Probleme motor subaru diesel 2009
Subaru club Romania

Probleme motor subaru diesel 2009

puiu

  • 785
Răspuns: Probleme motor subaru diesel 2009
« Reply #100 on: March 13, 2016, 20:35:59 PM »
Tine-o pana la 5.000 asa, fa un schimb de ulei si da-i bataie. E sfatul pe care il dau oricum. Primul schimb la maxim 5.000 km

Foreste

  • *
  • 1937
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Probleme motor subaru diesel 2009
« Reply #101 on: March 13, 2016, 20:53:59 PM »
... si al doilea, al 3-lea etc, la maxim 10k :)
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

GSE

Răspuns: Probleme motor subaru diesel 2009
« Reply #102 on: March 14, 2016, 09:54:11 AM »
Asa fac :). Merci!

mbk

Răspuns: Probleme motor subaru diesel 2009
« Reply #103 on: March 14, 2016, 10:03:02 AM »
Sa inteleg ca asta e secretul longevitatii boxer'ului diesel? Schimburi dese de ulei?

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: Probleme motor subaru diesel 2009
« Reply #104 on: March 14, 2016, 10:17:08 AM »
Este secretul longevitatii oricarui motor.
Intervalele lungi de schimb sunt o asigurare ca motorul modern nu va depasi 200.000km.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

mbk

Răspuns: Probleme motor subaru diesel 2009
« Reply #105 on: March 14, 2016, 11:20:08 AM »
Pai ma gandeam ca daca producatorul zice 15k, stie el ce stie, nu inteleg de ce trebuie la 10k. Adica sunt convins ca nu strica, dar intrebarea mea e daca ajuta? :)

UXE

  • 1741
Răspuns: Probleme motor subaru diesel 2009
« Reply #106 on: March 14, 2016, 11:40:00 AM »
Producatorul nu cred ca stie conditiile de trafic de la noi :P

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: Probleme motor subaru diesel 2009
« Reply #107 on: March 14, 2016, 12:09:39 PM »
Pai ma gandeam ca daca producatorul zice 15k, stie el ce stie, nu inteleg de ce trebuie la 10k. Adica sunt convins ca nu strica, dar intrebarea mea e daca ajuta? :)

Producatorul iti doreste numai binele, din acest motiv iti ofera masina cadou.
Niciodata nu vei cumpara masina de la ingineri, ea este vanduta de echipa de marketing-vanzari.
Ei cauta sa ofere un produs competitiv, nicidecum unul cu o durata de viata extrem de lunga.
Atat timp cat VW sau Renault au revizii la intervale lungi, si Subaru va urma aceasta moda.

Daca ai fi cumparat autoturismul direct de la echipa tehnica ai fi schimbat uleiul la 5000km si mai mult ca sigur ca ai fi platit un pret mai mare de achizitie.

Remember: Marketing =/= Tehnica




Late edit:

Ce se intampla cu uleiul de prajit din tigaie sau ceaun ? La ce interval il schimbi ?
Tigaia are aproximativ 150°C iar punctul de fum este la 200°C.
De ce nu il folosesti "Long Life" sau "Ultra Long Life" ?
« Last Edit: March 14, 2016, 12:12:07 PM by Wrangler »
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Musiu

  • 1156
    • 2007 Forester XT
Răspuns: Probleme motor subaru diesel 2009
« Reply #108 on: March 14, 2016, 12:18:04 PM »
Subscriu la cele scrise de Wrangler, cu mentiunea ca la orice masina am avut, toate SH, schimbam uleiul si filtrele la maxim 10.000 km, cu exceptia WRX care are tratament preferential. Schimbul la 5-7.5-10k nu poate sa-i faca motorului DECAT bine si sa-i prelungeasca durata de viata.
2007 Forester XT

Ex:
2007 Forester 2.0 XS
2003 Impreza WRX wagon

GSE

Răspuns: Probleme motor subaru diesel 2009
« Reply #109 on: May 19, 2016, 21:07:08 PM »
Schimb de ulei facut la 4500 km, acum am cam 6000 km cu noul motor, totul e sub control. Am asteptat un an si o luna, dar se pare ca a meritat :)

puiu

  • 785
Răspuns: Probleme motor subaru diesel 2009
« Reply #110 on: May 20, 2016, 06:20:29 AM »
:) :) :)
Nu uita sa il menajezi la rece.

Re: Probleme motor subaru diesel 2009
« Reply #111 on: May 02, 2018, 11:09:27 AM »
Buna ziua. As aprecia putin ajutor in urmatoarea dilema:
Am gasit un Subaru Impreza 2010, cu motor refacut la 170.000 km. Aceasta merge bine si este o placere la condus, motorul nou avand numai 5000 km.
Dar problemele motoarelor Subaru diesel nu sunt greu de aflat, iar ce au patit unii din dvs. cu motoare refacute care pica dupa 9000 km nu este deloc incurajator.
Vanzatorul a achizitionat anul trecut masina cu probleme, adusa pe rampa in tara si i-a "schimbat" motorul, spunandu-mi ca motorul nou este model 2013, Euro 6, mult mai rezistent, cu orice defect de proiectare eliminat. Dar cand am urmarit factura (proforma mi-a fost prezentata pana acum), am dat de un shortblock original Subaru 2008-2010 (fix cele cu problema din ce inteleg) : http://www.e-carsport.com/kompletny-short-block-subaru-diesel.html
Pe scurt: Cum pot stii ca motorul Subaru 2.0 diesel a fost refacut in asa fel incat sa tina?

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Probleme motor subaru diesel 2009
« Reply #112 on: May 02, 2018, 11:17:46 AM »
Daca a fost refacut la reprezentanta, intrebi acolo si vor putea sa iti spuna exact. Pe langa short block vezi ce s-a mai inlocuit.

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Probleme motor subaru diesel 2009
« Reply #113 on: May 02, 2018, 11:36:44 AM »
:) Eu prefer sa zambesc si sa nu mai discut detalii legate de costuri sau devize.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Re: Probleme motor subaru diesel 2009
« Reply #114 on: May 02, 2018, 12:26:26 PM »
Voi afla exact unde s-a facut lucrarea. Din ce am inteles, nu la reprezentanta. Am sunat la cei din Polonia care au vandut shortblock-ul si mi-au confirmat ca piesa achizitionata e prima generatie, 2008-2010, nu 2013 cum a zis vanzatorul. Pe langa blocul motor, vine si cu vibrochen, pistoane etc., necesitand numai garnituri noi. De asemenea, cei din Polonia (care vand piese originale Subaru) au afirmat ca toate motoarele pica, oricare ar fi generatie, doar ca cele mai noi sunt foarte putin mai fiabile.

andea79

  • *
  • 4033
Re: Probleme motor subaru diesel 2009
« Reply #115 on: May 02, 2018, 12:53:54 PM »
pai poti sa-l desfaci sa vezi ce cuzineti de palier are -> la un moment dat au schimbat cuzinetii de palier cu ceva compus din mai multe bucati sa reziste la vibratii ...
sau poti sa nu te mai complici cu subaru diesel :)

nu gasesc poze la minunatia de cuzineti subaru diesel dar ca sa intelegi cei originali erau dintr-o singura bucata fiecare semiluna gen



iar in versiunea noua fiecare semiluna e "compusa" din mai multe bucati si are un soi de elasticitate gen
« Last Edit: May 02, 2018, 13:02:30 PM by andea79 »

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Probleme motor subaru diesel 2009
« Reply #116 on: May 02, 2018, 13:20:05 PM »
De asemenea, cei din Polonia (care vand piese originale Subaru) au afirmat ca toate motoarele pica, oricare ar fi generatie, doar ca cele mai noi sunt foarte putin mai fiabile.

Si tu i-ai crezut ? Nu ti-ai pus problema ca respectivii ar putea fi comercianti de zarzavat ?
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

WIM

  • 688
Re: Probleme motor subaru diesel 2009
« Reply #117 on: May 02, 2018, 14:22:23 PM »
Just my 2 cents – opinie impartasita in virtutea similitudinilor cu cazul meu, nu pentru ca as fi cea mai calificata voce in materie de diesel-uri Subaru.

Masina mea – un Legacy diesel 2009 – a avut un traseu similar: la precedentul proprietar, in 2012, la aproape 60.000 km, a primit un shortblock nou intr-un service din Varsovia. Serie 05532E, confirmata la SMT in 2014 ca fiind corespunzatoare tipului de short block cu care si ei faceau reparatiile la momentul respectiv. Subaru ajunsese parca la a 4-a iteratie pentru shortblock-ul asta de reparatie – nu stiu daca au mai aparut altele intre timp – si cand am cumparat eu masina (septembrie 2014) nu se intorsese nici un motor care fusese schimbat pe garantie cu seria asta.

Fast forward septembrie 2014 – decembrie 2016: dupa un program foarte intensiv de upgrade-uri (pe parte de transmisie, suspensie, directie, frane, turbina) si interventii de mentenanta la motor si in proximitate (etanseizat capac de distributie si capace chiulase, schimbat intinzatoare lanturi distributie, inlocuit volanta si set de ambreiaj, inlocuit setul de accesorii – curea, intinzatoare, role) apare o vibratie perceptibila in jurul turatiei de 2000 rpm. Posibile explicatii: volanta dezechilibrata sau niste cuzineti dusi.
Desi fusese schimbata cu 3 luni de zile inainte cu modelul OEM (Sachs DMF), mai cumpar una identica si o instalez. Nici o modificare – vibratia persista. Si a persistat pana in vara anului trecut, cand n-am mai rezistat stress-ului de a astepta ca motorul sa se descompuna si l-am vandut, inca functional, pe o suma de nimic.

Morala povestii: short block-ul nou poate sa tina 5.000 de km, sau 40.000 de km (ca in cazul meu) sau 300.000 de km (desi n-am auzit inca de nimeni care sa se poata lauda cu performanta asta). E o loterie. Depinde de tine daca vrei sa-ti asumi riscul.

In locul tau insa, mi-as pune 2 intrebari: unu - de ce as cumpara un motor pe care fabricantul l-a inmormantat déjŕ? Caci nu stiu in ce masina disponibila acum in gama Subaru se mai gaseste un EE20, desi motorul a fost adus la standard Euro 6.
Si doi – daca se strica si incerc sa-l repar, unde gasesc, macar pentru curiozitatea personala daca nu ca ghid DIY, un tutorial de dezasamblare/reasamblare a unui motor diesel Subaru? Pentru un EJ20/25, aspirat sau turbo, poti sa umpli Biblioteca Nationala cu asemenea informatii. Unde sunt cele corespunzatoare motorului diesel Subaru?

Good luck!

Re: Probleme motor subaru diesel 2009
« Reply #118 on: May 02, 2018, 16:08:52 PM »
De ce te ambitionezi tu sa iti iei un diesel cu probleme  cand  o Impreza pe benzina  consuma  5-6  L  la suta de km ?  Pentru 1L  de economie  iti iei  belea pe cap ?
.......................................   parerea mea !   O0
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

Re: Probleme motor subaru diesel 2009
« Reply #119 on: May 02, 2018, 23:54:56 PM »
Multumesc frumos andea79 pentru explicitate, daca ma mai vad cu vanzatorul am sa incerc sa verific.
Multumesc WIM pentru povestea impartasita. Imi pare rau sa aud ca ai avut acel ghinion, chiar era o masina frumoasa si nu ma mir ca ai investit in ea. Mie acest Subaru Diesel mi-a cazut cu tronc datorita usurintei de condus in oras, putere, confort si performante sport. Cred ca va trebui sa aleg logic, nu emotional si sa evit aceasta masina, in ciuda motorului nou. Prefer sa dau mai mult si sa iau un Subaru pe benzina, macar acelea din ce am inteles sunt considerabil mai fiabile.
Ca raspuns Adi-Canada, am dat peste aceasta masina din intamplare, parea un once-in-a-lifetime deal, cu motor refacut, 5000 km, si in bugetul meu. Dar apoi m-am documentat despre aceste probleme si cel mai probabil voi alege sa ma feresc de Boxer Diesel, desi voi face asta cu putina tristete.
Va multumesc tuturor pentru ajutor, sper sa ma reintorc intr-o zi in club ca fericit proprietar de WRX STI cu 0 km  ;D