stiu ca exista vesnica discutie Europe vs US si eu stau toata ziua la calculator/pe net ca asa e jobul si nu contest ca nu or fi in Europa configuratii mai bune ca in US dar per ansamblu trebuie sa recunoastem (ca sa ne place sau nu) ca suntem mult in urma la partea de diseminare informatii fata de US.. din toate punctele de vedere (legate de caracteristici tehnice, parametrii tuning, etc... )
si eu personal daca nu vad aceleasi informatii din cat mai multe surse sa fiu cat se poate de sigur ca asa este ... nu sunt convins
iar daca vorbim de specificatii/detalii turbine: turbodynamics siteul are putine informatii din punctul meu de vedere + este site-ul producatorului ... ma intereseaza feedback cu informatii (gen fise dyno) de la utilizatori - si care sa includa toata configuratia masinii nu doar ceva de genul mdx999 a facut 800 de cai si cuplu de 1000 pe un Subaru si proprietarul este fericit
scoobynet uk de asemenea dupa preferintele mele nu este destul de tehnic (in general vorbind) ... se prezinta din avion unele chestii cu focus pe partea de hardware / producatori UK si nici astea cu toate informatiile
eu personal momentan nu caut nimic sa zic asa - sunt relativ impacat cu configuratia mea actuala mai ales ca ziceam pe un alt thread ca sunt foarte mandru ca am reusit sa imbunatatesc de curand spool-ul cu aprox. 300 rpm + de mai demult am imbunatatit si partea de high rpm .. deci e ok for now
vroiam doar sa sugerez care ar putea fi modalitatile de alegere pentru o turbine si din punctul meu de vedere ar fi asa:
pas 1: studiezi cat de multe fise dyno (tinand un pic cont si de diferentele intre dyno-uri - in sensul ca unele arata in general vorbind cifre mai mari decat altele) si in functie de cum arata curba de cuplu/putere alegi ordinal de marime al turbine dpdv al flow-ului de aer
pas 2: pentru un anumit flow cauti turbina pe care o vezi in grafice ca are in medie comportamentul dorit (dpdv al spool-ului, constanta dupa spool, comportament la high rpm) vs buget
Se poate estima ca in general 1lb/min reprezinta potential de aer pentru 10hp deci o turbina de sa zicem 44lb/min are potential de 440 cai daca toate astrele se aliniaza ... dar cel mai bine vezi oricum din fise dyno existente ....
(la turbo dynamics de exemplu nu am gasit de exemplu cifre legate de air flow si harti de eficienta ...)