Service SMT
Subaru club Romania

Service SMT

joker

  • 187
  • Ai n-ai mingea, dai la poartă!
Re: Service SMT
« Reply #280 on: February 23, 2019, 09:15:00 AM »
Salut Daniel, ți am trimis mesaj privat.
Mulțumesc pentru sugestiile și răspunsurile primite. Merci că ai avut răbdare și mi ai răspuns la toate întrebările, dat fiind vechimea mașinii, mă așteptam să fiu tratat ca din elicopter.

@colegii de pe forum: are cineva numărul de telefon a lui Daniel? Mă refer, bineînțeles la numărul de telefon personal. PM.
Am înțeles că nu mai lucrează la SMT???

Promit că nu-i trimit mesaje cu "Fie ca...".

Mulțumesc,
 

Subaru Forester SF 2l aspirat -1999

moguai

  • 2814
Re: Service SMT
« Reply #281 on: February 23, 2019, 11:44:25 AM »
Din pacate, da, Daniel nu mai lucreaza la SMT. Nu stiu motivele, sper ca inlocuitorul lui sa fie la fel de dedicat, amabil si profesionist.
Nu am nr lui de telefon personal, dar il gasesti pe facebook pe grupul subaru
« Last Edit: February 23, 2019, 11:45:49 AM by moguai »
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

Razvanos

  • 41
  • Subaru Forester 2L Diesel - 2011
    • Tu ce mananci?
Re: Service SMT
« Reply #282 on: April 18, 2019, 17:17:29 PM »
Buna ziua,
Daca stie cinva ceva legat de acest subiect, poate ne ajuta cu mai multe informatii: http://www.automarket.ro/stiri/subaru-pregateste-recall-pentru-23-milioane-de-masini-un-defect-la-90097.html
Ma gandesc sa nu sune toti proprietarii de Subar la reprezentanta :)
Multumiri.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Service SMT
« Reply #283 on: April 18, 2019, 17:49:16 PM »
Serios, e groasa treaba... imi e teama de un episod Saab. Doar ca pe asta o cumpara americanii, nu chinezii. In ultimii ani fac masini care se vand doar in America si Japonia, iar modelele de performanta care ar putea atrage din nou se vand doar in cele doua zone.

Colac peste pupaza, mai au si probleme de calitate din ce in ce mai mari. Daca inainte observai ca e prost plasticul si materialul folosit la diverse pentru ca se tocea sau rupea sau ruginea in 3-5 ani fata de 10, deja acum au inceput sa faca rechemari si o tin din una in alta din 2008 incoace. Baga motoare, scot motoare, fac altele cica mai bune si mai eficiente pe care apoi le cheama in service si tot asa.  Fac 1.6 turbo si il inlocuiesc cu 2.0 aspirat. 2.0 aspirat in loc de turbo ca e mai bun si de fapt se strica mai rau ca unul turbo de cilindree mica de la competitori. Nu mai inteleg nimic...

Si mai zicea el unu, se stie, ca Subaru a schimbat directia si nu mai face masini sport din cauza celor care le strica. Na ca acum le dau ei deja stricate, dupa ce ca sunt plictisitoare. Trist!!! Deci eu ce Subaru imi iau?
« Last Edit: April 18, 2019, 17:57:46 PM by MihaiFlorescu »

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Service SMT
« Reply #284 on: April 18, 2019, 18:19:48 PM »
Cica Subaru A4 allroad e treaba.  ;D
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

dmp

  • *
  • 195
Re: Service SMT
« Reply #285 on: April 18, 2019, 18:50:53 PM »
 ;D
Outback 2.5 i MY2008
Legacy GT MY2010

Xander

  • 1287
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Service SMT
« Reply #286 on: April 18, 2019, 18:52:47 PM »
Obk 20-20 peste 2 doi ani.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Service SMT
« Reply #287 on: April 18, 2019, 19:21:15 PM »
Sau 2030 cand or mai baga manuala.
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Forester

  • 3129
  • The other right!
Re: Service SMT
« Reply #288 on: April 18, 2019, 20:31:20 PM »
Or sa o bage pe manuela...  :o ;D ;D
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Foreste

  • *
  • 1937
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Re: Service SMT
« Reply #289 on: April 21, 2019, 17:03:50 PM »
Buna ziua,
Daca stie cinva ceva legat de acest subiect, poate ne ajuta cu mai multe informatii: http://www.automarket.ro/stiri/subaru-pregateste-recall-pentru-23-milioane-de-masini-un-defect-la-90097.html
Ma gandesc sa nu sune toti proprietarii de Subar la reprezentanta :)
Multumiri.

Poa' sa sune linistiti, SMT nu are treaba cu nimic de genul asta. De fapt SMT a ramas doar cu numele si cativa (putini) tehnicieni buni. Nu mai sunt reprezentanta de niste ani deja.

Eu unul nu stiu sa fi fost proactivi vreodata in (scurta) lor existenta.
Cei ce ma cunosc stiu ca in cei 8 ani de cand am luat masina (nu de la ei, ca nu stiu sa vanda) i-am laudat cand au meritat-o, insa asta cu chemarea in service .... sa fim seriosi! Mie unul imi vine sa zambesc, nu alta!
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Aldos

  • 276
Re: Service SMT
« Reply #290 on: May 27, 2019, 09:42:19 AM »
O fi vreo legatura cu asta faptul ca mie mi se tot arde periodic becul de frana stanga de ani buni?

Oricum, SMT a luat-o din nou pe ulei, am vazut.
Aceeasi "aroganta" pe care au mai incercat-o acum cativa ani cu refuzul reparatiilor cu piesele clientului !
Ma intreb ce au in cap, dupa toate probleme pe care le au in relatia cu clientii.

UXE

  • 1741
Re: Service SMT
« Reply #291 on: May 27, 2019, 15:08:26 PM »
Ideea e ca   si la reno,  de ex Meridian Vest , au renuntat la politica "cu piesele clientului"  .. pentru ca nu se mai da garantie ... de ce?  pentru ca in acest caz e greu de dovedit daca a fost piesa de vina sau manopera si nu vor sa se mai lege la cap. 

Pe de o parte ii inteleg..   dar ca client (scuzati cacofonia)  normal ca nu prea iti mai convine... 

Nu stiu cum e la SMT , dar in reprezentanta reno  mencanicii au comision din costul manoperei, iar service-ul castiga mai mult din vanzarea pieselor/consumabilelor..   Rog sa ma corecteze cineva daca ma insel..



Re: Service SMT
« Reply #292 on: May 27, 2019, 16:22:27 PM »
Pai, depinde cat de mare e unitatea service si sub ce mod considera patronatul respectiv sa tina socotelile. Notiunea aia de comision suna foarte ciudat in context, iar in domeniul acesta nici nu arata corect. Normal ora de manopera este calculata la nivelul intregii unitati service, se poate diferentia pe specialitate (inginer diagnoza, vopsitor, mecanic, tinichigiu, electrician....sa zicem). Valoarea totala a manoperei perceputa din lucrari trebuie sa acopere salariile si taxele legale si banii de concediu (care se plateste inainte de luna calculata, si nu se recupereaza prin prestare) pentru personalul productiv (cei exemplificati) si pentru cel neproductiv (magazionere, tehnician, tehnolog, femeie de servici, sef atelier service etc). Patronatul trebuie sa se asigure ca lucrarile normate programate intr-o luna acopera necesarul de cost salarial cu personalul.
Also...pe materiale si piese de schimb, cel mai corect este aplicarea unei cote de aprovizionare pe valoarea de achizitie. Scurt, atelierul cumpara piesa, o depoziteaza apoi o foloseste. La valoarea de achizitie aplica un procent pentru efortul acesta, dar care nu vad pentru ce sa depaseasca 10%.
Apoi vin restul cheltuieilor si...veniturilor. De profit se vorbeste abia la sfarsit, daca nu se aplica procentual in calculul devizului de lucrare. Si inca mai sunt multe...nu ajung foile.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Service SMT
« Reply #293 on: May 27, 2019, 17:38:40 PM »
Sa ramanem la subiect.. SMT

Re: Service SMT
« Reply #294 on: May 27, 2019, 17:58:42 PM »
Sa ramanem la subiect.. SMT
Scuze, Mihai....i-am dat inainte in ideea ultimului aliniat. Titlul topicului mi-a scapat.

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Service SMT
« Reply #295 on: May 27, 2019, 18:16:51 PM »
Am mai avut o discutie similara pe aceeasi tema cu colegii Ghe si Malaka. Si nici ei nu intelegeau de sa nu te primeasca cu piesele tale. Mie sincer mi se pare normal. E service. Ofera piese si manopera. Nu au piesa si nu o pot aduce din stiu eu ce motive si o gaseste clientul ? Atunci da , ar trebuie sa te primeasca. Dar hai sa vedem principalul motiv pentru care clientul vine in general cu piesele lui. Pretul , corect ? Pai nu zic ca o reprezentanta sau un service autorizat nu are preturi mari. Dar atunci te poti indrepta complet spre altul nu ?
De ex. la revizide 60.000 parca, la SMT m-at fi costat ori 3500 de lei ori 6500 , nu mai retin. Pai si atunci am sunat frumos la Aki , si m-a costat 1700 cu tot cu drum si bucsi bara stabilizatoare. Dar nu m-am apucat sa caut eu uleiuri , filtre si alte trasnai.
Deci da , mi se pare normal sa nu te primeasca. Orice service are castig si din manopera si din adaos comercial pe piesa.
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Re: Service SMT
« Reply #296 on: May 28, 2019, 01:46:31 AM »
Foarte corect cum zici. Totusi, din exemplul tau, sunt puse in comparatie doua entitati care se situeaza pe aceeasi pozitie (SMT si AKI). Chiar daca sunt independente una de alta, m-as fi asteptat ca pentru aceeasi lucrare sa fie oferte sensibil apropiate, sa zic o marja de 10%. Dar asa mult? Ceva nu se leaga.
In schimb, realizez intru totul ce inseamna reprezentanta. Ei au un statut ce presupune obtinerea unei abilitari din partea producatorului si a unei autorizari din partea RAR. Astea presupun costuri mult mai mari decat ale unui service de cartier, presupune scolarizarea personalului, dotarea minimala ceruta de RNTR-uri, dotarea suplimentara pe viziunea sefului de service. Mai punem zona de impact cu clientul prezentata la alt nivel, zonele de lucru concepute la alte conditii, standarde de calitate implementate si multe altele. Toate astea costa foarte mult, banii trebuie sa si-i recupereze din ceea ce s-a zis, manopera si adaos comercial.
In schimb, ofera know how, piese corecte, personal calificat si garantie.
La SMT am fost o singura data, cu programare telefonica (eu fiind la mare atunci). Am gasit intelegere in a stabili momentul programarii in avantajul meu. A fost o treaba de diagnoza si, recunosc, ma asteptam sa coste mai multe parale. Gazda de atunci a fost Daniel (nu retin si numele) si toata experienta a fost ok.
Aaa, stiu si service multi-marca ce raaareori accepta piesele clientului. Si e plin...

Aldos

  • 276
Re: Service SMT
« Reply #297 on: June 04, 2019, 12:25:48 PM »
Din punctul meu de vedere, lucrurile stau cam asa:

Service-ul auto are ca principal domeniu de activitate lucrarile de mecanica tinichigerie, etc.
Faptul ca vinde si piese, e oarecul in subsidiar.
Sa zicem ca fiind reprezentanta, aduce si piese OEM pentru marca respectiva.
Dar atat timp cat eu aduc piese OEM, la un pret acceptabil pt mine, fara sa platesc adaosul urias practicat de reprezentanta, si am facturi si garantie la piese, nu vad cum as putea sa accept aceasta "restrictie".
in ceea ce priveste garantia, service-ul oricum este obligat sa acorde garantie pt lucrare.
Piesele au garantie de la producator.
Justificarea cum ca vin clientii cu piese proaste, nu prea sta in picioare.
Atata timp cat piesa aftermarket respecta cerintele legale (este un ordin al Ministerului Transporturilor pe aceasta tema) manopera este aceeasi.
Este responsabilitatea clientului si nu a serviceului.

Daca ar avea preturi cat de cat apropiate de magazinele de profil, as intelege.
Altfel, mi se pare o cerinta exagerata, si as fi curios ce are de zis Protectia Consumatorului referitor la acest aspect !
Exista, din cate stiu, si o directiva europeana care se refera printre altele si la acest aspect. (poate ma insel, dar am sa verific)

Asta este opinia mea !


MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Service SMT
« Reply #298 on: June 04, 2019, 12:46:19 PM »
Nu este nimic incorect sau ilegal in ceea ce fac. Ca este sau nu placut este egal cu alegerea fiecaruia daca ii viziteaza sau nu.
Atat timp cat au clienti, nu cred ca ii intereseaza de parerile noastre.

kay

  • 62
  • Rabdarea e cheia care deschide poarta fericirii!!
Re: Service SMT
« Reply #299 on: June 04, 2019, 22:01:44 PM »
 Eu am ajuns la SMT anul trecut pentru inlocuirea uleiului de transmisie si pentru actualizarea soft-ului(pentru cvt).Am discutat in momentul programarii daca exista posibilitatea aducerii pieslor de catre mine(le primisem de la fostul proprietar care nu le schimbase) si am primit acordul lor.Nu m-ar fi deranjat daca n-ar fi acceptat,intrucat nici o unitate service(reprezentanta sau nu) nu este obligata sa primeasca un client cu piesele lui si asta din mai multe motive(unele dintre ele au fost enumerate mai sus:formare personal,dotari atelier,licente pentru utilizrea programelor de identificare piese,licenta pentru soft-urile de diagnoza,verificari metrologice echipamente service,costuri autorizari,etc),iar altele tin si de organizarea activitatii interne.
     Exemplu:un client solicita efectuarea unei lucrari pentru care si-a achizitionat piesele,sa zicem inlocuire kit ambreiaj,iar la demontare se constata ca mai trebuie inlocuita si volanta sau furca de ambreiaj,clientul nu le are,iar termenul de livrare este de 2-3 zile.Cine suporta pierderile pentru un post de lucru blocat pentru 3 zile?Sau piesa adusa de catre client nu este identificata corect si nu se potriveste?Si exemplele pot continua.
     Parerea mea este ca existenta unor unitati service bine dotate si cu personal foarte bine pregatit depinde in mare masura de modul in care functioneaza relatia cu clientul,iar daca lucrurile funtioneaza cum trebuie,ambele parti trebuie sa aiba de castigat si sa fie multumite.
      Este ca atunci cand avem o problema(medicala,cu instalatia sanitara,cu masina,etc)si nu avem nici o solutie,iar un prieten ne recomanda pe cineva care o poate rezolva si atunci suntem in culmea fericirii.Asta este si ,motivul pentru care serviciile(de orice natura)sunt foarte scumpe afara,iar la noi incep sa fie pe cale de disparitie.
Nu ai de unde sa stii ce poti deveni,daca nu ai dorinta sa te schimbi!RF