Subaru Legacy 2.0 Diesel 2009 . Pareri Contra - Pro .
Subaru club Romania

Subaru Legacy 2.0 Diesel 2009 . Pareri Contra - Pro .

ionut.inc

Subaru Legacy 2.0 Diesel 2009 . Pareri Contra - Pro .
« on: May 13, 2015, 11:06:58 AM »
Buna am de o luna un  subaru legacy diesel motor boxer 150 cp , Nu stiu exact daca este a 4-a generatie . Este pe 24.03.2009 mat

Ce mi sa parut ciudat la masina este :

1 : 5 trepte ( si aici precizez ca nu pot sau reusesc sa o conduc economic ) Cand citesti despre masina spune ca are un consum Mix undeva la 6*, L la 100 de km . Desi mie  greu sa cred .

Un sef la un atelier auto  binenteles nu Subaru  mia aratat sa zicem cum se conduce economic masina , o tine undeva  la  viteaza a 3a sub 2000 de turatii in oras daca e nev , si la a 2a la fel

Acum citind pe forum pe internet am obs ca toata lumea spune ca ce e sub 2000 nenorocesti turbina etc etc , Desi as vrea niste pareri de la specialisti sau persoane care au idee cam la ce turatii ar trebui condusa masina aceasta .

In afara ca e in 5 trepte chiar nu am nimic de adaugat . Si sa zicem consumul . Nu stiu exact daca am facut o alegere buna . Am ales subaru legacy 2009 2.0 150 cp , 140 mii km  si as fi putut lua un vw passat 130 mii km 2007 . pret tot undeva pe la 7 mii de euro .

Ceea ce va rog este sa ma ajutati daca doriti cu niste sfaturi la un condus cat se poate de corect pentru nu a strica motorul in viitor . Va multumesc frumos .

Ps. Imi cer scuze de greseli gramaticale etc ... Sa aveti o zi frumoasa .
« Last Edit: November 01, 2015, 03:17:04 AM by ionut.inc »

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Subaru Legacy 2.0 Diesel 2009 . Pareri Contra - Pro .
« Reply #1 on: May 13, 2015, 11:55:57 AM »
Odata incalzit motorul la temperatura optima de functionare mergi cu el mai turat. Adica sa schimbi vitezele mai sus in ture. Iar cand iesi din oras, nu te sfii sa o mai accelerezi pana in zona rosie a turometrului ca sa se mai curete din depuneri.

ionut.inc

Răspuns: Subaru Legacy 2.0 Diesel 2009 . Pareri Contra - Pro .
« Reply #2 on: May 13, 2015, 12:50:30 PM »
Mai sus cand specifici TURATII  sa inteleg ca te referi 2200 rpm + ? Inca nu am avut ocazia sa o scot pe autopista si sa ajunga la +4500 rpm sau chiar zona rosie ... Banuiesc ca acolo este deja 200 km/h + poate . Am citit undeva nu stiu exact unde anume . Pentru curatare ar fi indicat cand e motorul cald banuiesc ca sa referit undeva normal la 90 grade  cica ar fi indicat treapa 2-a in timp de 15 secunde turatiile undeva la 4000 4500 . Totusi as dori sa stiu la cat timp ar trebui sa facem chestia asta ? Odata la luna daca nu avem ocazia sa iesim pe autopista ? sau mai des ? Va multumesc pentru atentie .
« Last Edit: May 13, 2015, 16:34:05 PM by ionut.inc »

Stefan

  • 620
Răspuns: Subaru Legacy 2.0 Diesel 2009 . Pareri Contra - Pro .
« Reply #3 on: May 13, 2015, 21:24:01 PM »
Salut. Si eu sunt detinator de diesel. Ideal este sa schimbi vitezele ramanand in cuplu (1800 - 2500 turatii). Pt protectia motorului cand e rece schimbi pana in 2000, iar dupa ce s-a incalzit schimbi pe la 3000.
Ca sa se mai curete depunerile nu ai nevoie de 200km/h ci doar de treapta aII-a pe la 4000 ture ceea ce inseamna undeva pe la 60-80 km/h pt o distanta de aproximativ 5 km.Ca periodicitate cam la 2 chiar 3 rezervoare, depinde de cati kilometrii faci.
Dc vei merge cu treapta a V-a cu viteze cuprinse inre 90 - 120km vei constata un consuminstant de 4.5-5.6%, deci se poate.
Spor la km fara probleme.

ionut.inc

Răspuns: Subaru Legacy 2.0 Diesel 2009 . Pareri Contra - Pro .
« Reply #4 on: May 14, 2015, 11:13:02 AM »
Mersi frumos . O sa incerc sa fac cum ai specificat tu . Eu citisem in treapta 2a numai 15 sec uneva la 4000 4500 de turatii cand motorul este cald .
Apropo daca si tu ai Diesel vreau sa te intreb un anumit lucru : Dimineata ti sa intamplat vreodata cateva minunte sa sune ciudat ciudat motorul  ? Astazi dimineata si ieri mi sa intamplat sa faca un sunet ciudat in timp ce mergeam parca era o tabla la spitezele unei biciclete asa se auzea ... Nu mi sa mai intamplat . Are cineva o idee ce ar putea fi ? Am tot mers de cand am masina la service si uitandu-se in mare la ea mecanii au spus ca totul este ok . Va multumesc pentru atentie . Respect

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: Subaru Legacy 2.0 Diesel 2009 . Pareri Contra - Pro .
« Reply #5 on: May 14, 2015, 12:22:31 PM »
Injectoare. Rezolvarea o gasesti la reprezentanta, nu in alta parte.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Stefan

  • 620
Răspuns: Subaru Legacy 2.0 Diesel 2009 . Pareri Contra - Pro .
« Reply #6 on: May 14, 2015, 13:32:17 PM »
dap si la mine se aude altfel atunci cand este rece dar pe parcurs se incalzeste si nu se mai aude.
incearca o recalibrare a injectoarelor si vezi dupa ce si cum.

ionut.inc

Răspuns: Subaru Legacy 2.0 Diesel 2009 . Pareri Contra - Pro .
« Reply #7 on: May 14, 2015, 14:11:41 PM »
Mersi pt ajutor .

Wrangler cand merg la subaru le spun direct sa verifice injectoarele ? adica se poate verifica ? Sunt in germania si inca nu am un vocabular atat de dezvoltat ca sa le explic in detalii ce am patit cum se aude etc ... le spun direct sa verifice injectoarele ? Banuiesc ca se poate nu ? Mersi .

Precizez totusi ca nu am probleme sa scoata fum sau sa piarda  putere in timp ce accelerez sau alte simtome .
« Last Edit: May 14, 2015, 14:22:38 PM by ionut.inc »

ionut.inc

Răspuns: Subaru Legacy 2.0 Diesel 2009 . Pareri Contra - Pro .
« Reply #8 on: May 14, 2015, 19:37:33 PM »
Stefan pai daca si la tine se aude .. asta nu e un pericol ? :/ Eu cel putin is putin miscat in sensul ca abia am luat masina .... daca ar avea sau are ceva serios o duc inapoi si gata . De asta incerc sa o pun cat mai curand pe un tester :/  Wrangler mia dat de gandit ...

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: Subaru Legacy 2.0 Diesel 2009 . Pareri Contra - Pro .
« Reply #9 on: May 14, 2015, 19:39:43 PM »
Injectoarele nu sunt stricate, recalibrarea este o procedura normala.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

ionut.inc

Răspuns: Subaru Legacy 2.0 Diesel 2009 . Pareri Contra - Pro .
« Reply #10 on: May 14, 2015, 21:06:34 PM »
Wrangler dar stii ce este ciudat ? ca eu am o factura de la persoana respectiva ca in 2012 este pus pe masina un motor complet .. e o factura uriasa caci masina a fost inca in garantie . Nu pot intelege cum de a crapat motorul si de ce .. dar factura este URIASA POT ZICE .. daca vrei iti zic si preturi exacte ca o am prin casa prin acte .. turbo undeva la 4000 de euro .. si multe altele .. cred ca factura este de 9000 euro   :  injectoare 1300 cylinderblock 1311  teilemotor diesel nustiu ce e dar e 4000 euro turbolader 1707 bine lista este enorma acum ma uitam pe ea + ca nu inteleg toate piesele ... dar e ceva de speriat . Imi cer scuze wrangler credeam ca am pb serioase cu injectoarele desi urmatorul pas este testerul dupa cum ai spus si tu . Imi cer scuze dar nu ma pricep la domeniu mecanica . Va multumesc pentru rabdare si pentru timpul acordat .

Am gasit la subaru.de si ma trimis aici : Vorbim despre acelasi lucru ?



Imi cer scuze acum am vazut mai atent video si este vorba despre Klima . Las video in caz ca cineva nu stie si sa lovit de problema la sunetul din video .
« Last Edit: May 14, 2015, 21:21:52 PM by ionut.inc »

Axu

  • 168
  • My09 Forester Diesel
Răspuns: Subaru Legacy 2.0 Diesel 2009 . Pareri Contra - Pro .
« Reply #11 on: May 15, 2015, 08:25:17 AM »
Sunt 2 tipuri de recalibrare. Una este automata, sunt niste parametrii care trebuie respectati, adica motorul trebuie sa fie cald la peste 80grade si dupa ce ai umblat cu ea, trebuie sa o lasi la relanti si daca vrea si considera ca trebuie, va incepe sa faca recalibrarea. Stiu ca suna SF dar ECU inregistreaza diverse tipuri de exploatari ale motorului si recalibreaza injectoarele in functie de asta.
A 2-a este la reprezentanta, se pune computerul si se face recalibrarea, de data asta ceva mai complet.
Aici ai ceva detalii: https://subdiesel.wordpress.com/tag/calibration/
Si eu am avut aceleasi sunete frumoase de masina de cusut. A incetat sa mai sune dupa ce am schimbat si eu blocul scurt, in urma ruperii vilbrochenului. Acum este liniste, ramane de vazut pentru cat timp. Aparent este una din manisfestarile din categoria "asa face toate". Probabil o curatare  manuala a injectoarelor face bine, pe ale mele nu stiu daca le-au curatat sau nu.
Ceva nu e bine oricum!

Stefan

  • 620
Răspuns: Subaru Legacy 2.0 Diesel 2009 . Pareri Contra - Pro .
« Reply #12 on: May 15, 2015, 10:37:23 AM »
Stefan pai daca si la tine se aude .. asta nu e un pericol ? :/ Eu cel putin is putin miscat in sensul ca abia am luat masina .... daca ar avea sau are ceva serios o duc inapoi si gata . De asta incerc sa o pun cat mai curand pe un tester :/  Wrangler mia dat de gandit ...
Salut. Aceeasi temere am avut-o si eu, am intrebat concesionarul si raspunsul a fost : mergeti cu ea  si cand motorul cedeaza investigam si il schimbam. Fiind problema cunoscuta si recunoscuta de catre fabricant , cand motorul va inceta sa mai functioneze le-o duc si sa se spele pe cap cu ea.

ionut.inc

Răspuns: Subaru Legacy 2.0 Diesel 2009 . Pareri Contra - Pro .
« Reply #13 on: May 15, 2015, 11:14:55 AM »
Mersi Axu !

Pai Stefan daca e inca in garantie banuiesc ca nu e chiar o problema . Adica e si nu e. Singura problema e sa nu pateasca ceva dupa garantie . Posibil desi nu pot spune sigur , acceasi pb poate a avut propietarul anterior . la 68 mii km a reusit de a facut o factura cu noul motor de 9000 si ceva euro + ca 2000 euro a trebuit sa ii dea el . masina fiind in garantie desigur.

Axu

  • 168
  • My09 Forester Diesel
Răspuns: Subaru Legacy 2.0 Diesel 2009 . Pareri Contra - Pro .
« Reply #14 on: May 15, 2015, 12:40:31 PM »
Problema cea mai mare este timpul de asteptare pentru schimbarea motorului. Eu am asteptat aproape 6 luni, altii si mai mult, cred ca ii dupa cum ti-e norocul. Mentionez ca masina nu mai era in garantie si s-a schimbat motorul. Cum am mai scris si prin alte posturi, in primul rand trebuie sa nu ai modificari la motor (soft - hard) aici intra si toata evacuarea pana la toba finala, reviziile facute la reprezentanta sau service autorizat si o gramada de rabdare.
Ceva nu e bine oricum!

Stefan

  • 620
Răspuns: Subaru Legacy 2.0 Diesel 2009 . Pareri Contra - Pro .
« Reply #15 on: May 15, 2015, 12:53:38 PM »
Exact cum spune si colegul, ei isi admit greseala de fabricatie chiar dc masina iese din garantia oficiala. cam ciudatel sa crape asa devreme, din ce spun ei , motoarele din seria respectiva incep sa dea semne cam pe la 100.000, 68.000 mi se pare cam devreme si ar putea fi un semn ca anteriorul a cam abuzat de masinuta (poate ma insel). teoretic daca noul motor a fost rodat cum trebuie nu ar mai trebui sa aiba probleme. incearca o resoftare a injectoarelor, vezi simptomatica si ciuleste urechile in caz ca mai apare ceva neobisnuit.

ionut.inc

Răspuns: Subaru Legacy 2.0 Diesel 2009 . Pareri Contra - Pro .
« Reply #16 on: May 15, 2015, 13:24:23 PM »
Mersi frumos baieti pentru ajutor ! Desigur asa am sa fac . Desi as vrea sa o pun pe tester si asa imi iau un pic de o grija . + recalibrarea la injectoare . banuiesc ca e  resoftare a injectoarelor. Corect ?

Răspuns: Subaru Legacy 2.0 Diesel 2009 . Pareri Contra - Pro .
« Reply #17 on: May 29, 2015, 09:11:40 AM »
Salut ! ce serie sasiu ai ?

ionut.inc

Răspuns: Subaru Legacy 2.0 Diesel 2009 . Pareri Contra - Pro .
« Reply #18 on: June 25, 2015, 23:36:03 PM »
Dacos imi cer scuze abia acum am vazut mesajul , e ciudat caci nu am avut nici un mesaj nou in email  .  numarul de sasiu este  JF1BLDLY38G046752   nr de cheie 7016 abk  24.03.2009

Stefan si Axu , mersi de sfaturi si imi cer scuze ca nu am mai raspuns dar am avut ceva treaba .. Pana la urma am ajuns si la service .. am cautat prin zona un subaru official ca sa fiu sigur .. le-am zis sa imi puna masina pe test le-am explicat sunetu cum face cand au lasat masina 1 ora ca sa se raceasca motorul si sa vada de ce se aude zgomotul ala .. si pana la urma din ce au zis ei rezulta ca masina la test a fost ok .

ei au facut doar asta ... am tradus cu google dar sper ca asa o fi .

fehlerspeicher auslesen    - citeste memorie defect
softwarestand checken  - software verificare status
einspritzdüsen anlernen - citire injectoare

probefahrt durchgeführt -efectuat un test drive


Mecanicu mia spus doar ca trebuie schimbat doar niste gume stabilizatoare ..  cateva zeci de euro costa .. el ma bagat sub masina a miscat de niste chestii pe la roti acolo si mia zis ca gumele de pe acolo ar tre schimbate ca din cauza asta se aude zgomotul ala ciudat .

Acum eu nu inteleg ceva ... eu iam zis sa imi puna ultimul soft cum a zis Axu .. El a zis ca la pus , : Aici cineva a spus ca automat ce o pune pe tester cica softul se actualizeaza ceva de genul ... in fine el a zis ca la pus ..

Testul la motor a zis ca este ok ... banuiesc ca si la injectoare sa uitat dupa cum scria in factura ... si aici iar il intrebasem de calibrat injectoare si el a spus ca da :/ desi nu cred ca el le calibrase ce doar citit .. imi cer scuze daca nu scriu corect sau in termeni mecanici dar in domeniul asta is chiar in plop .. pe toate chestiile alea imi luase numai 50 de euro . ceea ce mi se pare prea ieftin :/

Si problema finala este ca o sa imi schimb gumele alea sapt asta  sa mi le comand si sa ma ajute cineva sau mi le schimb chiar la ei pana la urma .. pentru ca practic cum sa fie gumele alea daca eu numai cand accelerez se aude sunetul ... cand nu , nu se mai aude ... si practic daca ar fi fost gumele alea rotile oricum sunt in miscare ... gumele alea tot ar tre sau sunetul mai bine zis ar trebui sa se auda ... Oare sa mai merg odata la alt service ? sau sa imi schimb odata gumele alea si dupa aia sa vad ?  Cand o sa termin si eu cu stresul asta o sa imi fac si eu o introducere ca tot omul ca pana acum numai stres am fost :/ Imi cer scuze si va multumesc pentru ajutor si atentia acordata si binenteles pentru sfaturi !

Răspuns: Subaru Legacy 2.0 Diesel 2009 . Pareri Contra - Pro .
« Reply #19 on: June 30, 2015, 15:47:17 PM »
Ai luat masina din Ploiesti ?