Eu am ajuns la SMT anul trecut pentru inlocuirea uleiului de transmisie si pentru actualizarea soft-ului(pentru cvt).Am discutat in momentul programarii daca exista posibilitatea aducerii pieslor de catre mine(le primisem de la fostul proprietar care nu le schimbase) si am primit acordul lor.Nu m-ar fi deranjat daca n-ar fi acceptat,intrucat nici o unitate service(reprezentanta sau nu) nu este obligata sa primeasca un client cu piesele lui si asta din mai multe motive(unele dintre ele au fost enumerate mai sus:formare personal,dotari atelier,licente pentru utilizrea programelor de identificare piese,licenta pentru soft-urile de diagnoza,verificari metrologice echipamente service,costuri autorizari,etc),iar altele tin si de organizarea activitatii interne.
Exemplu:un client solicita efectuarea unei lucrari pentru care si-a achizitionat piesele,sa zicem inlocuire kit ambreiaj,iar la demontare se constata ca mai trebuie inlocuita si volanta sau furca de ambreiaj,clientul nu le are,iar termenul de livrare este de 2-3 zile.Cine suporta pierderile pentru un post de lucru blocat pentru 3 zile?Sau piesa adusa de catre client nu este identificata corect si nu se potriveste?Si exemplele pot continua.
Parerea mea este ca existenta unor unitati service bine dotate si cu personal foarte bine pregatit depinde in mare masura de modul in care functioneaza relatia cu clientul,iar daca lucrurile funtioneaza cum trebuie,ambele parti trebuie sa aiba de castigat si sa fie multumite.
Este ca atunci cand avem o problema(medicala,cu instalatia sanitara,cu masina,etc)si nu avem nici o solutie,iar un prieten ne recomanda pe cineva care o poate rezolva si atunci suntem in culmea fericirii.Asta este si ,motivul pentru care serviciile(de orice natura)sunt foarte scumpe afara,iar la noi incep sa fie pe cale de disparitie.