...
@Adi_Canada, eu vad situatia altfel. In Romania e greu sa inveti lumea sa vada calitatile unei marci sau a unui sistem 4x4. In general, gasesc ca e greu sa incerci sa inveti lumea orice pentru ca intotdeauna sunt altii mai destepti care " stiu ei mai bine". Clientii considera aproape intotrdeauna ca sunt mai priceputi, mai ales in acest domeniu si ca dealer-ul incearca sa-i convinga pentru ca are un interes. Din dorinta de a nu se lasa pacaliti asculta de prieteni, cunoscuti sau si mai bine cauta cele mai bune oferte prin prisma discount-ului. Noi nu reusim sa vindem "value for money " ci este important ca virgula clientul sa aibe impresia ca a scos un deal bun pe care il poate prezenta nevestei si prietenilor cu mandrie. Ma grabesc acum si poate n-am gasit exprimarea potrivita dar asta e. La noi nu exista " Love Subaru " si " It's what makes a Subaru a Subaru " ci " Cat e halatul ".
...
Intr-adevar, situatia e altfel deoarece bugetul omlui de rand e altfel si automat si oamenii (adica clientela) sant altii. Oamenii isi aleg o masina in functie de banu` pe care il au in cont dar si de cat de destept e el sau alti destepti din jurul lui care il sfatuiesc dupa cum stiu ei mai bine. Eu sant convins ca daca romanu` de rand ar avea o leafa de 2000 euro sau dollari asa ca in afara, s-ar cumpara mai multe Subaru-uri decat acuma.
Mai e si mentalitatea romanului de rand care e fixata in ADNul lui cum ca beemweurile si mertzanele sant cele mai bune si nu are egal pe lume ca iele e multe
. Sa stii ca aceasta mentalitate se pastreaza si peste hotare , chiar si pana aici, deoarece cand vorbesti cu romani, mai niciunul nu are Subaru sau alta japoneza. majoritatea isi cumpara VW sau alta nemtzoaica doar din considerentul ca au avut asa ceva in Romania si alta lui nu ii trebuie. Daca ii spui de Subaru, intai te intreaba ce e aia apoi rade de tine ca ce chinezarie ti-ai luat.
Faza cu discounturile sa stii ca nu e doar o meteahna romaneasca. Si aici oamenii vaneaza discounturi si reduceri deoarece oamenii muncesc din greu pentru banii lor si nu il dau bucurosi din buzunar. Marea majoritate cand le vine vremea sa isi cumpere masina , nu cauta un anume tip sau model, ci in functie de necesitatile lor si a familiilor isi aleg masina cea mai ieftina. In medie, un om cand cauta o masina viziteaza dealerii de la vreo 15 marci si isi aleg masina cea mai convenabila la pret/calitate. (iar cu discountul isi fac o vacanta de vis undeva prin Mexic sau alte tari calde ) Si cam toti dealerii dau discounturi intre 1000-5000 $, in functie de sezon. Am vazut acum cativa ani discount de 8000 $ la Tribeca. Virusati de-astia ca noi care cauta si viseaza doar Subaru sant foarte rari, poate 1%.
Poate ca actiunile pe care le-ati facut voi in 2008 nu au prea dat rezultate. Dar aici astfel de actiuni au mare priza la public, mai ales cele de genul celor pe care le-am aratat eu cu filmuletele de pe YouTube. Aici multi oameni care nu aveau habar cu ce se mananca Subaru au semnat pre-contracte la sfarsitul demonstratiilor. Da, li s-a oferit si un drive test, si o sepcuta cu sigla Subaru, sau au fost imbarcati in masina pe post de co-pilot si au fost urcati pe rampele alea inspaimantatoare de cand s-au dat jos erau verzi la fata si tineau o punga in mana .......
. Dar s-au convins ca masina este exceptionala si au cumparat-o imediat in dauna altor dealeri sau marci de masini.
Nu sant eu prea mare specialist in marketing, dar tinand cont de faptul ca marca Subaru nu este prea cunoscuta in Romania asa ca masinile germane si Dacia care au cota de piata majoritara, si mai ales de faptul ca oamenii de rand nu stiu de ce este capabil sistemul de tractiune AWD al Subaru-ului, niste actiuni bine organizate acolo unde este un public-tinta mai numeros cu niste rampe/pante foarte inclinate sau niste camioane de zapada batatorita ar lua ochii viitorului comparator care trece mai mult sau mai putin intamplator si are deja banu` in buzunar gata sa il cheltuie pe o masina buna.
Publicitatea prin mass-media, internet, TV, nu zic, si ea e buna, are si ea rolul ei, dar oamenii sant satui de publicitate mincinoasa , de mii se spoturi publicitare care obosesc ochiul si enerveaza omul, care promit ca produsele lor sant cele mai bune dar cand le cumpara se strica dupa prima utilizare, oamenii schimba canalul sau inchid televizorul cand vad publicitate. De aceea am vazut ca aici firmele/dealerii au schimbat putin strategia si au incercat (cu destul de mult success) sa se apropie de public in mod direct si sa le demonstreze live ca masiile lor sant foarte bune si nu sant doar o publicitate seaca si foto-video-trucata pe care omu` nici nu se mai oboseste sa se uite .
Nu stiu, ........... parerea mea.