Salutari tuturor
Am condus recent, prin amabilitatea Autokino Brasov, noul Outback cu motor diesel si cutie CVT. Ma gandeam sa 'share' niste impresii, poate mai sunt si altii interesati de masina asta:
- motor: este acelasi de pe Outback-ul vechi/Forester cu mici imbunatatiri la plaja de cuplu. E un motor de care eu sunt foarte multumit pe Forester din punct de vedere performante/consum. Outback-ul mi s-a parut usor sub-motorizat, mai ales la kick-down pentru depasiri inafara orasului, insa banuiesc ca este din cauza greutatii cu aproape 10%/200kg mai mare decat la Forester. E adevarat ca mie imi place sa conduc mai sportiv, insa pentru un stil de conducere relaxat, ar putea fi OK.
- cutie: aceeasi CVT care pe diesel mi se pare excelenta. Foarte relaxant de condus in oras si cu prestatii bune pe extern, fara impresia ca ai conduce un CVT. Raman la opinia ca este una din cele mai bune optiuni de cutie pentru un motor cu cuplu mare.
-Am testat X-mode-ul pe o panta cu niste sleauri serioase si pietris marunt, si a mers brici. Parca ma simt mai confortabil in offroad cu SG-ul manual al nevestei, cu reductor, dif spate autoblocabil, console mai scurte etc, fiind totul mecanic/hidraulic, ai impresia ca detii controlul. Outback-ul s-a descurcat bine, dar trebuie sa ai incredere sa te lasi in mana electronicii si cumva sa speri ca va continua sa inainteze. De cateva ori credeam ca s-a terminat, dar nici vorba, continua sa se "catere".
- Exteriorul arata mult mai bine decat alte modele Subaru, dar evident e o chestie de gust. Mie imi place foarte mult.
- Interiorul: aici mi se pare ca s-a avansat mult. Tapiterie si alte materiale de calitate, pozitie super comoda la volan, bord simplu dar cu comenzi clare etc. N-am probat multimedia, dar sper sa fac un drum mai lung sa ma conving. Bloototh-ul de la Foresterul SH nu mi se pare senzational, era loc pentru imbunatatiri.
- cum se conduce: cu exceptia unei oarecare limitari de putere in raport cu masa masinii, totul e excelent. Masina sta bine pe drum, semanand foarte mult cu SG-ul care ne-a facut Subaristi pe cei mai vechi dintre noi. Nici XV-ul, nici Foresterul SH nu mai au acea suspensie care face masina sa stea perfect pe sosea, sa nu te scuture prea tare pe gropi si sa fie bestiala pe macadam. Mi s-a parut ca m-am intors acasa, dupa multi ani in care nu am mai condus nici un Subi nou care sa-mi placa mult de tot.
Pentru mine cea mai interesanta optione ar fi sa apara Outback-ul cu 2.0XT, versiune deja lansata in China. Nu cred ca e posibil sa mai amane mult lansarea ei, cel putin in State, 3.6 nu prea mai are sens cand ai un motor turbo de 2L cu performante bune.
Sper ca informatiile sa fi fost de interes si sper sa revin cu impresii de la un drum mai lung.