Nu cred totusi ca VIN-ul masinii are vre-o relevanta.
Mai degraba ar fi posibil ( desi putin probabil) sa fie relevant codul motorului - in ipoteza enuntata de mine anterior, ca au produs motoare diesel la foc automat si le-au montat apoi pe masini de-a lungul vremii, fara o legatura directa intre data de productie a motorului si data fabricarii masinii pe care acesta este montat ( de exemplu, a fost o problema cu o anumita cota la vilbrochen fabricat intr-un anume interval de timp, vilbrochen ce s-a montat pe motoarele fabricate in perioada de timp XX-YY; iar acest motoare s-a pus apoi pe masini produse intre 2008-2010, fara a se tine cont de data de fabricatie a motorului - masina produsa in ianuarie 2009 cu motor fabricat in mai 2008 de exemplu).
Desi nici asta nu prea ar sta in picioare pentru ca ar fi trebuit sa-si dea seama daca seria de motoare 122345XYZ este cu probleme si sa transmita o circulara / rechemare in service pentru masinile dotate cu respectivele motoare.
Adevarul este mai degraba ca nici cei de la Subaru nu stiu care anume lot de motoare este cu probleme - accepta doar faptul ca cele produse intr-un anumit interval de timp pot avea probleme. Si de aia si inlocuiesc motoarele chiar daca masinile sunt iesite din garantie ( bine, asta si de frica unor actiuni in instanta).
Dar putem totusi incerca sa facem o astfel de lista cu VIN-uri - cine stie de unde sare iepurele !
Daca de exemplu vad ca sunt multe cazuri de masini cu un cod similar cu al meu, poate ma gandesc ca-i mai ieftin si mai putin stresant sa nu astept eu sa crape si sa schimb preventiv vilbrochenul.
Am vazut de exemplu aici ca nu-i chiar atat de scump ( cca. 400 Euro) un vilbrochen nou, de o generatie mai noua, teoretic fara problema ( cod 12200AA381) :
http://www.sahibinden.com/listing/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-subaru-dizel-boxer-motorun-krank-mili-12200aa381-110923533/detail/Din ce am gasit, ultima varianta de vilbrochen pentru motoarele Euro 4 ar avea codul 12200AA480 ( asta cica ar fi cel mai "tare").
Asta il gasim pe e-bay intre 415 si 785 GBP.
In Germania l-am gasit la ~ 900 Euro inclusiv TVA (
http://www.original-genuine-spare-parts.com/a/subaru/12_/12200AA480-kurbelwelle_(subaru).htm )
Deci, in jur de 1000 Euro +/- se poate ( in principiu, daca doar vilbrochenul e problema) rezolva problema pentru linistea noastra !
Sa fie 1500 cu manopera, shipping & stuff dar tot nu stai cu masina 6 luni "pe bara" + cheltuieli de transport ( daca decedeaza la mama zmeului) + stress + varianta ca din varii motive sa nu-ti accepte schimbarea motorului. Si un motor nou sare bine de 7000 - 8000 Euro !!! Zic si io !