Salutare tuturor!
Sunt fericitul posesor al unui Subaru Legacy IV ce a vazut drumurile patriei pentru prima oara in 2009. Pana sa ajunga la mine anul acesta a fugit pret de 131k de km.
Pe parcursul vietii, undeva in jurul a 120k de km, a facut un mic mare infarct, precum alte surate de-ale ei, asa ca i-a fost schimbat motorul (Tubman Cluj).
Am intarziat putin cu prezentatul in lume (ne-am vazut cu cativa colegi in martie) ca sa ajungem sa fim si noi legali pe drumuri.
Despre masina:
- Model 2009, boxer diesel, in prezent 133k de km
- Interior textil, fara trapa, fara AUX (oribil va spun)
- Curata, nefumata, bine intretinuta cu exceptia catorva julituri de "buna purtare" (a altora)
- Interior impecabil cu exceptia unor zgarieturi pe plastice si a cotierei ciupite (vina mea, stie cineva un tapiter bun care accepta un job atat de mic?)
- Motor nou, evacuare noua, EGR nou
Intamplari pana acum:
- Cand am luat-o am mers putin pe autostrada sa vad ce poate (si daca poate). Dat fiind ca veneam de pe un Megane 2, 1.6 benzina, 115 cai, am vrut sa vad cum se simte un diesel de 2 litri si 150 de cai.
- La dus am mers cu acceleratia la pamant, testand VMAX. Consum "redus" de 16.4 constant, BMW-uri, Audi-uri, etc. nedumerite daca sa se dea in dreapta sau nu. A fost feeric. Concluzie: nu o ia vantul nici sa-i dai bani, ceea ce nu pot spune despre Megane (care are VMAX mai mare se pare, dar are nevoie de macar Bucuresti-Londra drept cu vant din spate sa il atinga)
- La intors am zis sa testez polul opus. Pilot automat, treapta 5, 80km/h. Surprinzator, nici atunci nu a luat-o vantul deloc, iar consumul mediu a fost de 3.8l/100km!?
- Urmatoarea zi s-a stricat EGR-ul. Induiosator. 1000 de lei si 2 saptamani mai tarziu a intrat din nou in randul lumii
, asta dupa ce am reusit sa gasesc un service care sa vrea sa se bage pe Subaru. (castigatorul a insistat sa o urce pe rampa sa ajunga la EGR, dat fiind ca se afla intre motor si capota)
Impresii:
- Ambreiajul. Am tot citit si m-am tot documentat, dar nu reusesc sa plec cu ea de pe loc fara sa trepideze. Am incercat si dat drumul usor, si brusc, si patinat, si nepatinat, accelerat si eliberat usor, eliberat usor si apoi accelerat, as fi incercat si pus masina pe platforma si plimbat cu platforma, dar platforma nu e fun. Orice as face nu-mi iese si pace, rarele momente cand totusi reusesc le sarbatoresc seara cu un vin bun si scump (nu de alta, dar nu prea se intampla, deci pot sarbatori si cu orice). In schimb, marsarierul merge perfect.
- Acceleratie. Indiferent ce viteza are, daca e turata peste 2000 de ture te lipeste in scaun. WOW!
- Stabilitate. Nu a reusit sa ma faca sa ma simt nesigur pana acum, indiferent cum am abordat virajul (spre deosebire de Megane, care imi dadea senzatia ca se se descalta, ca fuge, ca aluneca, ca pleaca etc.)
- Confort. Am reusit sa fac 1400 de km in 5 zile. Eu sunt fumator si, cu cat e mai incomoda masina, cu atat vreau mai multe pauze de tigari. Cu Subaru am reusit recordul de a merge 2.5 ore nefumat. La Megane ma opream din ora in ora. Mai multe nu am de zis.
- Frane. Nu am reusit sa fac ABS-ul sa intervina. Niciodata. Si l-am provocat de cateva ori.
Ce am invatat:
- Cutia. Dat fiind ca e prima mea masina (pentru care platesc eu), am incercat sa fiu cat mai apropiat de manual cu putinta. Prin oras nu reusesc sa merg cu mai mult de treapta 3. La drum intins, prin localitati, nu mai mult de treapta 4.
- Am observat o lipsa de putere la turatii joase (sub 1200 de ture). Megane-ul il salvam de la inec si la 400 de ture, iar treapta 5 mergea si intre 1000-1200 de ture. Subaru, daca a picat sub relanti, a murit. Nu stiu daca e o problema (a ei sau a mea) dar gasesc intersant acest lucru.
- Directia. Este ingrozitor de sensibila si "tare"(in lipsa unor cuvinte mai potrivite). Ma simt de parca conduc cu o tastatura. Nu exista corectii fluide, invartit volanul usor si cu pasiune. Parca e un animal pe care il corectezi cu cate o palma. Ii spui "eu vreau pe aici", ea atinge o piatra, volanul iti rupe mana. Simplu.
- Depasiri. Tirurile devin berline, berlinele devin Smart-uri. 150 de cai, nimic in plus de spus.
- Problema cu EGR-ul m-a facut sa caut cum pot afla ce anume are (pana sa imi treaca prin cap sa cumpar si un OBD Reader). Am aflat ca, odata cu un anumit an, toate Legacy-urile iti afiseaza pe kilometraj codurile de eroare, in urma unor pasi ce aduc a "cheat codes" pentru jocuri. Am sa las un link mai jos si am sa traduc candva procedeul "for further reference"
- Culoarea masinii aparent e un deliciu pentru pasari, dar doar daca e proaspat spalata.