Mie mi se pare normala interzicerea diesel-urilor in orase. Pana la urma, suntem mai importanti noi ca si oameni decat masinile. Dar dieselul a cazut deja in prapastie.
La cateva luni de la scandalul diesel gate, in industria automotive se estima o scadere de 35% a vanzarilor diesel pana in 2025. Daca excludem camioanele, procentul pentru masini mici e mai mare.
Realitatea cred eu ca este mult mai crunta pentru diesel. Practic, la ora actuala nu mai merita sa investesti in tehnologie diesel. Nu prea mai ai cum sa indeplinesti normele euro 7 de exemplu. Din ce stiu eu, proiectele de dezvoltare diesel sunt cam blocate. Se face trecere la SCR, unde se poate.
Pana la urma, daca incepi un proiect de dezvoltare a unei tehnologii, asta inseamna ca iti calculezi un ciclu de vreo 15 ani. 4-6 ani dezvolti motorul, apoi 7-8 ani il vinzi. Tinand cont si de faptul ca dieselul de fapt nu prea indeplineste nici macar normele actuale, mi-e greu sa cred ca se mai incumeta cineva sa faca un salt atat de mare. Diesel se mai poate vinde in parti ale lumii unde nu sunt atat de stricte normele.
Acum, nimic nu e sigur. Sunt atatia bani in joc, ca nu sti ce intelegeri se fac la nivel inalt.
Eu cred ca se va dezvolta tehnologia pe benzina, dar si acolo sunt probleme. Sa vedem cu filtrul de funingine.
Eu unul nu mi-as lua diesel. Nici daca nu ar fi problemele de mai sus, tot nu inteleg utilitatea unui diesel la masini sub 1.8-2 tone sau daca faci sub 30k km/an.