Salutare tuturor, îmi face plăcere să împărtășesc cu voi povestea primului meu Subaru:
Toata vara trecută mi-am căutat mașină japoneză benzinară, pe lista scurtă fiind (fără a avea o ordine clară) Mazda 3 sau 6, Mitsu Lancer, Subaru Impreza.
Am văzut mai multe, am încercat câteva și am ratat vreo două, dar nu mi-a părut rău, conștient fiind că o să îmi găsesc preferata.
Într-o dimineață de joi de la începutul lui septembrie, pe monitorul calculatorului a apărut o Impreza nouă, de vânzare la unul dintre dealerii mari, care fac buy-back.
În 15 minute eram acolo, ne-am cunoscut și ne-am plăcut din prima, mașina fiind îngrijită și așa cum mi-o doream (benzinară, motorul de 2 litri, scaune sport, VDC, aer condiționat automat, spoilere). Am făcut o tură prin zonă, am verificat ce era esențial de verificat și, după o reducere consistentă determinată de formula magică “plata în cont în 10 de minute”, am bătut palma cu directorul de vânzări, livrarea urmând să fie făcută a doua zi.
Când m-am întors la birou, pe monitor încă era anunțul cu primul meu Subaru, iar pe site-ul de vânzări scria “acest anunț are 0 vizualizări”, un semn în plus, zic eu, că am luat decizia cea bună, eu fiind prima persoană care a deschis anunțul respectiv.
A doua zi l-am luat acasă și l-am prezentat fetițelor mele (au amândouă sub 10 ani), care au decretat: “e băiețel, e frumos și seamănă cu Știrbu” și așa i-a rămas numele (cine are copii sub 10 ani știe cu siguranță cine este Știrbu’, cine nu știe poate să apeleze la prietenul Goagăl).
De atunci, i-am făcut o revizie la care i-am schimbat lichidele, filtrele și ceva bucși de bară stabilizatoare (deci nimic neobișnuit), i-am luat un set nou de cauciucuri de vară, jante de tablă pe 16’ și cauciucurile aferente de iarnă, precum și un scut metalic.
Kilometri am făcut împreună numai vreo 5000, iar impresiile sunt excelente: motorul are poftă de viteză și turații și stă tare bine pe asfalt în curbe.
Pentru o mașină de 7 ani si 80k kilometri se ține bine, totul ce a pus japonezul pe ea funcționează normal. Anul viitor cred că trebuie să mă pregătesc pentru distribuție (nu am reușit să ajung la SMT să mă lămuresc dacă a fost schimbată, iar în cartea de service nu scrie nimic de schimbul acesteia) și pentru discuri de frână (are o ușoară trepidație în volan când frânez mai brusc și clar nu este de la jante sau anvelope).
Nemulțumirile sunt minore, doar o ușoară imprecizie a schimbătorului de viteze, unele probleme de ergonomie la volan și vreo doi greierași prin bord, care fac gălăgie mai mare când e frig.
Am trecut și eu prin eroarea P0402 pe care o cauzează prima sondă lambda, eroarea fiind ștearsă la un service, după care mi-am luat și o interfață OBD, dar eroarea nu a mai apărut. Ce m-a enervat atunci a fost că, din cauza erorii respective, mi s-a dezactivat inclusiv ABS-ul, deci o funcționare incorectă a unui senzor îți poate afecta siguranța mașinii.
O altă problemă este calitatea sunetului sistemului audio, care mi se pare cel mult mediocră ca să fiu blând.
Aș avea câteva întrebări pentru proprietarii de Impreza 2008 cu mai multă vechime:
- ambreiajul de camion: am mai testat alte două înainte de Știrbu’ și pedala era tot foarte dură – chiar așa “face toate” sau e un semn că vrea o schimbare?
- calitatea sunetului e cauzată de boxe sau de cd player (îl am pe cel cu 6 cd-uri)?;
- dacă ar fi fost schimbată distribuția, operația trebuia trecută în cartea de service? (reviziile au fost făcute toate la SMT până am cumpărat-o eu); există vreo altă posibilitate de a mă lămuri dacă a fost schimbată, în afară de a merge la SMT?