Just my 2 cents – opinie impartasita in virtutea similitudinilor cu cazul meu, nu pentru ca as fi cea mai calificata voce in materie de diesel-uri Subaru.
Masina mea – un Legacy diesel 2009 – a avut un traseu similar: la precedentul proprietar, in 2012, la aproape 60.000 km, a primit un shortblock nou intr-un service din Varsovia. Serie 05532E, confirmata la SMT in 2014 ca fiind corespunzatoare tipului de short block cu care si ei faceau reparatiile la momentul respectiv. Subaru ajunsese parca la a 4-a iteratie pentru shortblock-ul asta de reparatie – nu stiu daca au mai aparut altele intre timp – si cand am cumparat eu masina (septembrie 2014) nu se intorsese nici un motor care fusese schimbat pe garantie cu seria asta.
Fast forward septembrie 2014 – decembrie 2016: dupa un program foarte intensiv de upgrade-uri (pe parte de transmisie, suspensie, directie, frane, turbina) si interventii de mentenanta la motor si in proximitate (etanseizat capac de distributie si capace chiulase, schimbat intinzatoare lanturi distributie, inlocuit volanta si set de ambreiaj, inlocuit setul de accesorii – curea, intinzatoare, role) apare o vibratie perceptibila in jurul turatiei de 2000 rpm. Posibile explicatii: volanta dezechilibrata sau niste cuzineti dusi.
Desi fusese schimbata cu 3 luni de zile inainte cu modelul OEM (Sachs DMF), mai cumpar una identica si o instalez. Nici o modificare – vibratia persista. Si a persistat pana in vara anului trecut, cand n-am mai rezistat stress-ului de a astepta ca motorul sa se descompuna si l-am vandut, inca functional, pe o suma de nimic.
Morala povestii: short block-ul nou poate sa tina 5.000 de km, sau 40.000 de km (ca in cazul meu) sau 300.000 de km (desi n-am auzit inca de nimeni care sa se poata lauda cu performanta asta). E o loterie. Depinde de tine daca vrei sa-ti asumi riscul.
In locul tau insa, mi-as pune 2 intrebari: unu - de ce as cumpara un motor pe care fabricantul l-a inmormantat déjŕ? Caci nu stiu in ce masina disponibila acum in gama Subaru se mai gaseste un EE20, desi motorul a fost adus la standard Euro 6.
Si doi – daca se strica si incerc sa-l repar, unde gasesc, macar pentru curiozitatea personala daca nu ca ghid DIY, un tutorial de dezasamblare/reasamblare a unui motor diesel Subaru? Pentru un EJ20/25, aspirat sau turbo, poti sa umpli Biblioteca Nationala cu asemenea informatii. Unde sunt cele corespunzatoare motorului diesel Subaru?
Good luck!