In ideea ca poate cineva vrea sa il foloseasca am pus o arhiva cu rom-ul meu si definitiile open source aferente aici
http://www.clicksoft.ro/AZ1G202G_MerpMod.zipRom-ul contine diverse imbunatatiri pe partea de logica de functionare fata de rom-ul OEM si poate fi utilizat de oricine are acelasi ECU ID (AZ1G202G sau compatibile AZ1G201G,Z1G20000,AZ1J500G,AZ1G700K,AZ1L100G,AZ1L100K) adica in general STI EDM 2008-2013.
Bineinteles ca poate fi utilizat NU asa direct cum este ci cu partea de tuning adaptata pentru configuratia masinii respective (deci trebuie aplicata operatiunea de self tuning sau cel mai indicat se cere sa fie utilizat de tunerul la care se merge) cu scopul de a beneficia de functionalitatile extinse.
Din punctul meu de vedere este o alternativa la Ecutek RaceRom (
http://www.ecutek.com/Products/Trade/ProECU-Tuning-Suites/Subaru-Tuning-Suites/Subaru-CAN-Petrol) dar cu mult mai multe chestii interesante si fara costul aferent licentei Ecutek.
Rom-ul din arhiva este un rom OEM la care a fost aplicata o versiune personala (cu cateva modificari facute de mine) a MerpMod (
https://github.com/Merp/MerpMod) si este folosit pe masina mea (deci a fost testat si functioneaza cum trebuie
).
In concluzie, lista functionalitatilor suplimentare:
1. CEL flash on knockCheck engine-ul clipeste cand ECU detecteaza knock, se poate seta numarul de clipiri si viteza acestora pentru 2 "nivele de knock", de exemplu 3 clipiri rapide pentru knock usor (pana in -1.4 grade de timing de exemplu) si/sau 5 clipiri lente pentru knock mai puternic. De asemenea se poate seta un prag de engine load minim de la care sa fie activ acest cel flash on knock.
2. CEL flash on EGTCheck engine-ul clipeste cand temperatura gazelor de evacuare depaseste un anumit nivel. Pentru "masurarea" temperaturii se utilizeaza rezistenta lambda 1 adica nu este necesar un sensor suplimentar de EGT. Se poate seta numarul de clipiri , viteza acestora, un prag de engine load minim de la care sa fie activ si valoarea de rezistenta la care sa clipeasca (25 Ohm este echivalentul a 1700F temperatura)
3. CEL flash on IAMCheck engine-ul clipeste cand IAM-ul scade sub valoarea stabilita. Se poate seta numarul de clipiri , viteza acestora si valoarea IAM de la care sa clipeasca.
4. CEL flash on ECTCheck engine-ul clipeste cand temperatura lichidului de racire depaseste pragul stabilit. Se poate seta numarul de clipiri , viteza acestora si valoarea de temperatura de la care sa clipeasca.
5. Flat foot shiftingPermite schimbarea vitezelor fara ridicarea piciorului de pe acceleratie.Se poate seta valoarea procentuala a apasarii pedalei de acc de la care sa fie activ (de exemplu doar cand pedala este mai mult de 80% apasata) precum si pragul de rpm peste care sa fie activ (de exemplu doar peste 5500rpm).
De asemenea are 2 modalitati alternative de functionare: prima - indiferent de treapta de viteza se seteaza acelasi prag sub care sa nu scada turatia in timpul schimbarii sau a doua in care se calculeaza acest prag de rpmin functie de treapta de viteza.
6. Launch control Permite porniri "brutale"
tinand pedala de acc 100% apasata. Se poate seta pragul minim % al acc la care sa se activeze (de exemplu la pedala peste 80%), viteza maxima pana la care sa fie activ (sa se dezactiveze de exemplu peste 5km/h), turatia la care sa fie tinut motorul (5000rpm de exemplu).
Cat timp este activ se poate creste sau scade aceasta turatie prin apasarea cruise control sus sau jos cu o valoare de rpm prestabilita (de exemplu stand pe loc cu pedala jos motorul sta la 5000rpm, se apasa cruise up creste rpm-ul cu 50 de ture sau cruise jos scade cu 50 ture unde aceasta valoare de 50 poate fi setata din rom).
Tot pentru launch control se poate seta (optional) AFR-ul dorit in 2 modalitati: prima - o singura valoare de AFR (de exemplu 10:1) sau a doua prin intermediul unei tabele de compensatii (12linii rpm X 5coloane MPH) care se adauga la AFR-ul folosit de ECU in mod normal.
De asemenea se poate seta (optional) si ignition timingul dorit in timpul launch control-ului tot prin 2 modalitati: prima - o singura valoare (20 grade de exemplu) sau a doua prin intermediul unei tabele de compensatii (12linii rpm X 5coloane MPH) care se scade din base timingul folosit de ECU in mod normal.
7. Speed density with blending In modalitatea OEM ECU calculeaza engine load-ul (aerul intrat) in functie de MAF(debimetru). Masinile cu modificari "multiple" pot ajunge in situatia in care MAF-ul nu mai este capabil sa masoare tot aerul intrat si in acest caz se poate activa/folosi aceasta functionalitate prin care se calculeaza engine load-ul in functie de MAP (senzorul de presiune/boost). In acest caz de exemplu ECU este "imun" la tot ce inseamna "boost leak" inainte de MAP (care este dupa intercooler), aceasta fiind de fapt si modalitatea de setare corecta a masinilor care utilizeaza BOV cu evacuare externa (si standalone-urile in general calculeaza amestecul in functie de presiune nu de maf).
Partea de speed density poate fi activata doar optional si poate fi folosita si in blending mode adica pana la un anumit boost/rpm se poate folosi MAF mode , pe un anumit interval de boost/rpm se poate folosi un amestec intre cele doua si de la oanumita valoare de boost/rpm se poate folosi doar MAP mode. (blendingul se seteaza prin intermediul unei tabele de 10 linii rpm X 10 coloane boost cu valori procentuale - 0% maf mode,100% map mode)
Exista 2 tabele pentru setarea eficientei volumetrice (echivalentul maf scalingului spus simplist) de 24 linii rpm si 24 coloane boost.
8. 6 harti de functionare care pot fi schimbate din mers Se pot defini (optional) 6 harti independente de functionare, trecerea intre ele se face prin apasare ambreiaj + atins frana + cruise control sus sau cruise control jos. Default se porneste cu harta 1 iar check engine-ul clipeste cu numarul hartii selectate (2 clipiri pt. harta 2, 5 clipiri harta 5). Selectarea functioneaza in mod circular - adica de pe harta 1 daca se aplica apasare ambreiaj + atins frana + cruise control jos se ajunge pe harta 6 si invers in sus de pe harta 6 se ajunge pe 1.
Exista:
- 6 tabele pentru AFR-ul aferent fiecarei harti (20 linii rpm X 20 coloane engine load)
- 6 tabele pentru base timing-ul fiecarei harti (20 linii rpm X 20 coloane engine load)
- 6 tabele pentru knock correction retard timing-ul fiecarei harti (20 linii rpm X 20 coloane engine load)
- 6 tabele pentru target boost per gear (16 linii rpm X 6 coloane gear)
- 6 tabele pentru per gear wastegate duty (16 linii rpm X 6 coloane gear)
- 6 tabele pentru initial wastegate duty - compensari la per gear wastegate duty (16 linii rpm X 16 coloane requested torque)
- 6 tabele pentru max wastegate duty - compensari la per gear wastegate duty (16 linii rpm X 16 coloane requested torque)
- 6 tabele de compensari la target boost per gear (16 linii rpm X 16 coloane requested torque)
In cazul in care este activat speed density-ul de la punctual anterior primele 3 harti functioneaza impreuna cu prima harta de eficienta volumetrica si celelalte 3 harti cu a doua.
Mai trebuie spus ca se pot folosi cele 6 harti doar cu unele componente activate, de exemplu putem sa nu activam componenta de AFR si atunci fiecare dintre cele 6 harti va utiliza tabelele de boost si timing aferente dar cu tabela de afr oem ... sau alte combinatii ....
Scopul hartilor este de a avea setari distincte pentru diverse situatii, de exemplu harta de consum, harta benzina 98, harta benzina 100, harta putere mare, harta putere mica, harta meth ..harta etc ...
Cu siguranta nu am scris chiar toate detaliile .... dar daca/cand este cazul se pot completa ...
LE 30.04.2016 :
am facut un mic update la arhiva din primul post, contine versiunea 5 care are in plus:
- 2 tabele de compensari pentru target afr si ignition timing in functie de EGT
- hartile 5 si 6 se schimba automat pe harta 4 in caz de knock peste "FBKC Severe Knock threshold"
Versiune noua 30.09.2018 http://www.clicksoft.ro/V5-2018.zipAm crescut dimensiunile tabelelor pentru Target AFR de la 20(engine load)x20(rpm) la 30(engine load)x25(rpm),
Base Timing de la 20(engine load)x20(rpm) la 30(engine load)x25(rpm) si
Volumetric Efficiency de la 24(manifold pressure)x24(rpm) la 34(manifold pressure)x29(rpm)
pentru cine doreste rezolutie mai mare ...