...din pacate la noi concurenta e extrem de dura, mai ales cand vine vb de pret si motorizari. Europenii au alte criterii cand aleg o masina

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

Re: Planurile Subaru pana in 2020...
« Reply #3 on: September 18, 2017, 15:30:53 PM »
Citind despre directiile viitoare de dezvoltare de la Subaru, am intalnit un material care ridica putin valul de pe viitoarele produse, si anume:

1. 2017, Vara: Noul XV, Schimbari minore LEVORG (Type D), Versiunea 4 Eyesight - VERIFICAT
2. 2018, Primavara: Noul FORESTER, Lansarea lui ASCENT
3. 2018, Toamna: Modificari minore LEVORG (Type E)
4. 2019, Toamna: Modificari majore LEVORG, WRX, Noul motor 1,8 turbo (va inlocui FB25, FB16DIT, FA20DIT)
5. 2021 Q1: Modificari majore LEGACY, Versiunea 5 Eyesight, Noul motor 1,5 turbo (va inlocui FB20, FB16, FA20)

Sursa (din Chrome am tradus in romana):
http://www.chubu-jihan.com/subaru/news_list.php?page=contents&id=168&fref=gc
« Last Edit: September 18, 2017, 15:31:51 PM by Subarino »

Forester

  • 3134
  • The other right!
Re: Planurile Subaru pana in 2020...
« Reply #4 on: September 18, 2017, 16:57:54 PM »
 :-\

Cam mici... eu as fi pastrat 2.0 turbo si 1.6 turbo, nu 1.8 si 1.5...
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

marr

  • 2261
Re: Planurile Subaru pana in 2020...
« Reply #5 on: September 18, 2017, 18:04:39 PM »
Make a long story short:

- 1,1 milioane de masini vandute in 2020
.....

Sursele:
http://www.autonews.com/article/20140509/OEM/140509810/subaru-plans-more-u-s-capacity-unveils-new-technology
http://www.autoblog.com/2014/02/13/new-subaru-legacy-getting-smaller-six-cylinder-sport-models/

Eu cred ca au fost pesimisti in evaluari !
In articolul din primul link ( aparut in 2014), se spune ca vor sa ajunga la 600.000 de unitati vandute pana in 2020.
Au depasit 600.000 de unitati vandute in USA inca din 2016.
Si dupa cum arata cifrele, anul acesta au avut o crestere medie a vanzarilor de peste 5%.
Sursa: http://carsalesbase.com/us-car-sales-data/subaru/

Si te apuca plansul cand vezi ca, intr-un an intreg, in Europa, Subaru a vandut mai putine masini decat in cea ma slaba luna a aceluiasi an din Statele Unite !
Europa 2016 = 37.189 buc;
USA, ianuarie 2016  = 41.101 buc.
USA 2016 = 615.132 buc ( de aproape 20 de ori mai multe decat in Europa !).
Vanzari Subaru in Europa: http://carsalesbase.com/european-car-sales-data/subaru/

Apoi, sa nu ne miram de interesul acordat de Subaru pietei europene !
De fapt, daca stau mai bine sa ma gandesc, ar trebui sa ne miram ca totusi, ne acorda atentie !
Si ca s-au chinuit sa ofere modele adaptate acestei piete - inclusiv un motor diesel !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Re: Planurile Subaru pana in 2020...
« Reply #6 on: September 18, 2017, 19:39:06 PM »
Eu am impresia totusi ca piata din America e acoperita majoritar de productia locala, in timp ce in Europa sunt importate din Japonia, care insa produce si pentru Asia si posibil si alte continente si cum Subaru a declarat ca nu urmaresc o marire a capacitatii de productie prin deschiderea de noi fabrici, posibil sa nu renteze o incercare de marire a cifrelor de vanzari in Europa

In Japonia, pe drumul spre aeroport (in jur de 2 ore) am vazut vreo 6 trailere cu Subaru mergand spre terminalul de masini, dar toate erau Outback si Forester

Re: Planurile Subaru pana in 2020...
« Reply #7 on: September 18, 2017, 22:59:10 PM »
S-ar putea ca tratatul EU-Japonia, semnat in Iulie, sa dea un imbold vanzarilor de masini Subaru, avand in vedere ca tinta globala a japonezilor a fost de marire a fluxului de masini in Europa (iar a europenilor a fost de marire a cantitatii de produse alimentare vandute in Japonia...).
Europenii si-au asumat taierea a 10% din pretul de vanzare al masinilor (si al pieselor) produse in Japonia, prin renuntarea la taxe pe o perioada de sapte ani.

Sursa:
https://www.nytimes.com/2017/07/06/business/economy/japan-eu-trade-agreement.html?mcubz=3
« Last Edit: September 18, 2017, 23:01:26 PM by Subarino »

burtal

  • 449
Re: Planurile Subaru pana in 2020...
« Reply #8 on: September 19, 2017, 12:27:44 PM »
:-\

Cam mici... eu as fi pastrat 2.0 turbo si 1.6 turbo, nu 1.8 si 1.5...

1,5 turbo pe impreza si XV cred ca ar rupe la vanzari .....daca ar avea si performantele macar egale cu motorul de focus-ul de 1,5t  adica undeva pe la 160 cai si 250-270NM

2,0 turbo as pastra pe outback si eventurl forester din cauza maselor mai mari  ..... iar 1.8 pentru levorg care se vrea un pic mai sportiva decat restul.


@marr ... eu cred ca efortul bagat in diesel ,pentru Europa, a fost nejustificat .... in europa lumea nu cumpara subaru pentru ca nu aveau nici  un interior placut nici motoare care sa te faca sa uiti de interiorul neplacut vorbesc aici de masini pentru marea majoritate a oamenilor ... gen impreza
Mai bine bagau bani aia de pe atunci in design interior si motor benzina turbo si faceau un pachet bun undeva pe la 20-25k euro si sa vezi cum se concura cu golful si focusul

parerea mea e ca daca tot te lauzi si te mandresti cu pedigreeul de WRC ...e cam nasol cand vine omul sa faca test drive si vede ca masina face 100km/h in  12-15 secunde nu crezi  ca i se taie cheful ?
(asta e vaalabil si Mitsu ca si aia eu pe lancer niste motoare la fel de slabe)

nu zic ...exista WRX si STI .....dar gapul e mult prea mare in pret intre ele ...

la fel si la forester .... ai foresteru ala 2.0 aspirat cel mai dotat pe la 35mii si ai ala 2.0 T la fel de dotat la 40mii.....5k euro doar pentru o turbina ? hai sa fim seriosi

pentru europa daca vor sa reuseasca mai bine  ar trebui sa nu mai fie asa japonezi (adica obtuzi) si sa lase macar combinatii de motoare cu echipari .... adica nu vad dece nu as putea pune 2.0T pe echiparea de baza?  care e argumentul tehnic sau de marketing  pentru care nu se poate face asta?

ca o concluzie (ca nu cred ca am fost foarte clar)....preturi mari (pt ca nu au fabrici in EU ), motoare net inferioare , interior foarte spartan pentru europeni ..... de asta nu se vinde, parerea mea.
Singurul avantaj ar fi AWD ....dar este subminat grav de motorizari 
Acum cat de cat cu partea de interior au rezolvat ...mai ramane sa rezolve si cu motoarele si eventual cu combinatiile de dotari posibile, cel putin cu noua platforma chiar nu vad dece nu ar face-o
« Last Edit: September 19, 2017, 12:54:31 PM by burtal »

marr

  • 2261
Re: Planurile Subaru pana in 2020...
« Reply #9 on: September 19, 2017, 12:49:15 PM »
....

@marr ... eu cred ca efortul bagat in diesel ,pentru Europa, a fost nejustificat ....
Mai bine bagau bani aia de pe atunci in design interior si motor benzina turbo si faceau un pachet bun undeva pe la 20-25k euro si sa vezi cum se concura cu golful si focusul

parerea mea e ca daca tot te lauzi si te mandresti cu pedigreeul de WRC .......

Ai dreptate - si eu asta am spus !
Avand in vedere cifrele de vanzari, este clar ca investitia in dezvoltarea motorului diesel NU a fost justificata si, in mod cert, nici profitabila.
Nu stiu ce si cum au gandit - probabil, ceva de genul "Europa vrea diesel. sa-i dam un diesel !".
Moda cu motoarele turbo de capacitate mica este relativ recenta.
Iar cum ei isi fac toate motoarele "in house", sunt o firma relativ mica si, mai ales, pietele lor principale ( in special America de Nord) NU cere asa ceva, au ramas in urma in acest domeniu.
In plus, probabil ca dupa problemele avute cu prima generatie de motoare diesel, se gandesc de doua ori inainte de a dezvolta un motor nou, pentru o piata de nisa cum este cea Europeana (de nisa in cazul Subaru, bineinteles).
Pe de alta parte, comparatia cu Focus si Golf nu este chiar potrivita. Sa nu uitam ca acestea ofera tractiune integrala doar pe versiunile super-sportive. Si ce tractiune integrala ...

In schimb, la faza cu pedigree-ul din WRC, nu stiu daca ai fost atent la materialele lor publicitare si la declaratiile oficialilor Subaru - Nu mai marseaza deloc pe WRC, performanta dinamica, etc.
Filozofia lor actuala este rezumata de sloganul "Confidence in Motion". Si se concentreaza pentru a oferi masini cat mai sigure, daca nu cele mai sigure !
Este plin internetul de articole in care sunt prezentate si laudate performantele modelelor Subaru la testele de siguranta si SUA< Japonia si chiar EuroNcap.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

burtal

  • 449
Re: Planurile Subaru pana in 2020...
« Reply #10 on: September 19, 2017, 13:27:47 PM »
totusi cred ca le-ar fi fost mult mai usor sa dezvolte ceva pe baza aspiratului de 1,6 (adica sa ii adauge o turbina) decat sa faca un motor diesel de la 0 absolut.


corect golf si restu nu au AWD ....dar daca e sa fim absolut obiectivi nu poti spune ca ai nevoie de awd pe un motor de 1.6 cum era pe impre/xv ....

adica nu esti nici sportiv ca te mucifica orice golf/focus de 1.4 sau 1.5 (poate chiar si alea de 1.0)ala 2wd iar pentru iernile din europa centrala si sudica ....meh iar nu prea ai nevoie .  Aia din nord au volvo care au si motoare si 4x4 destul de competente.

nu stiu cum sa explic dar ce au facut ei pana acu mi se pare o struto-camila .... overkill pe partea de AWD si 0 Kill pe partea de motoare si interior:)))  la preturi mari.

la partea cu WRC ...recunosc e o chestie personala .... ca ma uitam si eram fan ...iar la primul test drive mi s-a taiat complet. :(  adevarat ca am mers cu un 1,6 sau 1.5 (au trecut cativa ani de atunci)

« Last Edit: September 19, 2017, 13:28:37 PM by burtal »

Re: Planurile Subaru pana in 2020...
« Reply #11 on: September 19, 2017, 13:50:59 PM »
pentru europa daca vor sa reuseasca mai bine  ar trebui sa nu mai fie asa japonezi (adica obtuzi) si sa lase macar combinatii de motoare cu echipari .... adica nu vad dece nu as putea pune 2.0T pe echiparea de baza?  care e argumentul tehnic sau de marketing  pentru care nu se poate face asta?

Uitandu'ma in grupul VAG, nu vad ca ei sa ofere cele mai puternice motoare in echiparea de baza. Probabil e o regula de marketing folosita de mai toti producatorii si mi se pare normal. Vrei performante, platesti si chestii in plus ca dotari, care la randul lor aduc profit producatorului.

burtal

  • 449
Re: Planurile Subaru pana in 2020...
« Reply #12 on: September 19, 2017, 15:03:03 PM »
da nu iti ofera ....dar iti da un motor destul de fasnet ....adica 1.0 T ala  dezvolta un cuplu mai mare decat 1,6 aspirat ...aproape cat ala de 2.0.

uite chiar m-am uitat acu la ce poti sa configurezi la vag .... poti lua 1,4 turbo echiparea confort (adica a 2-a ) cu 18k fara tva .....
impreza 1.6 confort la aceasi bani ...cu ce masina te-ai distra mai bine pe un drum virajat de munte ?

nu vreau sa zic ca una e mai buna ca cealalta .... ce zic eu e ca ar trebui sa incerce sa se muleze un pic pe piata, de inceput au inceput cu noul design interior care este mult mai ok si mai atragator pentru un european  iar avantajul AWD ar trebui sa plusat cu un motor care amuzant

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Planurile Subaru pana in 2020...
« Reply #13 on: September 19, 2017, 15:41:39 PM »
Cand a venit criza prin 2008, primul lucru la care s-a renuntat a fost distractia si micile placeri, cum ar fi motoarele gurmande si sportive. Incet incet piata si-a mai revenit dar in directia confortului si a dotarilor. Nimeni nu mai face motoare pentru distractie pe drumuri virajate de munte.
Iar clientii de Subaru, si asa putini, au ramas o mana care doresc doar WRC. Noul "Sport" este asociat cu sporturile in natura, nu cu masina sportiva. Sport de a devenit sinonim cu utilitar si Subaru se incadreaza la fix in acest tablou. De asta si vanzarile mari in SUA, printre altele pe care le-a mai mentionat si Sese, cum ar fi normele de poluare, conditiile comerciale etc.

PS: Diferenta dintre un 1.6 aspirat si un 1.6 turbo nu se rezuma doar la o turbina. De la o simpla turbina te trezesti cu sute de modificari de tot felul.
« Last Edit: September 19, 2017, 15:43:40 PM by MihaiFlorescu »

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Planurile Subaru pana in 2020...
« Reply #14 on: September 19, 2017, 16:24:41 PM »
...  Aia din nord au volvo care au si motoare si 4x4 destul de competente.

Te invit la un drive test cu S90 (2.0T, 230 CP si 4x4) si apoi te rog sa faci o comparatie cu oricare 4x4 de la SUBARU. Eu nu stiu sa descriu "emotiile" tehnice motiv pentru care ma rezum la un singur cuvant: SUBARU.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

burtal

  • 449
Re: Planurile Subaru pana in 2020...
« Reply #15 on: September 19, 2017, 17:05:12 PM »
pe principiul asta si motorul de dacie 1310 era ok .... ca si ala ma ducea din A in B  dar avea navigatie si piele :) nu ?   

nu am zis ca vreau sa faca o masina sport, ai inteles gresit,  cine vrea sport are alte optiuni dedicate ...la fel si ala care vrea offroad

si da stiu ca nu ii pui doar o turbina si gata.....dar sunt sigur ca e mai ieftin decat sa faci un motor de la 0

ce incerc eu sa zic e ca ....la dotari egale si preturi egale va castiga masina care la un eventual test drive este mai agila chiar daca tu nu o sa o conduci tare in veci pe drumurile de munte virajate.   
pe langa toate astea ... europenele au si avantajul taxelor  mai mici ca deh e criza cum ziceai...deci nu prea ai cum sa concurezi daca nu faci ceva in privinta asta 

Sese

  • 484
Re: Planurile Subaru pana in 2020...
« Reply #16 on: September 19, 2017, 17:17:56 PM »
Aproape intotdeauna ma nimeresc in pareri cu Mihai...

Si completez spunand ca undeva prin 2007, la initiativa lui Tom Doll ( asta-i parere personala- luati-o ca atare ), Subaru a schimbat macazul de la Think Feel Drive, WRC, WRX si alte nebunii, catre valori mai pe placul americanilor, Confidence in Motion, masini mai mari, mai sigure, orientate catre clientul care merge sa faca sport, activitati outdoor, hiking, bicicleta, nu face sport CU masina.
Love is what makes a Subaru, a Subaru a avut succes si a dus marca de la 300.000 de masini la 800.000 in 10 ani.
In afara promovarii destepte, au incercat in anii astia sa-si creasca awarness-ul prin CVT ( des intalnita in State si la alti fabricanti japonezi ), a Eye Sight-ului ( ieftin si de succes, asa cum le place lor ) si acum, cu banii multi pe care i-au facut, incearca sa-si diversifice line-up-ul cu Ascent, sa poata sa acopere un segment mai mare. Poate o sa vedem si un Pick-up Subaru, pe platforma Ascent-ului, cine stie?
Cine poate sa-i condamne ca au procedat asa? Actionarii sigur nu...
Eu am fost de cateva ori in America si in New York, spre exemplu, este chiar socant, vezi Subaru pe toate drumurile. Realmente, sunt mai multe decat VW, Audi sau BMW.

Ma gandesc ca pentru Europa le e mai greu sa-si adapteze productia in asa fel incat sa multumeasca piata. Sunt convins ca stiu ce se cere aici, doar ca nu vor si nici nu pot in acest moment sa ofere altceva.
Cum a spus singurul japonez de la Subaru pe care l-am cunoscut personal, " da, stim ca suntem mici insa nu ne deranjeaza acest lucru."

@marr a cumparat o Impreza de 2 litri aspirat. A constatat ce stiam si eu, nu-i rea si nu consuma mult. Sunt convins ca o sa-i placa.
1,6 e poate prea putin? Pentru un Subarist old school, poate.

Dar ei nu mai targeteaza astfel de client.

Am vrut sa pun postul dar mai am o completare; fata de VW, Ford si ce-ati mai pomenit voi aici, Subaru nu mai are ca in trecut  ascendentul unui motor turbo care te pune cu capul in tetiera si a unui esapament cu sunet specific. Pacat, cand Subaru facea turbo benzina, Ford mergea pe 2,3 diesel.
Insa, din tot ce-am condus pana in prezent, ramane cea mai placuta la condus masina din punctul de vedere al tinutei de drum, al suspensiei, a modului cum ia virajele si a condusului in general. Macar daca ma raportez la masini relativ normale, nu Porsche si alte nebunii.
Prin asta se distinge in continuare de concurenta si mi-as dori sa discutati si despre asta, nu numai despre motor, cuplu sau cilindree.

Familiarizati-va cu un Subaru din generatia actuala, nu un simplu drive-test si veti ajunge la aceeasi concluzie.

Personal, astept cu interes jurnalul de bord al lui marr.  There's more than meets the eye se aplica cu prisosinta masinii aleia.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Planurile Subaru pana in 2020...
« Reply #17 on: September 19, 2017, 17:52:19 PM »
Apropo de dezvoltarea Subaru si investitia in motoare, am pus de dimineata un link interesant pe pagina noastra de facebook: http://jalopnik.com/heres-how-the-forbidden-fruit-subaru-wrx-from-the-1990s-1802917969?utm_medium=sharefromsite&utm_source=Jalopnik_facebook

Cred ca isi are locul foarte bine si aici.

Re: Planurile Subaru pana in 2020...
« Reply #18 on: September 19, 2017, 18:00:24 PM »
Cam greu sa ne familiarizam cu noile modele Subaru si nu printr'un simplu drivetest, posibilitatile sunt f reduse spre nule pentru multi posibili clienti.
De curiozitate, Sese, o comanda pentru un model Subaru ce perioada de asteptare are?

Sese

  • 484
Re: Planurile Subaru pana in 2020...
« Reply #19 on: September 19, 2017, 19:25:45 PM »
Cam greu sa ne familiarizam cu noile modele Subaru si nu printr'un simplu drivetest, posibilitatile sunt f reduse spre nule pentru multi posibili clienti.
De curiozitate, Sese, o comanda pentru un model Subaru ce perioada de asteptare are?
Asta zic si eu si cred ca asta a dorit sa spuna si Heli mai sus; calitatea unui Subaru nu sta neaparat in caii putere pe care ii gasesti in fisa tehnica. Sigur ca ar fi fost mai bine sa aibe si asta, dar nu este neaparat o conditie obligatorie.
Daca n-ai apucat sa te familiarizezi cu un asfel de model, atunci nu presupune neaparat ca  nu e distractiva si nu merita cumparata.

Noi avem un stoc mititel in Romania pentru showroom si urgente. In afara acestora, pentru masinile pe care le vindem se asteapta intre cateva saptamani si cateva luni, in functie de model. Pentru Forester-ul 2018 avem un client care a platit avans in august si va primi masina in noiembrie.
Si noi suntem pe lista de XV cu livrare in ianuarie si asa mai departe.

Si vom lua si o Impreza de 1,6, oricum ar fi.