Va salut pe toti. Sunt membru nou, va rog nu ma injurati daca am creat un nou subiect legat de problema aceasta pe forum.
As avea nevoie de cateva sfaturi sau opinii legate de masina pe care o detin: SUBARU FORESTER DIESEL 2.0 din 2010. Masina este cumparata de la reprezentanta cu banii jos, are 4 ani si aproape 120000 km. NU au fost facute modificari de genul tuning sau alte nebunii, asa cum am primit-o asa am lasat-o.
Voi incepe cu problema cea mai recenta si le voi enumera si pe cele anterioare.
Vineri(01.08.2014) eram pe autostrada soarelui si ma intorceam acasa de la aeroport cand pe la kilometrul 50-55 a inceput motorul sa sune precum un picamar folosit pentru spargerea betonului/asfaltului. Am oprit imediat pe banda de urgenta, am pus semnalele luminoase de avarie si triunghiul. Ma pregateam sa sun la tractari cand un domn a oprit si a fost amabil sa ma tracteze pana la cea mai apropiata parcare-in cazul meu am nimerit la una din benzinariile existente de pe autostrada. De aici i-am sunat pe cei de la tractari, a venit o platforma si am ajuns acasa. Era deja sambata, service-urile autorizate rar lucreaza in weekend.
Luni l-am rugat pe mecanicul tatalui meu sa vina cu scopul de a-si da o prima parere dar fara a umbla sub capota; a ascultat timp de o secunda doua sunetul scos, a oprit motorul si mi-a zis ca s-ar putea sa fie vibrochenul problema si ca trebuie sa merg la cei de la reprezentanta sa-mi faca o constatare. M-am dus imediat la ei le-am explicat care este problema si i-am intrebat daca pot rezolva ceva avand in vedere ca garantia mi-a expirat; initial mi-au zis ca nu ma pot ajuta, ca sunt bun de plata. Am sunat la Bucuresti am vorbit cu un domn amabil care a avut rabdarea sa-mi explice care ar fi o astfel de procedura: au mai fost cazuri in care motorul la tipul acesta de masini a cedat, iar proprietarii au reusit sa-l schimbe cu unul nou de la producatorul FUJI. Mi-a spus ca este la alegerea mea daca vreau sa incerc dar sunt sanse 50/50. Problema aici ar fi timpu: in jur de 3 luni pentru a primi un raspuns definitiv iar tot ce inseamna revizii, piese schimbate sau alte modificari trebuiesc justificate si/sau facut doar la service-uri autorizate. La capitolul acesta nu mi-am batut joc de masina, tot timpul cand am avut nevoie de ceva am fost la service-uri SUBARU sau daca nu am putut, am apelat la reprezentante precum BMW(Iasi) care sunt sau au fost( nu mai stiu acum care este situatia) colaboratori cu aceasta marca. Reviziile sunt facut la timp. Am incercat mult sa nu-mi bat joc de masina si am condus-o cat de bine am putut, avand in vedere ca am avut in ultimii ani foarte multe drumuri Iasi-Constanta si invers, Constanta-Bucuresti si invers, etc. Pot spune ca sunt genul de om care conduce un pic mai agresiv dar niciodata nu am profitat de puterea masinii si sa duc turatiile pe rosu sau sa incep sa o conduc agresiv in timp ce motorul era rece, strictul necesar. In momentul de fata masina este la reprezentanta SUBARU din Constanta, urmand ca maine sa incepem investigatiile; sper sa aflu exact ce problema are.
Intrebarea mea in cazul acesta este urmatoarea: in cel mai rau caz daca sunt nevoit sa schimb motorul are rost sa-mi incerc norocul cu producatorul direct FUJI si sa pierd timp/bani(cu speranta de a fi despagubi) sau sa cumpar unul de la dezmembrari si sa-l schimb direct? Pe la RAR oricum voi fi nevoit sa trec indiferent de alegerea facuta. Sunt curios daca mai sunt persoane care au patit acest lucru si cum au reusit sa o rezolve?
Nu vreau sa ma cert cu nimeni vreau doar sa readuc masina asta la potentialul ei initial. Ar fi chiar pacat sa o dau la dezmembrari avand in vedere ca este o masina chiar buna.
La inceputul povestii am mentionat faptul ca imi voi enumera si problemele anterioare(in ordinea aparitiei lor), repet, inca consider ca FORESTER-ul este o msina buna.
1.Iarna trecuta mi-a murit alternatorul-am schimbat rulmentul a fost totul OK.
2.Cureaua de la alternator atingea blocul motor-am schimbat tot setul de curea, brat si role, totul OK.
3.Probleme cu DPF-ul, lipsa de putere pana cand masina nu a mai pornit- a fost trimis la o firma din Harghita care se ocupa special cu asa ceva-au rezolvat problema elegant fara substante chimice, fara spargeri cum se mai procedeaza, doar prin incalzire, am fost foarte multumit au rezolvat o problema costisitoare intr-un timp scurt si cu bani OK-ish as putea spune.
4.Probleme cu turbina- am fost nevoit sa o schimb
5.Lipsa de putere totala(aici nu stiu daca sa dau vina pe cei de la service-uri din cauza neatentiei sau incompetentei lor)- timp de 2 luni am mers cu o masina foarte lenesa, nu se gaseau solutii pana cand m-am enervat mi-am scos masca de la motor si am inceput sa iau la mana toate furtunasele posibile si imposibile pana cand am gasit unul care nu era pe pozitie, era scos( un furtunas de presiune de la turbina din cate am inteles)-le-am atras atentia celor de la service dupa, eram pe punctul de a le face reclamatie la RAR si Protectia consumatorului pentru ca efectiv ma tratau precum un nebun si nu reauseau sa gaseasca problema, gaseau alte "probleme" si dadeam banii aiurea, in fine nu am vrut sa ma complic.
6.Problema prezentata la inceputul conversatiei
7.Minim 4 parbrize sparte in 4 ani
-forma masinii cred si ghinion.
In momentul de fata as dori ca cineva sa aiba rabdarea sa citeasca "romanul" si poate are cum sa ma ajute referitor la problema cu motorul in cazul in care intr-adevar este vibrochenul.Cum procedez? Merg pe varianta asta si sa incerc sa ma despagubeasca cei de la FUJI? Sau aleg calea cea mai usoara, cumpar un motor de la dezmembrari o fac si o dau? Sau o arunc la dezmembrari direct si aia e?
Va multumesc pentru rabdare