Parca nu imi vine sa deschid un subiect nou, daca deranjeaza ca voi continua pe acest topic sa-mi spuneti.
Fiind "fericitul" posesor al unui FXT 2.5 din 2006, deja am auzit atat de frecvent chestii de genul "ah, doi cinci-ul..." unde puncte puncte inseamna oricare dintre "e prost", "crapa repede", "nu-i ca 2.0", "e sensibil", "o sa cada", samd, incat as vrea sa discutam putin despre subiect.
Putem incepe cu
acest articol care mi s-a parut interesat dar mult prea sumar.
Pana sa iau xt-ul auzisem doar de "niste" STI-uri omorate carora le-ar fi crapat pistoanele, nimic altceva mai serios, dar evident nici nu am cautat foarte intens.
In ultima perioada insa vad ca sunt bagate in aceeasi oala cam toate EJ255, ca-i de wrx/xt ca-i de sti (sau alea au alt cod? nu prea le stiu).
Motorul meu, probabil ca la multe alte xt-uri din cate inteleg, nu merge prea grozav. Mai exact, are ezitari cand accelerez normal, la mers de strada, indiferent de treapta, in special la turatii sub 3000, dar uneori si peste, poate pana in 3500, nu-mi dau seama exact. In acele momente pare sa ajute un scurt șpriț.
Este frustrant pentru ca pierde "startul" ca sa zic asa, fata de ceea ce ma astept si stiu ca ar trebui sa faca masina.
Foarte ciudat este ca daca fac niste demaraje ceva mai in forta si reusesc foarte foarte bine rev-matching cand schimb treptele nu pare sa aiba aceste ezitari. Dar cine dracu e in stare sa faca mereu rev-matching...
Recunosc ca multe investigatii nu prea am facut. Am curatat clapeta, schimbat bujii (ca le venisera anii), schimbat aparent de pomana lambda 1, maf-ul, din care am vreo doua prin portbagaj, si cam atat.
Legat de MAF, e foarte curios ca am doua pe care le consider bune dar masina merge destul de, ca sa nu spun foarte diferit cu unul fata de celalalt. Cu unul are raspuns mai lent la turatii mici, e cumva ca dupa un reset chiar si dupa mii de km, dar pare ceva mai cu vlaga in turele inalte. De asemenea pare sa sufere de balbaieli consistente cand plec de pe loc la motor rece. Celalalt maf raspunde mult mai promp la turatii mici (dupa care intra ezitarea de care vorbeam mai la inceput), parca e o idee mai lesinat in ture inalte decat celalalt MAF dar mai stabil la plecarea de pe loc cu motorul rece. Momentan de ceva timp stau cu acest al doilea maf. Ambele Denso.
Ca stil de condus, imi place sa o calc ori de cate ori am ocazia, deci cam zilnic vede demaraje vioaie, nu chiar toate talpa in podea dar oricum...
Evident minim dupa 5-10 minute de mers normal, in functie de temperatura de afara, practic am grija ca motorul sa fie cald de cateva minute bune inainte sa ii dau in dinti. Uleiul il schimba in general pe la 7-8000km.
Deci, cam ce puncte slabe are acest motor, ce istorii ati auzit, ce sfaturi aveti, dezvoltati cat vreti!