Un nou Forestier
Subaru club Romania

Un nou Forestier

Un nou Forestier
« on: July 21, 2014, 20:06:23 PM »
Buna ziua,

Sunt un proaspat posesor de Subaru Forester Boxer Diesel SH, 2011. Masina are 90700 km si este cumparata de la Tiriac Auto Rulate. Pana acum ma declar foarte incantat de achizitie, dar astept iarna sa vedem cum se comporta. :)

Acum fiind incepator in d-ale Subarului, va cer putin ajutorul:

Vreau sa fac schimbul de ulei, va rog sa imi faceti o recOmandare pt ca din cate am observat unii dintre voi ati pus 5w30 altii 0w30.
Trebuie sa schimb si rola de la cureaua de accesorii, daca ma poate ajuta cineva cu un cod i-as fi recunoscator.
Ce parere aveti de bucsile poliuretanice vs cele de cauciuc?

moguai

  • 2814
Răspuns:
« Reply #1 on: July 21, 2014, 21:56:47 PM »
Salut...bine ai venit. Pt ulei, daca ai cartea de service a masinii, gasesti acolo ce ulei s'a pus pana acum. Ideal ar fi sa pui la fel, daca masina a fost pt revizii la reprezentanta pana acum. Pt restul, orice magazin de piese iti da o varianta daca le zici seria de sasiu.
Despre bucsi, personal iti pot spune ca sunt mai scumpe, mai mult decat cele pe original chiar si ca de obicei si le pun cei cu Sti.

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

Aldos

  • 276
Răspuns: Un nou Forestier
« Reply #2 on: July 22, 2014, 10:15:56 AM »
Salut.
Sa o stapanesti sanatos, si fara probleme !

Ref la ulei, desi pentru diesel EURO5 se recomanda 0w-30, la noi se pune doar 5w-30.
Nu cred ca a pus cineva pana acum 9din cei de pe forum) 0w-30.

Intentionez sa pun eu 0w-30 la urmatorul schimb de ulei, dupa ce trece perioada de rodaj a motorului.
Asteptam impresii daca te hotarasti sa mergi pe recomandarea producatorului !

Răspuns: Un nou Forestier
« Reply #3 on: July 23, 2014, 09:52:39 AM »
Multumesc pentru urari. :)

Am cartea de service, dar nu este trecut tipul de ulei folosit, scrie doar: schimb ulei, filtru de ulei etc.;

O sa sunt la Auto Kino din Brasov (acolo apar reviziile de pe carte) sa imi spuna ei ce tip de ulei s-a folosit pana acum. Cand i-am sunat sa imi dea detalii despre nr. de km la ultima revizie, au fost foarte draguti si mi-au dat si cateva detalii extra.

Urmatorul pas este este sa fac revizia completa a consumabilelor (filtre+ulei) sa schimb bucsile, rola intinzatoare de la cureaua de accesorii si ornamentele / tips de la esapament (sunt foarte ruginite). Va tin la curent cu cotatia finala de pret.

Apropo, un consum de 8.2 %, vi se pare normal pentru un drum combinat DN1- A3, Mers cu pilotul automat pe la 145?

moguai

  • 2814
Răspuns:
« Reply #4 on: July 23, 2014, 09:58:08 AM »
Mi se pare chiar ok consumul.

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

Aldos

  • 276
Răspuns: Un nou Forestier
« Reply #5 on: July 23, 2014, 12:05:16 PM »
Am cartea de service, dar nu este trecut tipul de ulei folosit, scrie doar: schimb ulei, filtru de ulei etc.;

Tipul de ulei nu este trecut in cartea de service.
Daca ai manualul de utilizare, gasesti acolo detaliile astea.

moguai

  • 2814
Răspuns: Un nou Forestier
« Reply #6 on: July 23, 2014, 13:57:40 PM »
la mine era  ;D
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

Răspuns: Un nou Forestier
« Reply #7 on: July 23, 2014, 19:19:23 PM »
Eu am pus intotdeauna 0W-30 de la Motul, dar stau la BV si se mai intampla sa avem si -25 grade. E OK si 5W-30.

Răspuns: Un nou Forestier
« Reply #8 on: July 24, 2014, 09:05:58 AM »
Ieri i-am pus incaltari noi, 4 buc Semperit Speed-Life 225 /55 R17. Parca deja masina se misca mai bine :D

Răspuns: Un nou Forestier
« Reply #9 on: July 27, 2014, 18:57:25 PM »
Salut

In primul rand felicitari, sa o folosesti sanatos. Masina am vazut-o si eu la Tiriac, si vreo 2 nopti n-am dormit gandidu-ma daca sa o cumpar sau nu :-)
Despre chestiile ruginite de la capatul tevilor de esapament, a fost singurul model pe care am vazut asa ceva, deci banuiesc ca functioneaza masina si fara ele (parca erau prinse intr-un singur surub).
Ai negociat cu cu baietii de la Tiriac? Cand am vazut-o eu, erau dispusi sa la umble la pret dar trebuia facuta revizia la ei.

Si o nedumerire -  cand am vazut-o eu(sambata 12 iulie), cauciucurile pareau aproape noi, de ce ai simtit nevoia sa le schimbi? Faci off-road serios sau au umblat la ele baietii de la TAR?

Aurel










« Last Edit: July 27, 2014, 19:04:12 PM by Berber »

Răspuns:
« Reply #10 on: July 28, 2014, 14:25:59 PM »
Multumesc pt urari. Legat de capetele ruginite de la esapament, am observat ca majoritatea modelelor de Forester nu le au, deci tind sa cred ca sunt puse de fostul proprietar. Da ele sunt prinse intr-un surub, de-aia si vreau sa le schimb.
Da am negociat cu ei si au mai lasat 300 de euro, cu toate astea tot au scos un profit de vreo 2400 euro avand in vedere pretul lor de achizitie de la Arval.
Cauciucurile le-am schimbat pt ca cele de pe masinaerau de iarna si pareau destul de noi, deci nu avea rost sa le tocesc aiurea. Acum am cumparat unele de vara.
Pe off road serios nu cred ca o sa o bag vreodata :)

Răspuns:
« Reply #11 on: July 28, 2014, 14:28:16 PM »
Mergand astazi cu masina catre RAR, am sesizat o scadere de putere, in sensul ca masina parca nu mai avea turbina. Incercam sa ii dau talpa si nu se simtea deloc demarajul consacrat. Ideea e ca nu mi s-a aprins nimic in bord.
Aveti idee de la ce ar putea fi?

mbk

Răspuns: Un nou Forestier
« Reply #12 on: August 26, 2014, 16:21:44 PM »
Salut. Ai depistat pana la urma care era problema?

Răspuns:
« Reply #13 on: October 09, 2014, 12:08:48 PM »
Nu stiu daca mi s-a parut mie sau chiar asa s-a intamplat. Ideea e ca nu am mai sesizat de atunci vreo scadere de putere. O fi fost de la carburant.

Răspuns:
« Reply #14 on: December 02, 2014, 00:47:56 AM »
Intrebare de baraj:
Ce anvelope de iarna folositi pe ale voastre Forestiere?
Ce imi recomandati?
Am momentan pe a mea niste all seazon si am asteptat prima ninsoare ca sa vad cum se comporta. Din pacate experienta a fost destul de nasoala, vezi multe masini cu avarii puse in fata, franezi, si te duuuuuuuci, si te tot duuuci, o iei putin si inspre stanga si in spre dreapta, vezi cum te apropii de masina din fata si te tot duuuci. Intr-un final facand frana de motor am reusit sa ma opresc la 1 m fata de masina din fata.
Asa ca nu ma intereseaza solutii ieftine ci solutiile cele mai eficiente.
Daca imi puteti impartasi niste pareri v-as fi recunoscator. Multam!

adinegru

  • 1456
  • 2012 XV CVT
    • Consum XV CVT
Răspuns: Un nou Forestier
« Reply #15 on: December 02, 2014, 05:59:24 AM »
Eu folosesc niștte Goodyear decente http://www.emag.ro/anvelopa-iarna-goodyear-ug-perf-2-ms-xl-fp-215-55r17-98v-3213/pd/DHKP5BBBM/

De două lucruri trebuie să ții cont:
1. Degeaba ai tu anvelope bune dacă ăla care e în spatele tău nu are.
2. Nu exagera cu accelerația în oraș. Degeaba tu ai 4x4, dacă ăla din față are o coajă cu plăcuțele de frână tocite.

mbk

Răspuns: Un nou Forestier
« Reply #16 on: December 02, 2014, 09:27:22 AM »
Eu mi'am comandat si ma duc azi sa imi pun Michelin Alpin5. initial am vrut sa pun Bridgestone Blizzak dar am citit mai multe review'uri de la ADAC si am vazut ca sunt mai bine cotate pe zapada si apa cele de la Michelin. Bine, daca iti permite bugetul, cele de la Continental sunt si mai bine cotate, dar nu cu mult, si mie mi s'a parut ca raportul calitate/pret e cel mai bun la cele de la Michelin. O varianta mai ieftina ar fi si Nokian, care sunt Scandinavi si consacrati in anvelope de Iarna. Totul tine de buget pana la urma.

marr

  • 2255
Răspuns: Un nou Forestier
« Reply #17 on: December 02, 2014, 10:37:51 AM »
Eu am Dunlop WinterSport.
Deja e a 6-a iarna ( si ultima).
Foarte multumit de comportamentul ( polei, gheata, zapada afanata sau batatorita, ploaie) si rezistenta lor.

ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Răspuns: Un nou Forestier
« Reply #18 on: December 02, 2014, 11:33:20 AM »
Nokian WR A3, montate recent, testate in weekend la munte ... multumit!

Răspuns: Un nou Forestier
« Reply #19 on: December 02, 2014, 11:55:03 AM »
Eu am GoodYear UltraGrip Extreme.

Aceasta varianta "Extreme" are ridurile foarte adanci si sunt super in zapada mare. Am mers si in zapada de 30-40cm. O batatoream cu scutul de la motor.
Pe asfalt / polei / gheata nu mi se par insa asa bune. In plus sunt foarte zgomotoase. In genul celor A/T.
Sunt pregaurite pt cuie. Poti sa le pui cuie ceea ce este interzis pe asfalt. Poate de aceea pe gheata nu mi se par prea grozave. Au fost probabil proiectate pt cuie.

http://www.goodyear.eu/middle_east_en/tires/passenger/ultragrip-extreme/

Daca as fi acum in situatia de a alege altele cred ca as merge pe Michelin Alpin.