Citeam zilele astea comentarii pe facebook si in alte locuri despre masini de la noi setate pentru E85 dar care au necesitatea schimbarii "hartilor" cand nu mai este E85 sau pentru mersul zilnic pe strada ... adica un pic de bataie de cap sa zic asa ... si ma gandeam ca la noi inca nu prea au ajuns solutiile de genul "flex fuel" ....
Pe scurt, ideea este sa ai un sensor care "citeste" concentratia de bioetanol din benzina si in functie de acest sensor Ecu stie sa se descurce singur
Adica Ecu are setarea pentru E85 folosita cand are 100% E85 in rezervor, setarea pentru benzina normala folosita 100% cand este doar benzina normala iar intre ele (cand in rezervor este un amestec de E85 cu benzina) se face un "blending" automat intre setari, foarte simplificat ca exemplu: sensorul vede 40% bioetanol atunci ecu va folosi 40% din setarea de boost a hartii pentru E85 impreuna cu 60% din setarea de boost a hartii pt. benzina normala si fel pentru restul componentelor (afr, timing , etc ...) astfel incat nu trebuie sa-ti mai bati capul cu schimbatul hartilor sau sa monitorizezi oare cat E85 mai am sau nu mai am in rezervor ...
pe subaru cu ecu 16Bit, stiu ca functioneaza de ceva timp Carberry rom-ul (
http://www.romraider.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=7594&sid=8d3a72d97052ef23fef29b8a26f74f0e) impreuna cu sensori de tipul
http://flexconverter.com/collections/subaruiar pe subaru cu ecu 32bit functioneaza versiuni de MerpMod (
http://www.romraider.com/forum/viewtopic.php?f=37&t=10276) impreuna cu acelasi senzor (chiar zilele trecute am lucrat pe modificari pe partea de flex fuel pentru cineva -> mai exact am adaugat tabele suplimentare astfel incat blending-ul sa se realizeze in functie de un "blending curve" independent nu neaparat 1 la 1 cu procentul de bioetanol )
de asemenea exista suport pentru flex fuel de la ecutek ...
stiu ca sunt cativa interesati de E85 si pe forum ... poate le da idei postul de fata