Outback 2010 2.0D
Subaru club Romania

Outback 2010 2.0D

Outback 2010 2.0D
« on: April 27, 2015, 20:55:39 PM »
Salut.
Sunt si eu nou posesor al unui Subaru Outback 2.0D model 2010, gri metalizat, 174.000 km. L-am achizitionat din Praga, de la o firma de leasing, pentru ca avea toate reviziile la zi, efectuate la reprezentanta Subaru, actele in regula, la verificarea in Romania a iesit super bine (baietii au zis ca e ca noua).
Momentan inca are numere provizorii, sper ca saptamana asta sa primesc numele romanesti. Am platit taxa de prima inmatriculare (sau de mediu sau cum se mai numeste) 1.150 lei ... ar veni cam 260 E la cursul de azi. Restula ctelor le-am facut printr-o firma care s-a miscat foarte bine si rapid si m-au costat 1.350 de lei (RAR, ANAF, traduceri, etc) cu mentiunea ca fiind traducere din ceha a costat cu 2 mil mai mult.
Pana acum am avut consum de 8,4 - 8,6 condus numai in oras (Constanta). Prima intrebare apare ... e mult,e putin !? Eu vin dupa un Seat Cordoba 1.4 benzina unde aveam consum de aproximativ 10, deci tinand cont ca e masina aproape dubla ca volum si greutate si mai ales ca e integrala mi se pare decent.
Sper sa nu am belele cu ea si daca am intrebari / nelamuriri vin aici :)
« Last Edit: April 27, 2015, 21:31:43 PM by ginutzu »
2010 Subaru Outback 2.0 D
2004 Toyota Avensis 2.0 D4-D

Răspuns: Outback 2010 2.0D
« Reply #1 on: April 28, 2015, 23:13:06 PM »
Salut baieti, azi mi-am luat numerele de Romania, de acum merg linistit :)
Mai am insa 2 nelamuriri, poate ma ajutati voi :
1. Ce motorina puneti voi pentru ca indiferent ce as pune parca tot mai prost merge ... la inceput mergea ca unsa cu motorina din Cehia si Ungaria, in tara am pus de la MOL si de la OMV ulterior, parca mai buna era la MOL dar oricum se simte diferenta.
2. Cum se folosesc senzorii aia de ploaie, ca nu vor stergatoarele sa plece singure deloc. Nu prea pricep ce ar trebui sa fac si nici in manual nu am gasit sa scrie.
2010 Subaru Outback 2.0 D
2004 Toyota Avensis 2.0 D4-D

celalalt

Răspuns: Outback 2010 2.0D
« Reply #2 on: April 28, 2015, 23:49:35 PM »
Ar trebui sa fie pe modul Auto?Probabil?Nu am,dar logic asa ar fi...

sco

  • 736
Răspuns: Outback 2010 2.0D
« Reply #3 on: April 29, 2015, 09:01:05 AM »
Teoretic, daca ai senzori de ploaie si functioneaza, daca pui maneta de stergatoare in pozitia urmatoare celei mai de sus (adica du maneta in sus pana nu mai merge si apoi trage-o o data in jos), ar trebui sa mearga. Ai si un inel de control pe aceeasi maneta pentru sensibilitatea senzorului.

Stefan

  • 620
Răspuns: Outback 2010 2.0D
« Reply #4 on: April 29, 2015, 09:31:41 AM »
Referitor la motorina , eu merg pe OMV si nu au fost probleme. cam la 2 - 3 plinuri de  normala mai bag si unul de MAXX MOTION.

Răspuns: Outback 2010 2.0D
« Reply #5 on: April 29, 2015, 16:53:57 PM »
Mi se pare ok consumul. La a mea (2.0D CVT) in functie de cat de greu imi cade piciorul pe acceleratie ;) ajunge in oras undeva intre 8-8,4.

Răspuns: Outback 2010 2.0D
« Reply #6 on: April 29, 2015, 21:07:22 PM »
Multumesc pentru raspunsuri. Cred ca intr-un week-end o sa ma apuc sa arunc cu apa pe parbriz, ca am o banuiala ca nu imi merg senzorii. I-am pus pe a doua treapta, sunt pe inelul ala pe auto dar tot nu vor sa plece stergatoarele singure. Nu ma deranjeaza sincer, dar ma sacaie putin cand nu merge ceva.
Consumul s-a stabilizat acum la 8,6 cu clima pornita pe full auto in permanenta. Cred ca influenteaza si faptul ca de 2 ori pe zi o pornesc remote sa faca cald/rece (dupa caz) si cam freaca motorina fara sa mearga.
Per total, dupa aproape 2.000 km facuti in Romania (dintre care aproape 1.000 pe drum cand am adus-o) ma declar super multumit. Am facut o alegere buna ! Acum astept sa vina vara sa o bag pe nisip.
2010 Subaru Outback 2.0 D
2004 Toyota Avensis 2.0 D4-D

Răspuns: Outback 2010 2.0D
« Reply #7 on: May 18, 2015, 21:41:32 PM »
Salut,
In ultima perioada am observat un fel de lag la acceleratie. Este normal ? Mai am inca o masina diesel si nu face asa. Cateodata mi-e si frica sa intru in depasire. Oare de la ce sa fie  ?

Later Edit : a inceput sa faca din ce in ce mai nasol, in seara asta am dus- pana la 4k de ture si nu vroia sa se repeada, asa cum facea ea de obicei. Parca are 20 de calutzi, nu ditamai herghelia de 150. Ma gândesc ca o fi turbina, din putinele cunostinte care le am eu in ale autoturismelor ... ma duc luni la service, dar sper sa nu imi zica ala ca trebuie sa schimb turbina ca am rupt-o in fericire !
« Last Edit: May 21, 2015, 19:49:02 PM by ginutzu »
2010 Subaru Outback 2.0 D
2004 Toyota Avensis 2.0 D4-D

Răspuns: Outback 2010 2.0D
« Reply #8 on: May 30, 2015, 13:15:42 PM »
Daca nu s-a curatat never EGR, posibil sa ai lag din aceasta cauza.Carburantul de Romanika isi cere drepturile.
Problema e clasica la dieseluri.
Posibil sa te duci prea departe cu gandul la pb legate de turbina.Nu a crescut cumva si consumul, in ultima perioada?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Răspuns: Outback 2010 2.0D
« Reply #9 on: June 01, 2015, 21:52:18 PM »
Salut,
Scuze de raspuns intarziat, am fost intr-o plimbare la munte in week-end si de obicei nu imi iau laptopul.
Nu stiu daca s-a curatat sau nu EGR, dar am facut doar vreo 4k de km in Romania pana acum. Consumul nu a crescut, chiar a scazut la 7.4 de la 8.6.
Acum, pe drumul de intoarcere, mi s-a aprins martorul de la ulei pe la intrare in Comarnic. Când am ajuns aproape de benzinaria Rompetrol s-a stins. Totusi am zis sa ii completez uleiul. I-am luat 1 L si a intrat lejer, nu am apucat totusi sa il masor pentru ca era foarte fierbinte motorul. Ideea e ca dupa ce i-am pus uleiul s-a rezolvat problema acceleratiei, pot spune ca niciodata nu a mers asa bine. Totusi pe la jumatatea autostrazii intre Bucuresti si Constanta s-a terminat distractia si si-a revenit masina, a inceput sa aiba iar lag. Acum ma gândesc la alte chestii mai nasole.
Am programat masina la revizie generala miercuri. Un lucru care trebuia facut de la inceput.
2010 Subaru Outback 2.0 D
2004 Toyota Avensis 2.0 D4-D

Răspuns: Outback 2010 2.0D
« Reply #10 on: June 02, 2015, 10:57:19 AM »
Am inteles....cand ajungi la revizie,sa le spui oamenilor povestea asta cu uleiul,sa speram ca nu se vor rezuma numai la schimbat consumabile,sters eventualele erori aparute.Insista la ei sa faca mai mult decat atat.
Poate s-au mai intalnit cu simptomele astea si atunci vor stii exact cum sa abordeze situatia ta. Ideea este ca simpla stergere a erorilor nu va rezolva problema.
Sper sa nu iti spuna ceva de genul "masina nu are nimic".
Sunt curios ce iti vor spune ca iti cauzeaza tie acest lag.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Răspuns: Outback 2010 2.0D
« Reply #11 on: June 03, 2015, 17:54:06 PM »
Am bagat masina la revizie completa, le-am zis toate problemele. O sa o ridic maine si revin cu comentarii. Pana atunci, cam cat ar costa o  curatare de EGR si unde as putea sa o fac ? Cei de la service nu fac asa ceva, pe motiv ca toti s-au intors inapoi dupa 1 luna si au cerut schimbarea.
2010 Subaru Outback 2.0 D
2004 Toyota Avensis 2.0 D4-D

Răspuns: Outback 2010 2.0D
« Reply #12 on: June 03, 2015, 22:33:44 PM »
Am bagat masina la revizie completa, le-am zis toate problemele. O sa o ridic maine si revin cu comentarii. Pana atunci, cam cat ar costa o  curatare de EGR si unde as putea sa o fac ? Cei de la service nu fac asa ceva, pe motiv ca toti s-au intors inapoi dupa 1 luna si au cerut schimbarea.

La un service Subaru, doar au ce trebuie. Nu poate costa prea mult, e vorba de un softulet pe un laptop ce se cupleaza la masina si care iti mentine motorul intr-un anume regim de turatie, pentru ca temperatura in filtru sa permita arderea funinginei si monitorizeaza in acelasi timp acest proces.

Problema la aceasta serie ESTE filtrul de particule, nu l-au nimerit de la inceput. De acolo pierderea de putere. Nu ti se aprinde niciodata indicatorul?
Din pacate, este posibil sa ajungi sa schimbi catalizatorul, si nu este o distractie ieftina... Eu am patit-o, insa era in garantie.
« Last Edit: June 03, 2015, 22:53:30 PM by athos »

Outback 2010 2.0D
« Reply #13 on: June 04, 2015, 15:34:59 PM »
Eu la toate dieselarele avute,legat de curatare EGR am mers pe varianta batraneasca : demontat si curatat.
Este mai scumpa,dar din cate stiu,mai eficace ; dureaza mult mai mult,ca si timp vs soft. In plus,vezi exact cata funingine era in EGR.
Varianta cu softulet,nu am incercat-o,mecanicul meu nu o recomanda.
Si nu se refera neaparat la faptul ca din pct lui de vedere este mai profitabil sa demonteze,ci pt functionarea viitoare.
Acum,poate altii au alte pareri,eu raman la varianta batraneasca.

L.E. : Au venit inapoi sa ceara sa schimbe EGR ?????
Pfff...asta o aud prima oara.Ce Doamne iarta-ma mecanici sunt aia?
Au curatat EGRu cu lopata sau cum?👀

Sent from my iPhone using Tapatalk

Răspuns: Outback 2010 2.0D
« Reply #14 on: June 04, 2015, 18:51:01 PM »
Salut.
Am sa incep cu raspunsul pentru tine sherban, cu toate ca e mai mult o parere. Mecanicul cu care am vorbit de curatare mi-a zis ca nu este de efect cratarea si trebuie schimbat neaprat EGR, probabil prin faptul ca mi-a zis ca au venit aia sa il schimbe vroia sa ma fac sa cred ca neaparat asa TREBUIE, schimbat. Eu unul nu mai cred de mult in popi, politicieni si mecanici. Din pacate, si trebuie sa subliniez asta, sunt paralel cu toate 3. Ca sa zic asa mai colorat, stiu ca masina are volan, 3 pedale si un batz cu care amesteci in benzina, deci sunt obligat sa trec pe la mecanici. Cu ceilalti 2 nu am nici o treaba :)
Asa ca acum trebuie sa gasesc un mecanic sa imi curete EGR-ul, ca nu ma bag eu (nici nu stiu ce-i ala). Poate imi dati voi vre-un "hint".
Buuun ... sa vedem ce am rezolvat la service-ul curului ...
Le-am cerut verificare completa, mecanic si software, masina fiind cumparata SH am vrut sa stiu si eu ce-i cu ea. Au pus-o pe calculator si a iesit totul perfect. Pai, eu le-am zis ca nu merg senzorii de ploaie de exemplu ... la care tovarashu imi zice : pai si cum sa ii testam, ca noua nu ne-a iesit nimic in neregula ... pai zic eu, hai sa aruncam cu niste apa pe parbriz, bineinteles in ironie, gandindu-ma eu in sinea mea ca ala nu e atat de tembel sa inteleaga altfel ... la care el zice : ok, masina e in parcare, putin mai incolo ... WTF !?!? o las balta ... vad eu in alta parte cu senzorii astia.
Ma rog, continuam discutia, imi zice ca a schimbat filtrele si au facut un test de drum si merge perfect, dar e normal sa aiba putin lag ca turbosuflanta intra de la 3.000 de ture in sus, dar sa o testez si eu ca eu am mers cu ea si o cunosc. Ba "traitzi-ar familia", sa il parafrazez pe unul care imi tot cere bani la semafor, eu când zic ca are lag masina si te infigi in pedala de acceleratie degeaba ca nu pleaca de pe loc decat ca impinsa, nici nu ma gândeam la urme de cauciuc pe asfalt. Dar când treci de pe o masina cu 85 cai pe una cu 150 de cai si vez ca de fapt astia sunt magari si nici nu vor sa plece de pe loc, incepi sa iti pui intrebari. Bun, zic eu in final, lasa ca o testez si vad eu ... vad pe dracu ca tot asa face ... chiar parca mai rau ...
Bun, in final am dat 21 milioane, am schimbat ulei, filtre si  o pereche de placute de frana pe fata (se pare ca erau consumate) si am primit  masina care nu vrea sa plece de pe loc dar pune frana super misto. Sunt cel mai tare.
PS : filtru ala de sub capota, de deasupra, ce filtru este ? Ca asta nu a stiut sa imi zica, ba ca e de polen, ba ca e de aer, dar sa vada, ca nu a avut model din asta in service foarte multe ... whatever ... ma intereseaza ce fel de filtru este si daca se schimba si grila aia metalica, ca de radiator, pentru ca am deschis capota si am vazut ca e dar curatata, nu schimbata. Daca aflu ca trebuia sa fie schimbata, intru cu masina peste ei in birou si ii dau cu ea in cap.
2010 Subaru Outback 2.0 D
2004 Toyota Avensis 2.0 D4-D

Răspuns: Outback 2010 2.0D
« Reply #15 on: June 04, 2015, 20:09:53 PM »
In mod normal, filtrul de particule functioneaza cu autocuratare. Respectiv, la o anume concentratie de funingine, se declanseaza un proces automat de combustie folosind chiar temperatura gazelor de ardere. De aceea si Subaru recomanda ca atunci cand incepe beculetul de la filtru sa semnalizeze, (semn ca autocombustia nu a putut avea loc intrucat regimul de functionare nu a permis incalzirea suficienta a motorului/gazelor de ardere), sa se ruleze cu masina intr-un anume regim turatie/viteza pana cand se stinge becul.

La Outback 2.0d, procesul de autocombustie este probabil insotit de o scadere mai semnificativa de putere decat este cazul la alte modele diesel unde filtrul de particule functioneaza pe acelasi principiu, (desi am auzit ca si pe modele VW se manifesta). Eu am avut fenomenul extrem de prezent la modelul cu cutie manuala, (de altfel acolo am schimbat si catalizatorul), si uneori prezent pe cel cu cutie automata. Pe acesta, indicatorul de filtru s-a aprins o singura data in 70.ooo km si s-a stins dupa 2 min, dar pierderea de putere a aparut de mai multe ori. Nu am reusit niciodata sa o asociez cu anume conditii de utilizare.

Culmea este ca anterior am avut si Legacy diesel, in 2008 si Outback model 2009, unde nu am simtit niciodata nimic! Este drept ca nu am depasit 40.000 km rulati de mine cu nici una din aceste doua masini. Cu Outback ul manual 2010 am facut 120.000 km, cu cel automat, (model 2013), 70.000 km.


Răspuns: Outback 2010 2.0D
« Reply #16 on: June 04, 2015, 20:23:18 PM »
Pe factura apare ca schimbat filtrul de particule.  ???
2010 Subaru Outback 2.0 D
2004 Toyota Avensis 2.0 D4-D

Outback 2010 2.0D
« Reply #17 on: June 05, 2015, 00:00:46 AM »
In mod normal,filtrul de polen este in masina,undeva sub torpedoul din bord,in fata "locului mortului".Asa e la Toyota,VW,Audi,bmw etc,nu cred ca la Subaru sa il fi pus in alta zona.Cel de sub capota este filtrul de aer.
Ca si localizare,cum te uiti la motor,din fata masinii, este situat in zona din stanga-fata.
Daca nea' mecanicul de la service nu stie ce a schimbat,e praf rau....
Acum ,legat de curatarea EGR,daca vrei ma pot interesa la mecanicul meu,cat dureaza si un pret. Omul nu este genul "schimbam piese ca sa luam bani pe ele" si sa pleci si cu banii luati si cu masina la fel sau mai rau decat ai venit la el.Eu am incredere in el,a dat de cap la toate hibele la toate masinile care le-am avut,il cunosc de mai bine de 10 ani.

La cati km are masina ta,cred ca nu e cazul sa schimbi EGR,eu la Toyota RAV 4 Diesel 2.2 D- CAT(177CP) am 190.000 km si nu l-am schimbat.
Il curat la el odata pe an, avand in vedere ca merg mult cu masina in oras(Bucuresti),deci regim destul de sever de functionare,pt un diesel.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Răspuns:
« Reply #18 on: June 05, 2015, 08:49:35 AM »
Daca poti sa pui o intrebare, sigur. As aprecia foarte tare orice fel de informatie. Beleaua e ca nu stiu daca a fost curatat vreodata sau de altfel ce si daca a fost facut ceva in afara de revizii ... deh, riscul masinilor SH.

Sent from my SM-G900FD using Tapatalk

2010 Subaru Outback 2.0 D
2004 Toyota Avensis 2.0 D4-D

Outback 2010 2.0D
« Reply #19 on: June 05, 2015, 09:59:58 AM »
Ok,il intreb si revin.
Am sa il intreb si cat costa la el eventual sa iti faca o constatare/verificare cu ce s-a schimbat.Si daca are softul pt Outback 2010, verificare erori si diagnoza.
Pana in 2008-2009 sigur le are,nu stiu mai incoace.

Sent from my iPhone using Tapatalk