Forester 2.0 XT, MY2015
Subaru club Romania

Forester 2.0 XT, MY2015

laddu

  • 225
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1200 on: January 04, 2017, 22:10:28 PM »
Eu nu cred ca il mai tine pana la urmatoarea revizie  ;D La OCD-ul lui, se duce pana in pasti si le schimba. Garantat!!! :D

Obsessive-Compulsive Disorder??? Adica tu crezi ca eu as suferi de vreo psihoza sau as fi suspect de tulburari de personalitate in care "a sti ce vreau" cu o fermitate care face din aceasta banala sintagma un fapt ingrijorator imi defineste personalitatea paranoida?  ;D :D

Intrucat etiologia tuturor tulburarilor de personalitate de care sufar se inscrie intr-un grup nosografic relativ si bine structurat am sa dau curs corelatiei dintre "recomandare" si "necesitate" astfel incat masina mea sa faca abstractie de datele epidemiologice care insotesc manifestarile clinice persistente ale altor utilizatori, mecanici sau vehicule... ;) 

 ;D :D

Deci in traducere libera pentru cei ca mine care au avut nevoie de DEX ca sa inteleaga pe deplin ce ai vrut sa zici, vei merge pana in pasti sa le schimbi!!!  ::) ::) :-*

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1201 on: January 04, 2017, 22:25:32 PM »
De Pasti am putea sa mergem impreuna la AutoKino. Salutam lumea din zona, ciocnim un ou (de gaina, curca sau bibilica... :)), schimbam intre noi retetele de cozonac, savuram o felie de drob si in final ne indulcim cu cozonac. Intre timp mecanicii ne-au si schimbat placutele si rotile de iarna cu cele de vara asa ca putem pleca direct pe litoral ca sa prindem 1 Mai in statiunea cu acelasi nume. Te bagi la provocare?   
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

laddu

  • 225
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1202 on: January 04, 2017, 22:31:39 PM »
Ma bag, dar revin in tara dupa pasti. Si plec cu vreo 2 sapt inainte. Daca vremea e calduroasa si permite trecerea la rotile de vara, facem cu mare drag.

Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1203 on: January 05, 2017, 03:01:34 AM »
Dand vina pe  OCD  ai putea sa iti schimbi motorul inainte de fiecare 100.000 km,  ansamblul CVT la fiecare 50.000,  franele din 10 in 10.000  si stergatoarele de parbriz  zilnic,  ca doar e mai bine sa le ai noi decat  uzate,  nu-i asa ??   In felul acesta  doreii vor fi foarte fericiti ca au de lucru si bani iar tu vei fi in siguranta maxima  cu o masina vesnic noua  ;D  ;D
.............................  hac,  parerea mea  !!   :-X
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1204 on: January 05, 2017, 09:30:58 AM »
Trecand in extrema cealalta, pe la noi, probabil si prin Canada, umbla multi cu pieptul umflat ca masinile lor au 170.000km si ca nu au schimbat nimic in afara de ulei, filtre si placute si ca masinile lor sunt tzipla. Si daca le iei la puricat incepi sa vezi ca tot ce este cauciuc este acum bezea, suspensii aproape scurse, garnituri care abia mai rezista, cutii care agata si alte "nimicuri".

Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1205 on: January 05, 2017, 10:24:38 AM »
Asa e.  Obiceiurile proaste nu au granite   :-X
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

Muttley

  • 5177
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1206 on: January 05, 2017, 10:31:10 AM »
Heli, placutele se schimba extrem de usor, pozitia e facila, nu sunt eforturi mari, nu e mizerie, uleiuri, etc. E o operatie preferata de mecanici, ca ies bani foarte usor. Nu spun ca nu ti s-a recomandat corect sa le schimbi, totusi conduci o masina automata, unde frana de motor e cvasi-inexistenta. Pe de alta parte, frana se foloseste ca sa se reduca viteza, or tu nu ai niciodata viteza...
Iti propun de fapt sa mai ceri o parere. De la orice membru de forum, de exemplu Mihai. Sau cauta sa prinzi zona de interfata placuta/disc intr-o poza clara, facuta cu telefonul strecurat (sau nu) printre spitele jantei, si ne dam toti cu parerea aici.
WRX SW 2002

PTR

  • 570
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1207 on: January 05, 2017, 14:21:36 PM »
 La placutele AM pt tine grosimea de nou variaza intre 17-18mm cu tot cu fierul pe care este materialul si ai o tablita de avertizare uzura. Cand ajung la nivel  minim recomandat tablita freaca pe disc si nu cred ca e foarte placut zgomotul.

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1208 on: January 05, 2017, 14:32:20 PM »
@PTR: sincer, ma asteptam ca masina sa fie prevazuta cu un sistem de notificare electronica la bord, adica un set de senzori pentru fiecare set de placute insa se pare ca trebuie sa aplic metoda empirica propusa de Muttley pana sa ajung la o auditie live a sunetelor stridente provocate de uzura.

Ce ti-e si cu tehnologia asta, avem senzori pentru monitorizarea presiunii in pneuri dar lipsesc cu desavarsire becurile din butoanele de actionare a geamurilor sau si mai grav, becul din torpedou  ;D
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Muttley

  • 5177
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1209 on: January 05, 2017, 14:41:07 PM »
De becul din torpedou voiam sa amintesc si eu. Troaca mea il are, dar mai flagrant e ca-l am pe Dacia 1310. Si ca veni vorba, existau versiuni de Dacia 1310 cu martor in bord pentru placutele de frana. Un contact electric banal, fire, gata. Doar ca pe vremea aia nu existau revizii obligatorii, poate d-aia au renuntat  ::)
WRX SW 2002

PTR

  • 570
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1210 on: January 05, 2017, 15:21:00 PM »
 Incerc sa nu ma mai gandesc la lipsuri de genul radio-cd fara mp3, lipsa comenzi volan, etc... bine macar ca recupereaza la alte capitole.. :)
 Am schimbat placutele la 100k km pt ca la una incepuse sa se desprinda materialul de fier, eu le verific la fiecare schimb roti vara/iarna..

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1211 on: January 05, 2017, 15:36:38 PM »
Eu ii rog pe mecanici sa mi le verifice din 10 in 10 mii Km cand fac schimbul de ulei si filtre caci nu ma pricep sa evaluez nivelul de tocire a placutelor. Deasemenea, imi fac si verificarea becurilor si a versiunii de software.
La revizia de 35K mi-au instalat un update care se refera la fumul de esapament degajat. Imi spunea Sese ca noua versiune optimizeaza amestecul de aer si combustibil astfel incat reziduurile vor fi diminuate iar lucrul acesta se va vedea la gura tevii de esapament si implicit la RAR.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Sese

  • 484
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1212 on: January 05, 2017, 15:51:39 PM »
Ma bag si eu...

Placuta originala Subaru are cam 10 mm grosime suprafata utila si un indicator de uzura sub forma unei table care atinge in disc atunci gand grosimea ajunge la aproximativ 2 mm. Din acel moment, dupa estimarile noastre, se mai pot face cateva mii de km fara nici un fel de problema. Zgomotul la franare e pregnant, nu cred ca poate exista sofer sa nu-si dea seama ca trebuie inlocuite placutele.

De ce nu a ales Subaru o alta solutie nu stiu, presupun ca din considerente de costuri. Sau as putea sa tin cu ei si sa spun ca prefera mecanica in locul electronicii.

Uzura placutelor tine de traseul parcurs, de stilul de mers, greutate a masinii, transmisie, etc. Placutele originale Subaru sunt fabricate de Jurid.

Este de datoria mecanicului sa estimeze uzura placutelor la momentul reviziei si sa comunice sefului de atelier sau clientului daca acestea tin sau nu pana la urmatorul interval de revizie. Nu inseamna ca la Heli trebuiesc inlocuite, e doar decizia lui. O medie corecta in aceasta privinta este de 60.000 pe fata si 90.000 pe spate ca interval de inlocuire.

Montajul la noi e 70 lei plus TVA, cu tot cu testul de frana introdus obligatoriu ca inspectie finala anul trecut de RAR.
Cu putina atentie oricine si le poate schimba, insa din perspectiva RNTR 9, acest lucru nu mai este legal.


Sese

  • 484
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1213 on: January 05, 2017, 15:54:04 PM »
Incerc sa nu ma mai gandesc la lipsuri de genul radio-cd fara mp3, lipsa comenzi volan, etc... bine macar ca recupereaza la alte capitole.. :)
 Am schimbat placutele la 100k km pt ca la una incepuse sa se desprinda materialul de fier, eu le verific la fiecare schimb roti vara/iarna..

Cred ca la modelele noi de Subaru, chiar se exagereaza cu comenzile de pe volan.  Eye-sight, Audio, Cruise, Computer, SI Drive, toate sunt acolo.

laddu

  • 225
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1214 on: January 05, 2017, 20:34:13 PM »
dar lipsesc cu desavarsire becurile din butoanele de actionare a geamurilor sau si mai grav, becul din torpedou  ;D

La facelift au bagat. Nu am pe cel de blocare a geamurilor, pe memoria scaunelor si retragerea automata a oglinzilor si pe padele in dreptul semnelor + -

Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1215 on: January 05, 2017, 21:34:34 PM »
Daca tot nu te pricepi si ai luat calea unui service pe care se pare ca il lauda lumea, eu propun sa nu ceri sfaturi online.
Nu vreau sa supar, dar diagnosticarea sistemului de franare nu se face punand o poza facuta la placute pe un forum si numarand voturile.

Da, cutiile automate mananca placute (la A6 ma tineau fix 15000 placutele ATE).
Sa le schimbi la 45000km mi se pare decent.

Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 5177
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1216 on: January 05, 2017, 23:03:30 PM »
Nu vreau sa supar, dar diagnosticarea sistemului de franare nu se face punand o poza facuta la placute pe un forum si numarand voturile.

Diagnosticarea sistemului de franare? Purjarea circuitului de ungere sub presiune a mecanismului motor? Refacerea presiunii de lucru a elementelor de interfata autovehicul - cale de rulare?

Sunt doar placute, da-le dracu', e de ajuns sa te uiti la ele :D
WRX SW 2002

Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1217 on: January 05, 2017, 23:48:33 PM »
Eu sunt convins ca Heliotropus are nevoie de linistea oferita doar de respectarea operatiunilor sugerate de catre cei care ii pun stampila pe cartea service si ii confirma ca masina lui nu mai are nevoie decat de benzina si apa de parbriz.

Asta speram sa se inteleaga.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1218 on: January 06, 2017, 04:52:01 AM »
....................................................................................
Sunt doar placute, da-le dracu', e de ajuns sa te uiti la ele :D

+1  !!   :D  :D  :D   Corect, ce atata filosofie ? !
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

Muttley

  • 5177
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1219 on: January 06, 2017, 07:32:03 AM »
...Heliotropus are nevoie de liniste...

Heliotropus e boem nevoie mare, ii repugna masinile si in special intretinerea lor, prefera sa lase pe altii sa se ocupe. In loc sa scoata joja si sa se manjeasca cu ulei, prefera sa citeasca o carte, sa smotoceasca o matza prin cartier sau s-o-mpuste p-aia mai din departare.
Ei bine, nu toate operatiile de intretinere sunt mizerabile, consumatoare de timp sau necesita doctorat in inginerie mecanica. Daca-si poate verifica nivelul de lichid de frana si antigel inainte de concediu, daca e capabil sa identifice vasul de spalator parbriz, sa salte busonul si sa toarne ulei de floarea soarelui in el pana la semn, cu siguranta poa' sa arunce o privire pe etrier ca sa vada cati mm grosime are o placuta!
Mie mi-e sila de calculatoare, telefoane mai destepte decat mine si gadgeturi in general. Da' stiu sa le pornesc, si le folosesc.
Revenind la Heli, are ceva cultura si vaga inteligenta, sigur s-ar descurca si el cu chestii simple la masina. Doar ca-i place sa se alinte.

Asta speram sa se inteleaga.

Pi-es:

Quote
Deasemenea, (NR: cei din service) imi fac si verificarea becurilor

Heli, cu toata relativa simpatie ce ti-o port, aici esti chiar lenes!
Da, e in fisa de revizie partea asta, insa o faci si tu in regie proprie din cand in cand! E de ajuns sa nu-ti mearga un bec pe semnalizare ca sa se lase cu chestii urate.
WRX SW 2002