in primul rand aerul cu cat este mai rece cu atat este mai dens si mai bogat in oxigen, degeaba ai un i/c cu un pressure drop mai mic decat cel de fabrica daca tu ai aceeasi suprafata de racire, pentru ca tu nu vei reusi sa scazi temperatura aerului care trece prin i/c din potriva aici apare alta problema, da reduci lagul cu un pressure drop mai mic dar un aer care trece mai repede prin un radiator care are aceeasi dimensiune ca radiatorul vechi cu un pressure drop mai mare nu va raci la fel de bine ci doar va ajuta cu turbo lagul.
mai exista inca o abordare la aceasta problema de care ai uitat si anume v-mount ( exista companii care fac custom la comanda gen PRODrive si exista companii care ofera solutii off the shelf gen Power Enterprises sau Proccess West )
un i/c front mount intotdeauna va fii superior unui top mount din punctul meu de vedere deoarece deoarece dupa cum am explicat scopul nu este sa ajunga mai mult aer ( molecule mai mici cum ziceai ) in camera de ardere ci un aer mai rece , mai dens mai bogat in oxigen.
acum un fmic destept trebuie sa considere :
1. diametrul tubulaturii
2. lungimea tubulaturii
3. surface contact
4. pressure drop dupa cum ai zis si tu in core
sa incepem cu pct 2 pentru ca este cel mai clar si simplu, cu cat tubulatura i/c-ului este mai scurta ca lungime efectiva cu atat lagul este mai mic, mai mult conteaza sa nu existe unghiuri foarte agresive pe tubulatura deoarece toate acestea pot afecta lagul
acum punctul 1 diametrul, un diametru de piping mai mic asigura din nou un lag mai mic dar acest piping poate atinge limita mecanica despre cat aer poate circula la un moment dat prin tubulatura, mai mult o tubulatura mai mare poate avea un flow foarte mare de aer, o racire mai buna, iar din cauza diametrului tubulaturii si presiunii mai scazute aferente a aerului care trece prin piping fata de un diamtru mai mic, pressure drop-ul din core scade, la sf zilei nu ne intereseaza neaparat pressure dropul din core ci pe noi ne intereseaza volumul fizic de aer care il miscam si il racim sa fie cat mai mare
3 surface contact clasic bigger is better cu cat ai o suprafata mai mare de contact cu atat poti racii mai mult aer.
4 pressure drop foarte important si asta da aici trebuie gasit miezul de intercooler cu un pressure drop de maxim 1 psi - 1.5, da va ajuta la lag, dar dupa cum ziceam pe noi ne intereseaza surface contact si sa racim un volum cat mai mare de aer si aici apare alta chestie interesanta care multi o uita, in momentul in care te dai pe un circuit tu mereu stai in power si nu pleci dintr-o curba de la 1500 rpm, la subaru sti orice model si daca iesi dintr-o sicana tot esti in a 2-a la 3500-4000 rpm din cauza rapoartelor scurte deci automat nu vei simti acel lag pentru ca deja esti in presiune toata lumea vorbeste atat de mult de turbo lag incat uita asta, turbo lagul te lovesti de el pe strada cand vrei sa mergi incet si deodata vrei tu sa te bagi sau sa faci ce vrei si cand apesi gazul vezi ca nu se intampla nimic, acum sincer parerea mea ca mai bine sacrifici niste turbo lag la mers in regim pe strada cu un intercooler montat in bot dar stii ca est racit ok iar pe un circuit nu o sa ai nici o problema decat sa te chinui cu gratarul deasupra motorului si da poti atinge un pressure drop mai mic dar nu ajuta cu nimic la sf zilei, la sf zilei cand atingi 60 de grade in admisie ecu tot o sa incepe sa iti taie avans, scopul este racim aerul sa il facem mai dens mai bogat in oxigen doar asa se va face o ardere mai buna.
cel mai corect sfat este sa iti calculezi intercoolerul in functie de turbina mai exact volumul de aer care il produce turbina sa poata trece si sa fie racit de i/c, aia conteaza la sf zilei.
materiale izolante sa stie ca singura optiune care ofera solutie definitiva este ceramic coating pe galerie de evacuare, downpipe si turbo back housing, cam asta e situatia daca vrei sa fii 100%, daca nu banda termoizolanta cu isnertii din azbest pe evacuare, cu toate astea eu merg cu banda din aceasta iar la turbina nu am absolut nici un blanket sau izolatie, pentru ca in prostia/nebunia mea m-am gandit sa las turbina sa disipe caldure