Forester 2.0 XT, MY2015
Subaru club Romania

Forester 2.0 XT, MY2015

Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1520 on: May 16, 2018, 18:57:52 PM »
@Adi-Canada: multumesc pentru comentariile pertinente!
..........................................................
 Utilitatea ar fi la nivel operational, mai precis usurinta cu care pot avea acces la lopata, tarnacop, topor, funii/cabluri/dispozitive mecanice de tractare etc. si pe care evit a le urca in masina, murdare fiind de noroi.

Iti pui in portbagage  un celofan/nylon mare si problem solved. Ieftin si bun.

.......................................................
Nu ascund nici faptul ca un asemenea accesoriu ii confera masinii o prestanta aparte, mult mai apropiata scopului initial declarat al modelului Forester (dar care tinde a se dilua odata cu trecerea timpului  :()
Nu cred ca prestanta aceasta merita cateva sute de euro.  Oricum  majoritatea te vor intreba la ce iti foloseste ,  din moment ce  ei sant in beemvee  folcsvagane  si audi.
De asemenea  la fiecare  stationare mai  indelungata va trebui sa dai jos  lopata, tarnacopul, funia, roata  si dispozitivele de tractare de pe acoperis  si sa le bagi in casa sau in  portbagage deoarece  conlocuitorii  te pot lasa fara ele in 2 timpi si 3 miscari abile.
Singurele lucruri  pe care eu le gasesc cu adevarat utile  in offroat  sant un troliu   si un cric  de 1 metru special ptr  offroad  (  http://www.canadiantire.ca/fr/pdp/motomaster-farm-jack-3-ton-48-in-0091091p.html#srp  ). Restul sant mai putin utile sau ifose.
..............................  my 2 copeici !   :-\
« Last Edit: May 16, 2018, 19:04:02 PM by Adi-Canada »
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1521 on: May 16, 2018, 19:42:26 PM »
1. Am deja o tavita SUBARU in portbagaj
2. Cumparat si dotat masina cu troliu
3. Cric nu avem in dotare asa ca maine stau pe capul lui Wranger sa ma ajute cu livrarea  ;D
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Re: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1522 on: May 16, 2018, 22:31:15 PM »
1. Am deja o tavita SUBARU in portbagaj
2. Cumparat si dotat masina cu troliu
3. Cric nu avem in dotare asa ca maine stau pe capul lui Wranger sa ma ajute cu livrarea  ;D

1  Good
2  Good
3  A suivre    8)
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

john_b

  • 188
Re: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1523 on: May 17, 2018, 08:31:47 AM »
2. Cumparat si dotat masina cu troliu - dai te rog niste detalii?

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1524 on: May 17, 2018, 09:17:36 AM »
Desigur, John, cred ca am postat pe undeva tot ansamblul cumparat prin iarna: lopeti, cabluri, topoare si troliu insa memoria imi joaca feste... :D

Am doua kit-uri de supravietuire: unul pentru Jimny (profi) si celalalt pentru Forester (amatoricesc). Cand ajung acasa promit sa fac poze cu uneltele si echipamentele dedicate modelului Forester apoi detaliez aici.

Troliul pentru Forester este unul cu actionare manuala si l-am achizitionat la recomandarea colegului Wrangler.
Cablurile din otel si chingile din material sintetic si tesatura sunt comandate de la Gutman ROMANIA (au sediul la Cluj).

Lopetile, cazmalele si topoarele sunt cumparate de la Niwaki insa nu se justifica...merg la fel de bine si clasicele Fiskars cu care muncesc in gradina  ;)
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

john_b

  • 188
Re: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1525 on: May 17, 2018, 09:39:50 AM »
Nu e nevoie de poze (multumesc oricum), credeam ca la Forester ai gasit ceva electric interesant, eu acum ceva vreme cand m-am uitat am gasit doar asta de la Primitive, care ar merge si pe XV si pe Forester, dar:
- zice ca are "4500lb Pull Line Capacity" ceea ce Google converteste la 2041 Kg - nu-mi dau seama daca e ok sau nu... am mai auzit ca se recomanda dublul greutatii masinii (~1450 kg in cazul meu); pe de alta parte la genul de drumuri pe care merg eu (usurele) m-ar putea scoate probabil dintr-un noroi ocazional;
- costa cat costa
- mai costa si transport + vama, daca livreaza in Ro
- neavand treaba cu off-road-ul serios, nu stiu cat de ok e producatorul acelui winch.

PS: am indoit lama lopetii Fiskars incercand sa sparg gheata  ;D 
« Last Edit: May 17, 2018, 09:41:17 AM by john_b »

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1526 on: May 17, 2018, 10:09:09 AM »
Ingreunezi prea mult masina de bot cu alea.

marr

  • 2257
Re: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1527 on: May 17, 2018, 10:10:49 AM »
.....

PS: am indoit lama lopetii Fiskars incercand sa sparg gheata  ;D

O simpla observatie:
Gheata se sparge cu toporul .... sau cu palinca, dupa caz !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1528 on: May 17, 2018, 10:34:13 AM »
Pentru drumurile pe care le-am abordat impreuna ori cu alti colegi subaristi iti marturisesc faptul ca NU se justifica instalarea unui troliu electric in partea frontala a masinii.

M-am sfatuit si cu alti amici care performeaza OFF-ROAD ca si hobby primar iar raspunsul a fost acelasi motivat cu o serie de argumente:

1. Forester/XV in varianta stock nu au veleitati off-road motiv pentru care nu se recomanda a fi zgariate prin paduri ori drumuri cu sleauri - aici mai am un argument propriu si anume masinile noastre sunt dedicate familiei nu sporturilor extreme si ne intristam daca ni se sparge bara ori vreun proiector ori daca indoim pragurile sau alte elemente de coroserie.

2. Montand sub bara din fata un troliu electric, care depaseste 45 Kg in varianta standard (12.000 lbs, reductor 400:1, frana dinamica si cablu de 35 m), vei modifica dramatic tinuta de drum a masinii si pierzi si la capitolul estetic daca nu alegi sa inlocuiesti bara cu una customizata (in timp ansamblul de remorcat rugineste, oxideaza, isi schimba culoarea, capata un aspect contrastant-depreciativ in relatia cu nobletea unui XV/Forester stock si gandit pentru sosea + inofensive incursiuni pe drumuri forestiere).

3. Mie mi s-a recomandat si am achizitionat un troliu manual cu forta de 3.850 Kg (colegul Wrangler este profesor in materie de tractari). Il transport in portbagaj si ma rog sa nu fiu nevoit a-l folosi... ;D
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1529 on: May 17, 2018, 10:36:59 AM »
.....
PS: am indoit lama lopetii Fiskars incercand sa sparg gheata  ;D

O simpla observatie:
Gheata se sparge cu toporul .... sau cu palinca, dupa caz !

O contraobservatie, cu permisiunea fiului Seniorului: sa il tina Divinitatea sanatos ca sa ne furnizeze "unealta" magica pentru spart gheata si incalzit spiritul aventurier!  ;)
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

leeloo

Re: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1530 on: May 17, 2018, 11:31:41 AM »
Nu e nevoie de poze (multumesc oricum), credeam ca la Forester ai gasit ceva electric interesant, eu acum ceva vreme cand m-am uitat am gasit doar asta de la Primitive, care ar merge si pe XV si pe Forester, dar:
- zice ca are "4500lb Pull Line Capacity" ceea ce Google converteste la 2041 Kg - nu-mi dau seama daca e ok sau nu... am mai auzit ca se recomanda dublul greutatii masinii (~1450 kg in cazul meu); pe de alta parte la genul de drumuri pe care merg eu (usurele) m-ar putea scoate probabil dintr-un noroi ocazional;
- costa cat costa
- mai costa si transport + vama, daca livreaza in Ro
- neavand treaba cu off-road-ul serios, nu stiu cat de ok e producatorul acelui winch.

PS: am indoit lama lopetii Fiskars incercand sa sparg gheata  ;D
mai e o solutie, tot portabila, bush winch .

fata de unul electric ai ceva avantaje, daca e pus in fata, o sa ai nevoie in spate si viceversa :)


Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1531 on: May 17, 2018, 12:00:08 PM »
Fantastica idee, inginerie curata si cred ca este si eficienta dupa cum este descrisa in filmulet!
Este prima data cand vad o alta varianta conceptuala de iesit la liman in afara de troliul montat in fata sau in spate.

Nu stiu ce impact mecanic ar putea avea pe termen lung o astfel de solutie insa poate incearca cineva si ne raspunde  >:D
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

leeloo

Re: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1532 on: May 17, 2018, 12:34:26 PM »
daca  cablul e in unghi  mare fata de masina   si pui doar pe o roata e naspa. Can pui pe 2 roti ca in filmulet,  forta se distribuie si e mai ok.
Avand in vedere ca il folosesti doar in situatii de mare urgenta si alternativa fiind sa ramai naibii acolo,    si pe distante relativ scurte,  cateodata si 1m e suficient  ca sa iesi , e ok. 
sunt atatea moduri in care poti strica masina la offroad ...
De asta am preferat ceva Sh si ieftin, sa nu plang la fiecare pietricica.. :)
Poti posta te rog modelul de troliu ?  eu am gasit ceva de genul de mai jos.
http://www.euro4x4parts.com/parts/6tf1001_hand_winch_puller_t_max_1600kg.html
si cu un kit cu diverse chestii utile.
http://www.euro4x4parts.com/parts/6kt1002_winch_kit_TKS-2.html
E saracie maxima in europa la accesorii de offroad... ma uit pe site-urile din Au /US si plang..si preturi decente si ai si de unde alege..

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1533 on: May 17, 2018, 12:41:08 PM »
Desigur, am sa postez modelul de troliu imediat ce am sa ajung acasa daca nu cumva si intre timp ne va spune colegul Wrangler ce mi-a recomandat caci eu am mintea scurta... ???
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1534 on: May 17, 2018, 15:35:08 PM »
Prin bunăvoința colegului Wrangler, care astăzi m-a însoțit la revizia de 65.000 Km, am înțeles că Forester-ul meu se prezintă în condiții excelente la aproape 3 ani de exploatare și totodată în iarna ce s-a încheiat a primit un winch model T5 Range, T532 cu 3,2 T ridicare și 5 T remorcare.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

john_b

  • 188
Re: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1535 on: May 17, 2018, 16:49:07 PM »
Felicitari :) e liber din nou la plimbari, nu?

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1536 on: May 17, 2018, 17:52:11 PM »
Ma asteptam ca masina de soft-offroad sa aiba urme de coroziune pe tabla sau pe suspensii. SJ-ul tau este foarte bine conservat.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1537 on: May 17, 2018, 21:09:54 PM »
Felicitari :) e liber din nou la plimbari, nu?

Multumesc pentru aprecieri si te asigur ca te voi insoti la fiecare drum propus pana la urmatoarea revizie!
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1538 on: May 17, 2018, 21:11:30 PM »
Ma asteptam ca masina de soft-offroad sa aiba urme de coroziune pe tabla sau pe suspensii. SJ-ul tau este foarte bine conservat.

Nu numai ca este "bine conservat" insa cand imi vei aduce scuturile si arcurile vom avea o si mai eficienta protectie  ;)
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1539 on: May 17, 2018, 21:21:35 PM »
Desi revizia de 65.000 Km nu anunta nimic deosebit (schimb ulei motor, filtru ulei, polen si aer) am avut totusi doua remarci:

1. Bieletele de bascula incepusera sa dea semne de uzura iar echipa de mecanici a SMT a recomandat inlocuirea. In imaginea de mai jos puteti remarca diferenta dintre cele doua piese:



2. Acumulatorul mai are doar 42% capacitate de stocare a energiei motiv pentru care se preconizeaza ca la urmatoarea revizie din noiembrie va trebui inlocuit cu unul nou:

Doar educatia favorizeaza evolutia umana!