nu aia este combinatia care o are KET de motor. el are long block complet de JDM ej207 MY08+ cu axe de ej257 EDM.
pentru a determina ce turbina vrei trebuie sa te gandesti in primul si primul rand ce range de power vrei 350-600? si la ce o sa il folosesti? cat de oem vrei sa fie comportamentul?
2 la mana trebuie sa stii ce ai in motor ca sa stii ce avantaje si dezavantaje ai ca sa stii ce va lucra in favoarea ta si ce nu si sa stii pe ce cale o iei
si 3 la mana buget de unde reglezi ca sa zic asa "afr-ul" de turbo
acum ca sa o iau sistematic cat de simplificat se poate pe fiecare punct
1. <370cp vf34/35/OEM
<400 cp vf36/37/42
@400-440cp MD555/LM400-440
<550hp MD555
<650hp APS TSR70
cu combinatia asta de putere + turbine pt orice vrei sa folosesti masina, liniute/fast road/track vei avea raspuns aproape OEM, top end puternic si cuplu f sanatos in zona de spool si cu toate turbinele astea motoarele de 2.0 pot tura 8000
2. ej257, bottom end preferat, 7k RPM max limit pe orice turbo, lobul camei pe partea de admisie este cel mai agresiv ( din ce ofera subaru pe STI-urile de serie sa zic ) pe partea de perioada deschidere de unde si bottom endul preferat pe 2.5 de unde se crede ca 2.5-ul are spool mai bun, mai mult la motoarele astea e de preferat sa ai o turbina in care sa dai presiune mai mica ca sa salvezi motorul, oricum motoarele astea fiabile sunt undeva pana in 420 hp-450hp cu investitii destepte
ej207, top end preferat, pot tura pe turbina corespunzatoare si 9K RPM, dar deobicei se limiteaza intre 7K si 8K.
flow f bun in chiuloase care difera intre editii, gen JDM ej207=EDM ej207=JDM Spec C ej207 2001-2004 < Spec C ej207 2006< s203/s204/RA-R Spec C 2006
in functie de anul de productie al blocului ej207 are grosimi diferite la camera de ardere, 2008 are camera cea mai groasa adica suporta si prefera o turbina care face boost mare
daca ai stroker kit, capacitate cilindrica marita. limitezi rpm pentru ca castigi spoolul si puterea din cilindree, 2.0 8k RPM, 2.1 7.5K RPM, 2.2+ 7K RPM pe motoare construite toate.
ce fel de axe ai in motor, stock vor prefera turbine mai mici, cand incepi sa te joci cu unghiurile de axe atunci poti sa te joci cu exhaust housingul de la turbo
ce fel de i/c ai
3. reglat "afr-ul" la turbo si anume la ce ma refer, odata ce ai toate datele problemei si stii ce vrei sa faci din punct de vedere al puterii turbinei, incepi sa selectezi diferite optiuni de la diferite turbine care te pot ajuta in zona de spool, mentenanta, performance si durata viata, mai exact exista diferite optiuni la turbine care sunt f scumpe dar te pot ajuta in diferite situatii dar aici conteaza bugetul, exemplu:
twin scroll
bronz carriers
ceramic coating pe partea de evacuare, de la a incepe cu ceramic coating doar pe exhaust housing-ul turbinei pana la ceramic coating la serpi, up pipe, downpipe, tubulatura i/c etc.
ax principal titan
paleti admisie titan
wastegate intern/extern reglabil mecanic
turbo exhaust housing flow matched