Interesanta afirmatia ta, dar nu o inteleg pe deplin. Diferenta de consum intre un diesel si benzina tot aia ramane, diferenta (procentuala) de pret intre benzina si diesel e tot la fel, deci per total, diesel'ul tot va avea destui adepti.
In cazul XT'ului nu pierde din vedere faptul ca la tine consumul redus se datoreaza in mare parte si cutiei automate, nu e doar motorul in sine economic. Recent am vazut consum pe un 535xd pe ruta Viena - Oradea de 8.5%, in conditiile in care drumul a durat 3 ore jumatate, deci viteza medie de peste 145kmph. Sigur ca 5'ul are si aerodinamica mai buna decat un Forester, insa in conditii similare XT'ul cred ca batea spre 15% la consum. Dar ca tot ziceam de cutii, BMW'ul are automata in 8 trepte, care iarasi a ajutat mult sa ramana mic consumul
Intr-adevar, inainte de a lua decizia de achizitie am pus intr-un Excel cele trei variante: benzina aspirat, benzina turbo si Diesel turbo.
Am eliminat benzina aspirata intrucat am vrut sa compar mere cu mere, mai precis benzina turbo cu Diesel turbo.
Cativa mecanici au avut amabilitatea de a ma consilia si au rezultat urmatoarele scenarii:
1. Diesel turbo: Avantaje: exceptional pentru nevoile mele zilnice, adica traseul dintre Com. Corbeanca si Piata Presei (6 Km prin comuna si vreo 20 pe DN1). Consum mediu de cca 7,5 l cu exceptiile de rigoare.
Dezavantaje: nivel de zgomot/disconfort mai mare in comparatie cu benzina. Pot aparea incidente tehnice cu o frecventa mai mare din cauza faptului ca motorul Diesel nu este la fel de matur ca cel pe benzina in portofoliul Subaru. Trebuie avut in vedere faptul ca filtrul de particule constituie o problema la toate motoarele Euro 6, in sensul ca se poate colmata usor si necesita interventii costisitoare. Reviziile sunt mai costisitoare ca la benzina (constatare generala Diesel vs benzina la toti producatorii).
2. Benzina turbo: Avantaje: silentios, fiabil si tehnologizat in pas cu evolutia pietei, cu un consum mediu acceptabil (8,8 l) si revizii mai economicoase.
Dezavantaje: pret de achizitie mai mare ca la Diesel iar pretul anual al carburantului este mai mare cu 260 EUR (parcurg o medie de 20.000 Km intr-un an)
Daca imi mai aduc aminte de alte elemente de diferentiere am sa le expun.