Drift, ESP
Subaru club Romania

Drift, ESP

Drift, ESP
« on: January 06, 2015, 15:14:22 PM »
Salutări,

  Vă adresez încă o întrebare... Aseară era foarte alunecos pe jos și a nins și nu m-am putut abține și am făcut un mic drift în parcare la kaufland. Senzația e greu să o descriu, e prima dată când fac așa ceva cu 4x4, a fost orgasmic.

   Întrebarea mea este, cum de am reușit să fac driftul cu ESP-ul pornit? Nu mi s-a aprins, ce am făcut e că am tras de volan și am accelerat. Sau nu are legătură pentru că roțile din față erau fixe?

   O singură dată mi s-a aprins becul de ESP, când eram cu mașina la ITP și am intrat cu roțile din față în rolele alea :). Am dat cu spatele și nu am putut să ies decât cu ESP oprit. (aici iar am o întrebare. Dacă acceleram mai mult aș fi ieșit și cu ESP pornit?). E drept, am mașina doar de câteva luni, și e prima iarnă :D

Vă mulțumesc,

sco

  • 736
Răspuns: Drift, ESP
« Reply #1 on: January 06, 2015, 15:27:21 PM »
DA!

Răspuns: Drift, ESP
« Reply #2 on: January 06, 2015, 15:28:23 PM »
ESP'ul e si el limitat de aderenta cauciucurilor. Indiferent, acesta ar fi trebuit sa fi semnalizat macar situatia si sa incerce sa intervina, pe cat posibil

Răspuns: Drift, ESP
« Reply #3 on: January 06, 2015, 16:17:34 PM »
In primul rand te intreb daca stii cum functioneaza esp-ul (vsc in cazul subaru)?
Iti raspund in cazul in care raspunsul este nu.
Esp-ul controleaza doar stabilitatea masinii.multi au impresia ca este si controlul tractiunii....este gresit!
Esp-ul incearca sa mentina stabilitatea masinii prin controlul franelor si cuplu motor.dar atentie cuplu motor il taie doar in momentul in care acesta e prea mare pentru a mentine masina pe directia data de sofer.in momentul in care esti blocat undeva(noroi,zapada) esp-ul nu va interveni.
Esp calculeaza viteza rotilor, unghiul volanului,cuplu motor,viteza masinii,pedala acceleratie.sper sa nu fii uitat vreun element.
Toate astea oricum depind de aderenta la sol.fara aia esp-ul e aproape inutil.
In cazul in care esti blocat si masina nu te lasa sa faci prea multe este posibil ca masina sa fie dotata cu tc(controlul tractiunii).
Daca nu ai alunecat foarte mult e posibil ca esp sa fi intervenit dar foarte putin,insesizabil, in sensul ca nu a aprins becul.am patit-o cu un e39.masina am dat-o putin dea latu si becul nu s-a aprins.

Răspuns: Drift, ESP
« Reply #4 on: January 06, 2015, 16:49:11 PM »
In primul rand te intreb daca stii cum functioneaza esp-ul (vsc in cazul subaru)?
Iti raspund in cazul in care raspunsul este nu.
Esp-ul controleaza doar stabilitatea masinii.multi au impresia ca este si controlul tractiunii....este gresit!
Esp-ul incearca sa mentina stabilitatea masinii prin controlul franelor si cuplu motor.dar atentie cuplu motor il taie doar in momentul in care acesta e prea mare pentru a mentine masina pe directia data de sofer.in momentul in care esti blocat undeva(noroi,zapada) esp-ul nu va interveni.
Esp calculeaza viteza rotilor, unghiul volanului,cuplu motor,viteza masinii,pedala acceleratie.sper sa nu fii uitat vreun element.
Toate astea oricum depind de aderenta la sol.fara aia esp-ul e aproape inutil.
In cazul in care esti blocat si masina nu te lasa sa faci prea multe este posibil ca masina sa fie dotata cu tc(controlul tractiunii).
Daca nu ai alunecat foarte mult e posibil ca esp sa fi intervenit dar foarte putin,insesizabil, in sensul ca nu a aprins becul.am patit-o cu un e39.masina am dat-o putin dea latu si becul nu s-a aprins.

Mersi de info. Am alunecat mult, am întors >180 grade. Nu s-a aprins becul.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Drift, ESP
« Reply #5 on: January 06, 2015, 17:18:20 PM »
Deschide te rog subiectele in discutii despre Legacy sau Tehnica auto generala, nu in prezentarea membrilor.

Merci. Subiectele astea le-am mutat eu.

Răspuns:
« Reply #6 on: January 06, 2015, 17:41:37 PM »
Ce masina e mai exact?

Răspuns:
« Reply #7 on: January 06, 2015, 17:43:28 PM »
Ce masina e mai exact?

Outback 2.0D din 2010