Totul despre Outback Bi-Fuel
Subaru club Romania

Totul despre Outback Bi-Fuel

Totul despre Outback Bi-Fuel
« on: May 31, 2011, 23:52:23 PM »
Fiind posesor al unui Subaru Outback 2.5 AT Bi-Fuel, m-am gandit sa deschid un subiect despre acest model(si despre motoarele Subaru in Bi-Fuel in general), pentru cei interesati, chiar daca am inteles ca in Romania nu este comercializat.
De mai multi ani Subaru a creat motoare cu alimentare alternativa si cred ca in acest moment sunt la un nivel destul de ridicat in afidabilitatea motoarelor Bi-Fuel si sunt cele mai bune dintre motoarele cu alimentare cu GPL(gaz petrolifer lichefiat).Primele trei versiuni de motoare in Bi-Fuel au ajutat pe ce de la Subaru sa imbunatateasca economia la intretinere a masinilor construite in 4x4 si limitarea problemelor date acestor motoare cu alimentare alternativa.
O mare parte din chestiunile acestor motoare le stiu teoretic,dar o parte le traiesc pe pielea mea, asa ca ma voi stradui sa fiu de folos la momentul potrivit si sa ne sfatuim atunci cand va fi necesar.
Voi ce parere aveti ?
Subaru Outback 2.5 AT Bi-Fuel Luxury Celebration MY2007
DACA INIMA ITI BATE TARE IN PIEPT SI NU TE OPRESTE NICI UN OBSTACOL, ATUNCI CONDUCI UN SUBARU !

stefanbv

  • 4253
  • Forester forever
Răspuns: Totul despre Outback Bi-Fuel
« Reply #1 on: June 01, 2011, 00:02:52 AM »
Mai nou au inceput sa le aduca si in Romania, dar numai pt. Forester. Stiu ca in Italia GPL-ul este folosit la scara larga, dar in Romania daca pui GPL esti ” sarman ”. Este adevarat ca sunt si probleme cu cele instalate ulterior. De obicei taxiurile si batranele Dacii sunt pe GPL si normal le-au pus cele mai ieftine instalatii. O instalatie de GPL la reprezentanta Subaru costa cam 2000 euro iar la alti dealeri cam 500 euro. Nu stiu ce instalatii pun la reprezentanta si nu ma pricep care este diferenta intre una la reprezentanta si una la alti dealeri.
Spune-ne daca este OK sau ai avut probleme cu ea. Cat a costat?
No school, no job, no problem!

Forester SG5 Cross Sport JDM
Forester SH SX

Răspuns: Totul despre Outback Bi-Fuel
« Reply #2 on: June 01, 2011, 00:49:38 AM »
Asa e : benzina la Subaru (si nu numai) este sfanta. Dar experienta din cadrul echipei Subaru a facut ca motoarele cu alimentare in GPL sa fie comparate, in cadrul alimentarii cu combustibil alternativ,cu motoarele pe benzina BMW,care sunt cele mai bune de cativa ani. Modelul pe care-l am are o instalatie din fabricatie si nu una aftermarchet. Sunt o sumedenie de diferente intre ele care trebuiesc mentionate. Costul este diferit(cel aftermarket poate fi de 5-6 ori mai ieftin),iar cel instalat de Subaru nu este chiar pentru ''sarmani''! Din 2007 toate motoare Subaru pe care sunt montate instalatii GPL sunt modificate pentru a nu conduce la o usura precoce si la o inregistrare la fiecare 30.000 km ca la motoarele pe GPL anterioare. O instalatie montata ulterior se poate instala pe oricare motor de benzina,dar riscurile cresc,sunt pe pielea proprietarului si motorul isi pierde garanzia de multe ori(daca este in garanzie si nu este instalata la reprezentanta), nu mai pun costul pentru inregistrarea anuala a supapelor(sau la fiecare 30.000 km) pentru ca tind sa fie pline de rezidurile cauzate de GPL.
Subaru folosea pana acum 5 ani instalatiile de la ICOM,dar dadeau cateva probleme,de atunci monteaza pe cele de la BRC si acum e totul OK.
Probleme cu instalatia actuala nu am avut si nici nu cunosc ca cineva din cei pe care-i cunosc cu motoare Bi-fuel (sunt multi)sa le aiba. Problema principala o da calitatea GPL-ului,care in Italia lasa mult de dorit(mai ales in centru-sud)in comparatie cu Franta si Germania, unde nu sunt probleme nici de felul asta.
Cea pe care o am acum este din 2007 si am cumparat-o acum 2 luni cu 18.000 euro la 105.000 km. Am facut 7 mii km si merge brici.La prima vedere pare scumpa,dar masina e toata o papusa,concesionaria printre cele mai tari din Italia si km certificati in autostrada. Ce mai, e ca noua. Modelul nou se gaseste noua la 46.000 euro(FULL) sau la km 0 la 32-35.000 euro(cu sau fara piele si CVT).
Subaru Outback 2.5 AT Bi-Fuel Luxury Celebration MY2007
DACA INIMA ITI BATE TARE IN PIEPT SI NU TE OPRESTE NICI UN OBSTACOL, ATUNCI CONDUCI UN SUBARU !

Probleme Subaru Outback Bifuel
« Reply #3 on: November 04, 2015, 10:14:49 AM »
Cu respect va salut.
Am un Subaru Outback 2.5 benzina care are montata instalatie GPL BRC de catre Subaru din Italia inainte de a fi vanduta.
De ceva timp am urmatoarea problema:la pornire:de cele mai multe ori nu comuta pe gaz iar beculetul rosu de pe comutatorul beczina/gaz pulseaza continuu iar la un numar de pulsatii scoate si un sunet gen "bip...bip...bip"
Ca sa treaca pe gaz opresc si repornesc motorul de mai multe ori si uneori reusesc sa trec pe gaz.
V-as fi recunoscator daca ati avea o idee de ce s-ar putea face.
Mentionez ca locuiesc in IASI si am fost la Dl.ing. Moraru care da din umeri.
Cu multumiri astept un raspuns.

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: Probleme Subaru Outback Bifuel
« Reply #4 on: November 04, 2015, 10:36:37 AM »
Nu vreau sa par rau dar eu sunt unul dintre cei care sunt impotriva GPL-ului pe Subaru.
Motoarele sunt destul de sensibile standard si orice modificare aduce o suita de probleme greu de urmarit si remediat.
Cea mai simpla solutie ar fi sa renunti la instalatia de gaz, sa aduci masina la configuratia initiala si pe urma sa vezi ce este de reparat.

Cunosc mai multi posesori care au probleme dupa modificare si nu reusesc sa le rezolve.

Discutia despre GPL pe Subaru ar merita un topic separat.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Probleme Subaru Outback Bifuel
« Reply #5 on: November 04, 2015, 11:11:15 AM »
Este topic dedicat aici: http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=314.0

Un alt coleg cu Outback bi-fuel zicea ca apar probleme de la calitatea gazului. am lipit cele doua subiecte. Citeste mai sus ce spunea colegul.
« Last Edit: November 04, 2015, 11:15:07 AM by MihaiFlorescu »