Forester 2.0 XT, MY2015
Subaru club Romania

Forester 2.0 XT, MY2015

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #440 on: March 21, 2016, 14:27:07 PM »
4. Operatiunea de schimb ulei + filtre a durat 30 minute
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Sese

  • 484
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #441 on: March 21, 2016, 14:30:24 PM »
Ai comandat filtre la Subaru Europa si ti-au trimis Mann?
Asta-i un banc?

Daca tot glumesti, puteai sa spui ca te-au si trimis la service-ul "multibrand"!

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #442 on: March 21, 2016, 14:38:35 PM »
Cum spuneam si cand ne-am vazut ultima data, nu sunt cele mai bune alegeri nici filtrele si nici uleiul (desi aici ma pot contrazice unii).

Data fiind graba si lipsa de timp cred ca merg pana iti faci timp sa te duci la Brasov sa iti puna filtre originale. Mai ales cel de ulei!!!

PS: Uleiul recomandat de Motul: https://www.motul.com/fr/fr/products/recommendation
Cum iti spuneam si noi, un minim de 5w-40. In nici un caz 5w-30.
A 2-a recomandare este ce iti spuneam eu, X-cess.
« Last Edit: March 21, 2016, 14:41:16 PM by MihaiFlorescu »

Sese

  • 484
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #443 on: March 21, 2016, 14:53:47 PM »
Subscriu, Mihai.

Eu nu iau in considerare solicitari de garantie legate de motor in conditiile in care gasesc repere AM pe masina. Si nu ma refer strict la inlocuirile de short block.

Mi se pare deplasat sa dai 40 de mii de euro pe o masina si apoi sa te zgarcesti la 50 de euro la o revizie. Mai ales atunci cand stii la ce te expui.

Foreste

  • *
  • 1937
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #444 on: March 21, 2016, 14:59:44 PM »
Opaa, si zici sa cumparam uleiul Motul by Subaru (edit: sau Subaru by Motul) la pret dublu?
Si filtrul de habitaclu la 3 x pretul AM ?? pe bune?

Si dupa aia, in calitate de cumparator, sa te dai mare ca MB?!? http://www.mircea-badea.ro/2300-ron-revizia-la-subaru-dedreapta/

edit:
si inca ceva: detaliaza te rog la ce te expui cu filtre Mann sau in cazul meu Mahle Original (Knecht) ?
« Last Edit: March 21, 2016, 15:29:38 PM by Foreste »
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Sese

  • 484
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #445 on: March 21, 2016, 15:25:05 PM »
Subaru by Motul nu este disponibil in acest moment la importator.  De aceea folosim Motul 5w40.

Filtrul de habitaclu original este de tip carbon activ si de aceea costa 380 de lei. Este decizia fiecarui client de a-l folosi pe acela sau unul obisnuit, de hartie. Si noi folosim Mann pentru filtrul de habitaclu. Nu bagam mana in buzunarul nimanui. Consider ca utilizarea acestui filtru pe AM nu reprezinta nici o problema.

Nu acelasi lucru se poate spune despre cel de ulei, mai ales ca nici cel pe original nu e foarte scump.

Foreste, nu ma dau mare si sigur nu am adaosuri de 100%.

Am sa ma abtin la comentarii la remarca cu "datul mare". E prea de curtea scolii.

Foreste

  • *
  • 1937
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #446 on: March 21, 2016, 15:27:25 PM »
Cred ca ai citit gresit, mai incearca o data: e vorba de cel care cumpara, ca pe ala il ilustreaza MB.
Nu cautam sa te ofensez, nu numai ca nu am nici un motiv, insa am avut experiente pozitive cu AK de-a lungul timpului.

edit, ca acum am vazut cum se bat cap in cap afirmatiile:

Subaru by Motul nu este disponibil in acest moment la importator.  De aceea folosim Motul 5w40.

...

Subscriu, Mihai.

Eu nu iau in considerare solicitari de garantie legate de motor in conditiile in care gasesc repere AM pe masina. Si nu ma refer strict la inlocuirile de short block.

Mi se pare deplasat sa dai 40 de mii de euro pe o masina si apoi sa te zgarcesti la 50 de euro la o revizie. Mai ales atunci cand stii la ce te expui.


Pana la urma, care-i care?
« Last Edit: March 21, 2016, 15:33:16 PM by Foreste »
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Sese

  • 484
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #447 on: March 21, 2016, 15:52:30 PM »
Spun ca folosesc ulei Subaru by Motul daca il gasesc.
Daca nu, folosesc ca si pana sa apara acesta, Motul normal. Este recomandat de fabricant. Nu mi se pare ca se bat cap in cap.

N-am citit articolul lui Badea, nu-mi place personajul.

Ti-am explicat de unde e diferenta de filtre, mai cu seama la cel de habitaclu. Majoritatea fabricantilor vand scump astfel de filtre cu carbon activ.

Si ca sa raman la topic, ca am vazut ca mi-ai cerut sa detaliez; citez din manualul de garantie si service Subaru pe care toti il aveti.

"Acoperire de garantie standard pentru tarile Europene.

 Punctul 3. Conditiile in care garantia devine nula si neavenita:

 Subpunctul 4- deteriorari provocate de neutilizarea pieselor de schimb originale/fluidelor... recomandate sau aprobate de Subaru. "

Procedam cu discernamant, adica nu-ti refuz o garantie de amortizor pentru ca ai pus ulei Mobil in motor dar sigur nu-ti fac raport de garantie pe motor daca ai filtru AM. Daca iti lipsesc insemnarile de service sau sunt sarite reviziile, la fel.

Asta-i regula, consider ca trebuie sa ne tinem de ea.


Asta am vrut sa zis, scuze Forester daca te-am suparat. ;D

Sese

  • 484
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #448 on: March 21, 2016, 15:55:07 PM »
Doar ca nu este corect sa spui ca pretul este de trei ori mai mare la filtru daca nu sunt la fel, nu?
Sa nu ajungem ca aia cu halatu'.

Exista optiune AM cu carbon la filtrul de habitaclu? Eu n-am gasit-o.

Foreste

  • *
  • 1937
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #449 on: March 21, 2016, 16:00:07 PM »


ForestE ... just ForestE :)
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

UXE

  • 1741
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #450 on: March 21, 2016, 16:06:44 PM »

Sese

  • 484
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #451 on: March 21, 2016, 16:14:11 PM »
Point taken, Butch!
You got that right.

moguai

  • 2814
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #452 on: March 21, 2016, 16:24:16 PM »
eu nu inteleg dc Heli si a facut revizia in curtea scolii cand inca mai are garantie la trotineta  ???
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #453 on: March 21, 2016, 18:19:50 PM »
Revin cu urmatoarele precizari:

1. Am sunat personal la Subaru Europe si mi s-au dat cateva marci de filtre si totodata indicativul fiecarui filtru pentru seria masinii mele.
2. Pentru ulei mi s-a recomandat sa iau legatura cu Motul Germania care mi-a indicat ce ulei este compatibil cu XT-ul.
3. Am sunat la Autokino Brasov unde mi s-a facut o oferta avantajoasa pentru ulei si filtre. I-am comunicat d-lui Radu Bratosin faptul ca nu am timp sa ajung la dansul la service iar acesta, cu o amabilitate si un profesionalism de exceptie s-a aratat mai mult decat binevoitor si mi-a confirmat codurile trimise de Subaru Europe pentru filtre. Ca urmare i-am trimis un mesaj de multumire pe adresa Autokino in nume propriu dar si al firmei pe care o reprezint.
4. Decizia de a folosi ulei Motul 5w30 si filtre Mann imi apartine in totalitate.
5. Am ales un service auto care m-a lasat sa stau langa masina si sa asist la operatiunile efectuate de catre personal calificat (si asa voi face in continuare atat pentru XT cat si pentru S80 sau Jimny la diferite unitati service intrucat nu am unul anume).
6. Nu am neaparat o problema financiara in a alege piesele si unitatea de service ci doar de principiu. Totodata, consider ca un client ca mine, care isi ingrijeste masina si este si un pic mai atent la detalii (sau paranoic, ca sa dau satisfactie plenului) trebuie sa fie consiliat (CRM) iar la final sa se regaseasca satisfactie de ambele parti (CS).
Am certitudinea ca la Autokino sunt profesionisti, lucru certificat de catre d-nul Bratosin pe care imi doresc a-l intalni si a-l felicita personal cu prima vizita la Brasov. Referitor la masina, eu depasisem deja cei 15.000 Km si nu vroiam sa risc o acumulare suplimentara mergand pana la Brasov mai cu seama ca in perioada 12-20 martie am fost plecat din tara.

Deasemenea, sunt partizanul unitatilor service care investesc in echipamente, scule, dispozitive si nu in ultimul rand in personalul tehnic. Acestia din urma reprezinta nucleul de incredere al oricarei firme si trebuiesc platiti ca atare iar eu personal achit cu mare bucurie suma perceputa de unitate in conditiile in care sunt consiliat ca un client ce trebuie tinut si loializat la acel service.
Si ca sa-l citez pe Stendhal, "Banii sunt un mijloc nu un scop in sine" eu ii ofer cu drag celor care reusesc sa ma consilieze oferindu-mi explicatii pertinente.

 
7. Atata timp cat Subaru Europe recomanda o anumita plaja de uleiuri, filtre si mai ales producatori nu am nicio retinere in a-mi selecta singur ceea ce consider ca am nevoie atata timp cat nu imi pierd garantia de 5 ani, cu precizarea ca trebuie aleasa o unitate service cu certificari in baza normelor europene (lucru confirmat de catre S.E.)

Cred ca am fost explicit in decizia pe care am luat-o iar orice critica argumentata venita de la voi este bineprimita.  
« Last Edit: March 21, 2016, 18:25:54 PM by Heliotropus »
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Muttley

  • 5124
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #454 on: March 21, 2016, 18:25:35 PM »
Da, dar filtrele de ulei non-subaru tot periculoase sunt.  ;D

« Last Edit: March 21, 2016, 18:33:05 PM by Muttley »
WRX SW 2002

UXE

  • 1741
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #455 on: March 21, 2016, 18:30:07 PM »
Sustin ce zice Matli.  In manualul producatorului scrie foarte clar de ce. :)

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #456 on: March 21, 2016, 18:31:44 PM »
Cum spuneam si cand ne-am vazut ultima data, nu sunt cele mai bune alegeri nici filtrele si nici uleiul (desi aici ma pot contrazice unii).
Data fiind graba si lipsa de timp cred ca merg pana iti faci timp sa te duci la Brasov sa iti puna filtre originale. Mai ales cel de ulei!!!
PS: Uleiul recomandat de Motul: https://www.motul.com/fr/fr/products/recommendation
Cum iti spuneam si noi, un minim de 5w-40. In nici un caz 5w-30.
A 2-a recomandare este ce iti spuneam eu, X-cess.

Citat din raspunsul oficial al MOTUL Germania:

"Buna ziua,

Pentru autoturismul dumneavoastra, Subaru Forester, motor 2.0 benzina turbo, cod motor FA20DIT, va recomandam urmatoarele produse:

Motul 8100 X-clean FE 5W30
Motul 8100 Eco-clean 5W30

Ambele produse respecta norma ACEA C2, ceruta de Subaru pentru motorizarile sale.

Pentru informatii comerciale, va rugam sa va adresati importatorilor oficiali, https://www.motul.com/ro/ro/contact

Cu stima / Best Regards
      
      Doru ATMACOF
      Technical Manager Romania
       +40722502036
 +40722502036
 +49 2203 1700-199
      d.atmacof@ro.motul.com
       Kölner Straße 263 - 51149 Köln
      
       
MOTUL Deutschland GmbH, Kölner Straße 263, 51149 Köln
Amtsgericht Köln HRB 11609, Geschäftsführer: Martin Klein, Olivier Montange"
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Muttley

  • 5124
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #457 on: March 21, 2016, 18:33:18 PM »
Si ca sa sustin, colegu' de mai jos nu cred c-a relatat decat adevarul.

....... atunci cand am fost incapatanat si am folosit filtru MAHLE mi-a bubuit (da, bubuit :)) pur si simplu s-a indoit 50% din el din cauza presiunii) iar cand am ajuns la AutoKino au ras de mine si mi-au aratat cam care e diferenta de tabla intre Toyo Roki si Mahle.

Explicatia oficiala, de la andea citire, din amintiri, ar fi ca la sarcina plina filtrul intra in by-pass si deschide un circuit direct dinspre pompa de ulei spre motor, circuit ce nu mai trece prin elementul filtrant. Probabil din considerente de debit, hartia reprezentand o restrictie. Explicatia tine apa, iar simptomul cu filtrul explodat e plauzibila. Asta-n conditiile-n care unicul responsabil ar fi o banala supapa, a carei executie, in cazul AM, are toate sansele sa lase de dorit.

Ti-am bagat mortu-n casa, sau mai incerc? ;)

Edit: mai incerc, poate nu e limpede - un filtru de ulei care cedeaza... curge. Ori uleiul nu se mai duce in motor, si e privat de mult apreciata lubrifiere. Ori in atare situatie, se gripeaza, un fel de deces mai sinistru si-n conditii violente.
« Last Edit: March 21, 2016, 18:38:17 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #458 on: March 21, 2016, 18:39:24 PM »
Sustin ce zice Matli.  In manualul producatorului scrie foarte clar de ce. :)

Ca sa-ntelegeti ca nu este nici de departe o problema de costuri, un filtru MANN este in jur de 30 RON pe cand un Subaru (Fuji Heavy Industry) costa in jur de 50 RON, in concluzie unde este economia?
Nu aceasta este ratiunea de achizitie ci simplul motiv ca S.E. a inclus MANN pe lista furnizorilor pentru XT si le-am putut comanda la o singura unitate - chestie de eficienta si totodata de comoditate.
Puteam sa comand un reper de aici, altul de dincolo samd insa am considerat ca nu fac o greseala folosind alternativa producatorului.

Timpul este cel care ne va demonstra daca am luat o decizie buna, din punct de vedere tehnic sau una dezastruooasa.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #459 on: March 21, 2016, 18:46:26 PM »
@ Muttley si Andea: mai oameni buni, voi faceti o confuzie majora si anume, eu nu ma calific la categoria voastra, a pilotilor, a soferilor experimentati ci sunt un simplu participant la trafic (e dezonorant pentru un barbat, stiu da' mai mult nu pot).
Mai precis conduc cu maxim 120 Km/h pe autostrada iar in oras circul ocazional.
In fiecare zi parcurg 50 Km pe DN1 si ma puteti vedea doar pe banda a doua, pe pilot automat si cu 70 Km/h.
Nu accelerez violent si nici nu conduc sportiv.

Totodata, respect ad literam ceea ce imi recomanda producatorul caci tot el imi ofera si garantie.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!