FXT 2006
Subaru club Romania

FXT 2006

Forester

  • 3127
  • The other right!
Răspuns: FXT 2006
« Reply #400 on: December 09, 2015, 08:53:19 AM »
Sa nu i se urce la cap...  :D :D
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

UXE

  • 1741
Răspuns: FXT 2006
« Reply #401 on: December 21, 2015, 21:41:37 PM »
Astazi am fost la CDE si am schimbat uleiul si filtru de ulei.   Am verificat si franele si se pare ca discurile de pe fata sunt ovalizate. Pistonasele au fost testate si ele , fara probleme.  

Dupa ce au ridicat-o pe elevator, mi s-a facut rau de ce am vazut pe dedesubt. :'(  




1. Toba mai sta doar in tamponul stanga, cel dreapta este desprins de toba cu tot cu tabla ruginita.
2. Bratele tampoanelor sunt ruginite.
3. Langa bratul tamponului dreapta a inceput sa rugineasca si invelisul exterior al rezervorului.
4. Partea exterioara dinspre bara spate a rezervorului este torsionata. Stiam ca fostul proprietar a avut accident si a inlocuit bara, insa nu ma asteptam sa fie afectat si rezervorul.

Cand am fost la Tubman de am cumlarat-o, nu mi-a dat prin cap sa o sui si pe elevator.  

Mai multe parti de pe dedesubt prezinta rugina..  si cardanul are cateva pete.  

Concluzii:

- toba se inlocuieste, dar pot inlocui si tampoanele?
- pot repara invelisul de la rezervor?  Cu ce?  
- ce tratament generalist imi recomandati pentru rugina de pe dedesubt?  

Deja am pus pe lista:
- distributie
- garnituri chiuloasa

« Last Edit: December 21, 2015, 21:43:18 PM by UXE »

rzw75

  • *
  • 1669
  • ex
Răspuns: FXT 2006
« Reply #402 on: December 21, 2015, 21:44:23 PM »
e coapta rau ... ciudat... a mea nu avea atat de multa rugina si era tot 2006...
ex Impreza '05 Wagon 2,5 RS
ex Forester 2,5 XT
ex Outback 2,5
ex Impreza 2,5 WRX

:) Speed Triple 1050 R

celalalt

Răspuns: FXT 2006
« Reply #403 on: December 21, 2015, 21:54:16 PM »
12 ani garantie pentru rugina?

Răspuns: FXT 2006
« Reply #404 on: December 21, 2015, 22:01:54 PM »
Ptr garantia aia de 12 ani trebuie facute reviziile doar la ei, posibil in carnetul de service sa trebuiasca si stampila separat ptr inspectia antirugina + posibil sa existe alte smecherii sa nu iti dea aceasta garantie: la Ford, parca, se mentioneaza ca se ofera garantie ptr rugina de la interior spre exterior, deci daca stratul de vopsea a fost intact, dar tie ti'a aparut rugina ... ca prin minune

Oricum, pentru rugina aia apelezi la un atelier de tinichigerie ... ptr ceva gen antifonare, dar sigur nu va fi prea ieftin si nici nu se va rezolva in cateva ore

Si a mea are rugina pe dedesubt, dar e doar superficiala ... sau cel putin asa era ultima oara cand am suit'o pe elevator

Ai intrebat de placute/discuri de frana?

UXE

  • 1741
Răspuns: FXT 2006
« Reply #405 on: December 21, 2015, 22:11:11 PM »
Da, sunt aceleasi preturi ca pe discuri-frana.ro si placute-frana.ro.  Pe fata discurile erau 567 de lei si placutele 100 si ceva de lei. Pe spate nu am mai intrebat ptr ca deja aflasem ca sunt aceleasi preturi ca pe site-urile mentionate anterior, de fapt tot ale lor sunt.  


Cred ca  cu 1000 de lei rezolv cu rugina.
« Last Edit: December 21, 2015, 22:13:30 PM by UXE »

Răspuns: FXT 2006
« Reply #406 on: December 21, 2015, 22:23:46 PM »
Stiam ca site'urile sunt ale lor, ca am vazut redirectionarea, nu stiam daca sunt si valabile. Mersi de clarificare!
Ciudat e ca black stuff alea nu apar pe site'ul oficial EBC, probabil au schimbat numele, iar CDE au ramas in urma

S'ar putea sa iesi chiar mai ieftin de 1000 ron, depinde cat de serioasa e rugina, de fapt. Si unde se gaseste. Si daca nu gasesti surprize pe sub rugina de suprafata

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: FXT 2006
« Reply #407 on: December 21, 2015, 22:27:44 PM »
A facut un prieten de-al meu la logan asa ceva la baietii de la Neortic. Mi-au zis ca e prima cerere de asa ceva, dar omul a fost multumit de rezultat, desi e un tipicar din fire.

Nu mai stiu cat l-a costat, dar a vopsit si pragurile si le-a umplut cu ceva substanta impotriva coroziunii etc.
Pana in 2000 lei totul.

Forester

  • 3127
  • The other right!
Răspuns: FXT 2006
« Reply #408 on: December 21, 2015, 23:01:16 PM »
Cam la fel de rau arata si a mea pe dedesubt, dar acum nu stiu ce ati fi vrut, sunt fiare...  :)
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Răspuns: FXT 2006
« Reply #409 on: December 22, 2015, 00:07:36 AM »
Or fi fiare, dar daca te uiti la alte marci cu aceeasi vechime o sa vezi ca totusi arata mai bine, in general, pe dedesubt.
Eu nu dau prea mare importanta deocamdata, daca o sa ma decid sa revopsesc masina atunci o sa rezolv si asta

UXE

  • 1741
Răspuns: FXT 2006
« Reply #410 on: December 22, 2015, 08:45:17 AM »
Conteaza foarte mult si cum a fost exploatata masina si pe unde a fost tinuta.     Acum asta e.  le iau si eu pe rand si sper ca pana la primavara sa o pun la punct.     Acu ma arde cu distributia si garniturile.


Toba originala se schimba usor?   sau trebuie taiata teava si  sudata la loc?  Vine cu tampoane?

Muttley

  • 5133
Răspuns: FXT 2006
« Reply #411 on: December 22, 2015, 09:00:26 AM »
Toba se prinde de intermediara in prima ta poza, in fata diferentialului spate, prin flansa.
Masina nu se tine iarna in garaj incalzit, doar afara. La fiecare crestere a temperaturii peste zero grade, se spala pe dedesubt. Daca strazile-s imbalsamate cu sare, iar temperaturile-s pozitive, se spala cat de des posibil, macar saptamanal.
Rugina de pe planetare, suruburi, cardan, nu prea conteaza. Nu e buna nici aia, da' treaca.
WRX SW 2002

Musiu

  • 1156
    • 2007 Forester XT
Răspuns: FXT 2006
« Reply #412 on: December 22, 2015, 09:19:14 AM »
Masina nu se tine iarna in garaj incalzit, doar afara. La fiecare crestere a temperaturii peste zero grade, se spala pe dedesubt. Daca strazile-s imbalsamate cu sare, iar temperaturile-s pozitive, se spala cat de des posibil, macar saptamanal.
Acelasi sfat mi l-a dat si fostul proprietar al Forester-ului meu, sa nu tin masina in garaj iarna pentru ca apa si sarea se topesc si ataca tabla.
2007 Forester XT

Ex:
2007 Forester 2.0 XS
2003 Impreza WRX wagon

UXE

  • 1741
Răspuns: FXT 2006
« Reply #413 on: December 31, 2015, 10:42:46 AM »
E normala spuma asta la cald?


PS: Azi am dat la cheie cam o secunda jumate pana a luat-o, -6 grade

andea79

  • *
  • 4033
Răspuns: FXT 2006
« Reply #414 on: December 31, 2015, 10:56:53 AM »
hmmm, nu chiar normala spumicica :(
urmareste in continuare si nivelul, cat este la rece si cat este la cald mai ales dupa ce mergi o tura asa "mai voiniceste"  ...

daca ai amestecat mai multe tipuri de antigel poate fi de acolo ....
daca ai pe undeva vreo scapare pe sistemul de racire pe unde se pierde antigel / intra aer poate fi de acolo ....
....
ultima varianta - worst case scenario  - stii care este ... :(

LE: daca vad bine din poza esti sub minim cu nivelul, deci s-ar putea sa fi tras aer in sistem anterior si spumele sa fie din acest motiv, completeaza cu antigel si aeriseste sistemul ...
« Last Edit: December 31, 2015, 10:59:23 AM by andea79 »

UXE

  • 1741
Răspuns: FXT 2006
« Reply #415 on: December 31, 2015, 12:35:59 PM »
daca ai amestecat mai multe tipuri de antigel poate fi de acolo ....

Nu stiu ce sa zic, antigelul este asa cum a venit masina. La Tubman au mai completat cu antigel verde.
 
daca ai pe undeva vreo scapare pe sistemul de racire pe unde se pierde antigel / intra aer poate fi de acolo ....

Posibil,   si foarte probabil daca nu observ scurgeri inseamna ca  se evapora instant de la temperatura ridicata?   

ultima varianta - worst case scenario  - stii care este ... :(

Doar daca spuma e mai galbuie, adica e de la ulei?

LE: daca vad bine din poza esti sub minim cu nivelul, deci s-ar putea sa fi tras aer in sistem anterior si spumele sa fie din acest motiv, completeaza cu antigel si aeriseste sistemul ...

Minimul nu se vede privind in vas. Mai intai vine un cot si apoi semnul este undeva cam in dreptul electroventilatorului,  o sa fac o poza.


Acul de la apa ramane mereu la jumatate, indiferent ca merg prin oras sau afara. 
Poate fi garnitura un pic ciupita?  Cam in 2000km o sa ajung sa ii schimb distributia si garniturile de chiuloasa..  sper sa ma tina pana atunci :(

PS:  o sa verific nivelul antigelului.  Mersi Andea!
   

UXE

  • 1741
Răspuns: FXT 2006
« Reply #416 on: December 31, 2015, 12:43:39 PM »

UXE

  • 1741
Răspuns: FXT 2006
« Reply #417 on: December 31, 2015, 15:44:34 PM »
Am verificat la rece, nivelul a mai scazut si d-abia se mai zareste in vas.. e cam la nivelul FULL.   Spuma inca mai e , dar mai putina..probabil ca e foarte rece afara. 

andea79

  • *
  • 4033
Răspuns: FXT 2006
« Reply #418 on: December 31, 2015, 16:56:47 PM »
din poza mi s-a parut pe minim ..dar ce sa faci ... asa e poza :)
urmareste nivelul, daca este garnitura vei vedea cu siguranta ca la un moment dat ii creste nivelul la cald foarte mult si cand se raceste nu scade la loc ...

UXE

  • 1741
Răspuns: FXT 2006
« Reply #419 on: December 31, 2015, 17:43:20 PM »
Din ce am citit pe forumuri "spuma de sampanie" ar fi de la gaze. Am mirosit , insa nu imi dau seama (sunt cam racit  ;D), dar cineva imi zicea ca s-ar simti un pic ,sesizabil, miros de benzina. 

Maine vreau sa ma intorc acasa.. sper sa ma tina 300 de km pana la destinatie si sa nu ma lase prin vre-un sat parasit :(.

Eventual sa caut niste numere de telefoane ale unor persoane dispuse sa ma tracteze  ;D