La rugamintea telespactaorilor ( recte Mihai), incerc sa fac aici un mic Jurnal de Bord pentru noua achizitie.
Stiti povestea cu motoarele BD 2008-2010 - si cum "blestemu" m-a loivit si pe mine ....
Am achizitionat ( din cate mi s-a spus) ultimul Civic LS la "pretul vechi" de 14.990 Euro TVA inclus ( 12.088 Euro fata TVA - fara "rabla" si alte chestii fiind achizitionata pe firma).
Culoarea este Urban Metallic ( as fi preferat alba sau neagra, dar de' - asta a fost sa fie).
Povestea achizitiei nu-i deloc lunga sau complicata.
Dupa cum spune si titlul topicului, a fost cumparata ca si o masina de ... schimb !
Booon - cochetam de vre-o juma' de an cu ideea de a achizitiona o alta / a doua masina.
Ma tenta Accordul ( la pretul actual este un best-buy chiar daca este ultima generatie de Accord ce vine in Europa).
Ma uitam cu un ochi si la Mazda 6.
Asteptam cu interes si noul Subaru Levorg ...
Ideea e ca voiam neaparat un moor pe benzina. Si am exclus din start variantele de ascutitori turbo ( gen 1.0 Ecoboost, 1.2 - 1.4 TSI, etc). Voiam un motor cu o capacitate cilindrica serioasa ( 1.8 - 2.0) si aspirat ( sau turbo in cazul Subaru). Bugetul la care ma gandeam era undeva la +/- 25k Euro.
Dar a venit pleasca cu Foresterul ...
Si va sta pentru transplantul de inima intre 3 si 6 luni !
Asa ca, aveam nevoie URGENT de o masina ( Polo-ul sotiei nu-i masina de facut drumuri lungi si dese).
Dar, la momentul actual, bugetul maxim disponibil era undeva in jur de 16k Euro ( maaaxim 17k) fiindca nu voiam sa fac leasing dupa ce am patit la inchiderea leasing-ului la Subaru..
Deci, conditiile erau:
- Motor benzina aspirat ( catre 2.0 l) - de preferat japoneza;
- Masina livrabila imediat - deci de pe stoc;
- Dotari de bun simt - minim climatizare automata si oglinzi electrice si incalzite, proiectoare ceata. Orice e peste era binevenit !
- Buget maxim 16.000 Euro;
Si am inceput cautarile.
Cu ocazia unui drum la Cluj ( eu sunt din Sibiu) am intrat asa:
- Reprezentanta Honda - batea vantul pe-acolo;
- Reprezentanta Mazda - mazda 6 iesea clar din buget, mazda 3 cu motorul de 2.0 ar fi intrat cu greu, in echiparea de baza DAR ... dura minim 3 luni pana la livrare ! A iesit din schema !
- Reprezentanta Ford - mi-au facut o super oferta pentru un Focus 1.5 Ecoboost Titanium + toate optionalele posibile pe el ( inclusiv pachet sport) cu 4000 km la bord ( masina"sefului"). Din pacate, avea doua neajunsuri: pretul cu toate reducerile depasea bugetul maxim-maximorum si, mai important, NU avea garantie extinsa si mai avea doar 1.5 ani garantie !
M-am intors in Sibiu cu gandul sa intru la Honda sa vad acest Civic sedan si la Hyunadi pentru Elantra.
Din fericire, prima oprire am facut-o la Autoklass Sibiu !
Aveau doua sedanuri in showroom - una neagra si asta, Urban Metallic. Dar cea neagra era deja vanduta la Timisoara asa ca, am avut de ales intre asta .... si asta !
Singura problema e cea de culoare - mie-mi place, mi se pare eleganta si arata foarte bine pa masina, dar sotiei NU ( are o fobie la culoarea maron !). Dar sa trecem peste !
Prin urmare, in secunda doi am achitat 1000 Euro pentru rezervare si in 3 zile am plecat cu masinuta !
Primul drum ... Sibiu - Navodari ! Cu ocazia asta i-am facut si "rodajul".
A fost o mare bafta sa prin masinuta asta, la pretul asta si in momentul asta !
Cand scot Foresterul de la reanimare, voi avea practic doua masini ( ca) noi !
Acum impresii dupa doua saptamani de utilizare si putin peste 1800 km parcursi:
Ce-mi place:
- MOTORUL - trage frumos incepand de la turatii joase ( inca nu mi s-a intamplat sa "sughite" indiferent de turatie sau treapta de viteza);
- MOTORUL - cum zvacneste si ce simfonie-mi gadila urechile cand sar de 4000 rpm !
- MOTORUL - desi nou, consumul este absolut decent ( acum am ~ 7,6 l/100 km, drumuri facute oras, pe autostrada cu o medie de 130 km/h si vre-o doua "interurbane" - cu clima pornita in permanenta).
- Comfortul oferit de scaunul soferului ( ale pasagerilor nu le-am incercat inca) - are spatarul perfect profilat, cu suport lombar, iar sezutul este suficient de lung si bine profilat incat sa asigure o sustinere buna). Ideea e ca dupa peste 500 km parcursi dintr-o bucata, nu am avut probleme cu dureri de spate, amortit picioarele, etc);
- Climatizarea - nu este deloc intruziva si-si face treaba bine si in liniste !
Ce-mi lipseste ( nu pot spune ca-mi displace, dar m-am obisnuit cu ele):
- Cruise Control;
- Pozitia la volan ( m-am dezobisnuit sa "cobor" in masina + vizibilitatea data de o pozitie inalta de condus);
- spatiile de depozitare ( sunt putine si mici)
- Prizele de 12 V ! Civicul are doar 1, la Forester aveam 2 in fata (+ 1 in portbagaj) ! Trebuie sa-mi iau in splitter caci altfel pun ori GPS-ul ori detectorul de radar ori incarcatorul de la telefon ....
- Garda la Sol ! Trebuie sa fiu ( din nou) atent la borduri !
- Senzorii de parcare ( cum am cateva zile libere trebuie sa rezolv problema asta) - vizibilitatea la parcarea cu spatele este .... nesatisfacatoare ca sa ma exprim elegant !
- Oglinzile cat niste urechi de elefant ! Desi nici ale Civicului nu-s rele ... nu se compar ca si camp vizula cu unele de 4 ori mai mari !
Oricum, sunt super incantat de masinuta si, sincer, mi-a depasit cu mult asteptarile !
Singurele chestii cu care am dotat-o momentan sunt:
- un set de covorase din cauciuc ( inclusiv tavita de portbagaj), originale, comandate la Autoklass Sibiu ( pret 870 lei cu un discout de 10 %).
- asigurare Casco ( la Alliantz am avut cea mai buna oferta si, in plus, au biroul de constatare daune chiar in curte la Autoklass).
Urmeza in curand senzori de parcare spate. Si, eventual, niste folii pe geamuri ( desi nu sunt mare fan al foliilor, cred ca la asta ar merge bine).
Aaaa - ce-am mai remarcat:
1. Vitezometrul este extrem de exact, abaterile intre viteza afisata si cea reala sunt mici ( + 2 km/h la viteze de 50-60-80 km/h; + 4 km/h la viteze de 120-130-140 km/h). Deci nu ne mai putem baza pe acel +8 / + 10 km/h la viteze mari !
2. Beculetele verzi-albastre ce flancheaza vitezometrul nu au nicio treaba cu consumul de combustibil. Am avut nenumarat situatii in care becurile erau albastre iar consumul instantaneu era in jur de 5 l/100 km si situatii in care erau verzi iar consumul era pe la 10 l/100 km;
3. Consumul cel mai bun il scoate pe la 3500 rpm nu la 2000-2500 rpm ( verificat la viteza constanta, pe autostrada, in diferite trepte de viteza).
4. La relanti, cu clima pornita, apare periodic un tremurici al motorului ( desi nu am remarcat si o variatie a turatiei). Am vazut ca "asa face toate" !
PS: Stiu ca un Jurnal de Bord fara poze este ca o nunta fara lautari, asa ca, cat de curand, o sa postez niste poze si cu machineta in discutie !