De prin iarna am o vibratie puternica de la jumatatea masinii spre spate. Pe la 100-110 km/h dupa care se linisteste si reapare la 130-140 km/h.
Verificat roti in doua vulcanizari - erau bine echilibrate, drepte si jantele si anvelopele.
Curatate discurile, la fel.
Mers iar la service, pe rampa - teorema ca ar putea fi cardanul sau vreo articulatie de planetara.
Intrebat in stanga in dreapta, sun la cei care au primit cele mai multe voturi plus recomandarea de la smt sa ma duc la ei ca e service "partener", familiarizati deja cu marca deci.
Ma duc, se uita, verifica: nu e cardanul. Nici planetarele nu par sa faca figuri. Nu da banii pe prostii, ia o ciunga la copii. Nu am de aia deci vreau sa mearga bine bagaboanta.
Zic: ba, aia e. Merg asa pana se rupe ceva si stiu care e problema. Trec zilele si km.
Mai apare si discutia cu diful central.
In service pentru alta problema, zic: babaieti uite asa si asa.
Se uita si ce sa vezi. Roata stanga spate la 100 incepe sa oscileze fata spate de smulge cadrul de punte din bucsile de pe caroserie. Vibratia se transforma uneori in ceva puternic - se vad urme de contact intre caroserie si bucsa/punte.
V-am spus toata povestea ca sa intelegeti mai bine despre ce e vb.
Intuitia imi spune ca nu bucsile de la punte sunt problema ci doar un efect.
Ce ar putea sa oscileze asa puternic?
Cu ce sa incep?
O geometrie m-ar lamuri? Si pe rampa si pe strada vibratia apare in acelasi punct. Rulmentul nu are nimic - nici joc, nici zgomot.