martor filtru de particule aprins - forester diesel
Subaru club Romania

martor filtru de particule aprins - forester diesel

Foreste

  • *
  • 1937
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Re: martor filtru de particule aprins - forester diesel
« Reply #20 on: October 23, 2019, 15:47:07 PM »
Reiau ce am mai scris in trecut despre asta:

Regenerarile active ale DPF ului sunt de fapt incalziri controlate ale acestuia pana la temperaturi la care reziduurile depuse in capilarele ceramice se ard, transformandu-se in cenusa si fiind eliminate spre evacuare.

Intregul proces dureaza in jur de 12 minute, iar motorul are un sunet specific, diferit de cel facut la rularea normala. Merge mai “greu”, are o tonalitate mai grava decat normal.

In cazul in care procesul de regenerare activa este oprit, de exemplu prin oprirea motorului la destinatie in timp ce regenerarea este in desfasurare, intregul proces se reia mai tarziu dupa mai putin timp fata de perioada anterioara pana la regenerarea esuata. In principiu nimic rau nu ar trebui sa se intample, exceptand poate faptul ca regenerarea esuata nu a fost in nici un fel marcata in ECU, desi o parte a fost efectuata; este ca si cand nu ar fi existat.
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Re: martor filtru de particule aprins - forester diesel
« Reply #21 on: October 23, 2019, 15:55:04 PM »
Incercarile esuate sunt marcate de ECU ..eu am 395 incercari cu 215 reusite,  in 150k km si aproape 4 ani. Acumularea de " ash" este la 85% ...dar am citit ca aceasta valoare este relativa ...si in concordanta cu numarul de regenerari,nu stiu daca se calculeaza din senzorul de presiune diferentiala. Am observat ca procesul de regenerare este influentat cel mai mult de temperatura DPF-ului : in iddle este sub 400° C in timpul regenerarii, iar cand o " calci" temperatura creste rapid spre 600° C. Soot-ul se acumuleaza mult mai rapid cand ii dai " talpa" si nu are loc procesul de regenerare , dar scade mult mai repede cand " o calci" in timpul regenerarii. La mine se opreste pe la 18% soot iar apoi scade la 0 in urmatorii 2-3 km dupa ce se termina procesul de regenerare, apoi ciclul se reia .
« Last Edit: October 23, 2019, 16:00:11 PM by Sorin03 »

Foreste

  • *
  • 1937
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Re: martor filtru de particule aprins - forester diesel
« Reply #22 on: October 23, 2019, 22:19:16 PM »
Cu un cititor OBDII "standard" nu imi apare nici un raport de incercari esuate. Cu ce le-ai citit?
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: martor filtru de particule aprins - forester diesel
« Reply #23 on: October 23, 2019, 22:34:21 PM »
Zicea de torque varianta pe bani. Până la urmă e vb de soft, că informația exista și fizic ar trebui să poată fi citita de orice.

Re: martor filtru de particule aprins - forester diesel
« Reply #24 on: October 23, 2019, 22:52:51 PM »
Da, Torque Pro +extended PID +  ELM 327. Valorile citite sunt 100% confirmate de AK .