DCCD - DRIVER CONTROLLED CENTER DIFFERENTIAL
Modelele STI se diferentiaza de restul variantelor Impreza si prin acest sistem DCCD ce permite schimbarea distributiei cuplului intre punti dupa placul soferului. Se poate varia de la 35% fata - 65% spate pana la 50/50. In modul automat, prin intermediul unor senzori si a diferentialelor, se regleaza automat distributia cuplului in functie de accelerare, franare, forta G in curbe sau alunecarea rotilor. Rolul DCCD este de a imbunatati manevrabilitatea si de a-i oferi soferului senzatia de incredere si de performanta sporita.
Componenta principala o reprezinta diferentialul central dar sistemul cuprinde o serie de alte elemente, cum ar fi: senzori, switch-ul pentru modul manual, pozitia pedalei de acceleratie, senzorul pentru frana de mana, temperatura uleiului din diferentialul spate si altele.
Setarea preferata? Multi intreaba cum ar trebui setat, in ce mod ar trebui sa ruleze si care este cel mai performant. Atat specialistii cat si cei de pe forumurile din strainatate recomanda modul Auto. De ce? Pentru ca in modul automat se tine cont de foarte multe variabile si cuplul este distribuit continuu in functie de suprafata de rulare, acceleratie sau G-ul lateral. Schimbarile sunt atat de rapide incat nici un pilot nu poate reactiona intr-un mod asemanator.
Mai jos este prezentat modul in care cuplul este distribuit in functie de mai multe variabile: franare, intrarea in viraj, G-ul maxim si iesirea din viraj (care coincide si cu momentul accelerarii).
In momentul franarii sistemul este lasat liber pentru ca apoi sa limiteza gradual cuplul intre cele doua punti (din ce in ce mai mult catre puntea fata) pentru a putea lua curba asa cum trebuie. Se ajunge si pana la o distributie 50/50 pentru a pastra traiectoria la iesirea din curba. Ca o paranteza (parere personala), tocmai acest sistem face ca uneori masina sa subvireze spre iesirea din viraj (datorita distributiei 50/50) si cei cu sange rece "arunca" masina in curba pentru a evita acest efect.
Pentru cei care vor sa seteze manual distributia cuplului, exista 6 optiuni:
* 100% lock (50% fata/50% spate)
* 85%
* 65%
* 35%
* 15%
* 0% (35% front/65% rear)
Modul "Lock" este recomandat iarna, pe zapada/gheata. Nu il folositi in parcari pentru ca o sa aveti impresia ca va aflati intr-un camion luand curbele destul de larg. Recomandarea tuturor este sa mergeti pe Auto si doar cand iesiti de pe asfalt sau dati de zapada sa va jucati in modul manual in functie de suprefata pe care rulati.
Mai jos este o lista cu toate componentele sistemului. Multe, nu?
1. Wheel speed sensor
2. Rear differential oil temperature switch
3. Wheel speed sensor
4. Manual mode switch
5. Manual control dial
6. DCCD electronic control unit
7. Parking brake switch
8. DCCD indicator lights
9. Battery
10. ABS control unit
11. Wheel speed sensor
12. Brake light switch
13. Throttle position sensor
14. Accelerator pedal
15. Wheel speed sensor
16. Lateral G sensor (with yaw rate sensor for 2005)
17. Main gear input from the engine
18. Front output
19. Rear output
20. Transmission assembly
21. Center differential
22. ABS monitor signal
preluare si adaptare de pe driveperformance.subaru.com
Cei care doresc sa adauge cate ceva, sunt rugati sa o faca. Aceasta este doar o traducere, nu o scriere din experienta personala.