Daca aveti treaba prin Tokyio iar numele SUBARU rezoneaza in meandrele personalitatii voastre va recomand sa vizitati fabrica si R&D-ul din orasul Ota.
Aici puteti incepe, impreuna cu un ghid pus la dispozitie de catre SUBARU Marketing Dept, explorarea istoriei, a tehnologiilor, a eforturilor care se fac pentru reducerea noxelor, a planurilor pentru securitatea pasagerilor, a celorlalti participanti la trafic si nu in ultimul rand a pietonilor.
Veti putea intra in linii de testare si asamblare a motoarelor, cutiilor de viteze, a componentelor de caroserie precum si a masinii in toata splendoarea ei.
Ghidul va va explica in detaliu ce face fiecare surub, saiba, piulita si furtun insa pe mine m-a pierdut pe drum...
Ceea ce am inteles si totodata m-a fascinat au fost:
1. Grija de a transmite generatiilor viitoare de tehnicieni si ingineri metodele si tehnicile prin care se elaboreaza tehnologii de incredere. Toate resursele educationale sunt concentrate intr-un program intitulat "SUBARU Technical Expert Program" si este dedicat noilor generatii incepand cu elevii de liceu. Practic, la SUBARU Gunma Plant se afla un centru de pregatire a celor care vor sa se formeze ca si specialisti in industria auto japoneza, mai exact SUBARU.
2. Au creat un sistem de generare si cogenerare a curentului electric bazat pe resurse 100% naturale (vant, valuri ale oceanului si solar). Ca atare, liniile de productie ale SUBARU folosesc 35% energie care provine din surse naturale si fara a impacta mediul inconjurator.
3. SUBARU s-a aliat cu ceilalti producatori de autovehicule si a decis extinderea tehnologiilor pentru a proteja mediul inconjurator prin reducerea emisiilor VOC (Volatile Organic Compounds) ca de exemplu toluenul si xilenetilbenzenul care sunt principala cauza a oxidarilor fotochimice din mediul inconjurator.
Maine avem programat un drive test cu Forester Hybrid pe circuitul fabricii din Gunma si revin cu detaii.