Salut subaristilor,
Sa mai scriem despre masina pretentioasa pentru oameni cusurgii.
Dupa ridicarea de la autokino motorul se accelera foarte usor (cu fluieraturile aferente) in plaja 2600-4000rpm dar inainte si dupa acest interval prezenta turbo lag mare.
Pornea greu la rece si foarte zgomotos iar la accelerari rontaia foarte zgomotos (comparat cu cel anterior). Initial am zis ca se rodeaza dar nu.
Dupa 1950km parcursi cu noul motor am decis sa ii schimb uleiul si am observat scapari de ulei pe la furtunul conectat la intercooler . (proaspat schimbat de altfel la autokino)
Am facut un excel cu tipurile de uleiuri folosite ca fiind recomandate dar si altele si am ales. (documentate cu google si prin cunostinte din domeniu)
Motul 8100 Eco-clean ACEA C2 5W-30 Romania (in Romania se mai folosesc si modele din standardul C3 de la motul cu vascozitate mai mica si curgere la rece mai mare 8100 X-clean si 8100 X-clean+ pe 5w30)
Mobil 1 ESP Formula 5W-30 ACEA C2, C3 5W-30 Canada si marr
Total QUARTZ INEO MC3 5W30 ACEA C3 5W-30 Belgia
ENEOS Premium Hyper S 5W30 ACEA C2 Japonia
C2 este standardul de consum redus si poluare redusa pentru DPF iar C3 este cel de performanta cu HTHS mare si protectie mai redusa a motorului etc.
Datorita sistemului de regenerare al DPF-ului am considerat doar uleiurile cu indexul de vascozitate general mai mare de 167 (mobil fiind exceptia).
O data cu observarea pierderii de ulei pe la furtunul ce duce in intercooler si persistentei fluieratului, am dus la doctor turbina si s-a verificat presiunea pe admisie/evacuare.
Verdictul este ca turbina nu are nimic dar partea cu presiunea trebuia remediata pe la garnituri si furtune.
Acum dupa rectificari se aseamana foarte mult cu motorul anterior si se simte la fel. Nu mai este galagios ( fara rontait violent de ascutitoare cand accelerezi) , "turbina"" nu mai fluiera, se accelereaza liniar de la 1500 la 4500 rpm fara turbo lag evident.
Pornirea cu intarziere la rece (mai mult de doua invartiri) a ramas si cred ca are de a face cu versiunea de software pusa pe noul motor ,deci e normala.
Am mai observat un troncanit anormal pe teren accidentat care a fost remediat din caseta de directie .(era "reglata" prea strans)
Pentru un om atehnic in domeniul mecanicii auto sunt destul de multe informatii de digerat cand detii un subaru mai ales in Romania. Fie ai prieteni mecanici (sau mecanici in familie), fie ai incredere in reprezentante (destul de greu), fie esti mecanic. La mine nu s-a bifat niciuna din situatiile enumerate anterior si deci mi-am facut prieteni.
Foresterul ramane vedeta pe 4 roti a familiei.
Plimbari cat mai placute!