Deci, sa revenim la subiectul principal, harta de stage 1 pentru STI 2008-2010 si anume diferentele pe partea de timing .
Timingul total aplicat de ECU este compus dupa formula Total timing = Base Timing + IAM * Knock Advance Timing + alte compensatii
Practic avem 2 harti mari cu timingul setat in functie de engine load (cat aer a intrat) si turatie iar valoarile din a doua harta sunt inmultite cu IAM adica tocmai valoarea care scade in cazul in care exista knock repetat/benzina foarte proasta avand astfel un effect de reducere globala al timingului. De exemplu cu un IAM de 0.9 se va aduna la total timing doar 90% din valoarea de timing din harta de Knock Advance.
Mai jos sunt 2 imagini, in prima cele 2 harti de timing pt. stock in a doua pt. stage 1
Dupa cum se vede pe timingul de stage 1 am preferat (dupa modelul unor tuneri) sa am aceeasi valoare pe Knock Advance Timing fiind astfel mai usor de urmarit / modificat ulterior timingul (modficand de fapt punctual pe base timing si global peknock advance timing daca este necesar)
Mai jos sunt cateva imagini cu timingul total - adunate valorile celor 2 tabele de stock respective stage 1 si o imagine cu diferentele dintre total timing dintre cele 2.
Dupa cum se vad diferentele harta de stage 1 are un timing mai mic (adica mai putin agresiv) fata de harta stock ceea ce este perfect normal avand in vedere ca pe harta de stage 1 avem un boost mai mare si un AFR pe unele zone mai agresiv decat cel stock (desi in general AFRul este de fapt mai bogat adica mai putin agresiv decat cel stock) si dupa cum spuneam cele 3 componente Boost/AFR/Timing se afla tot timpul intr-un echilibru intre ele.