ciudat cu politistii neospitalieri ce sa zic
dar din ce an este gc-ul ? pentru ca daca nu este asa de prin 2001-2002 incoace din pacate treaba este trista
in sensul ca cam greu cu reprogramarea ecu fara chestii in plus de genul
http://www.enduringsolutions.com/ dar toate astea plecand de la ideea ca din cauza benzinei ar fi necesara o alta reglare a afr-ului si/sau timingului, DAR daca as fi in locul tau m-as asigura prima data ca nu sunt probleme de functionare cu sondele lambda, diversi senzori (gen maf) sau furtune pentru ca totusi personal mi se pare ciudat ca o benzina mai buna sa creeze probleme - ca nu este folosita eficient da - dar un motor aspirat sa dea rateuri din cauza benzinei mai bune .... destul de ciudat ...
Ca teoretic vorbind, daca rateurile la care te referi sunt de genul "bum bum bum" pe evacuare acestea sunt cauzate de faptul ca arderea nu are loc complet in cilindrii si se continua si dupa deschiderea supapelor de evacuare.
Chestia asta se poate intampla daca:
- amestecul este foarte bogat - are o viteza de ardere foarte mica
- pe partea de aprindere sunt probleme - scanteia vine tarziu sau deloc - trebuie verificata si partea asta
- supapele de evacuare se deschid prea repede - nu cred ca e cazul pe GC
Legat de amestecul prea bogat aici sunt multiple posibilitati cu sau/si intre ele :
- nu intra in cilindrii cat aer este masurat
- masuratoarea este gresita
- pe partea de alimentare se "scapa" prea multa benzina
- sondele lambda pe baza carora se scoate/adauga benzina in amestec masoara prostii/sunt obosite - > aici este o mare probabilitate
Si in final daca toate cele de mai sus sunt ok putem spune ca intradevar benzina cu cifra octanica mai mare are si o viteza de ardere un pic mai mica si teoretic ar putea creea efectul unui amestec prea bogat .... si atunci din soft s-ar putea schimba target AFR-ul sa fie mai slab in benzina astfel incat sa avem o ardere mai rapida si/sau s-ar putea seta un avans mai mare pt. ca amestecul "sa aiba timp sa arda"