Intr-adevar, fabricantii nu pot obliga clientii sa-si duca masinile in mod obligatoriu la dealer pentru revizii sau daune. In UE acest lucru incalca niste principii concurentiale. Pot face doar doua lucruri; sa oblige clientul sa foloseasca piese originale pentru perioada garantiei si sa deconteze garantiile doar dealer-ului.
Pe de alta parte, service-ul independent trebuie sa se asigure ca reparatiile efectuate se fac conform prescriptiilor fabricantului. Trebuie respectata tehnologia de lucru, ordinea operatiilor, cuplurile de strangere, interventiile pe partea de software, samd. In multe cazuri, lucrul asta nu se poate face cu un canal, o trusa de scule si un Autodata fara licenta.
Dealer-ul sau fabricantul nu va putea niciodata dovedi faptul ca reparatiile efectuate la service-ul independent nu sunt conforme la fel cum nu va putea dovedi daca ca autoturismul a fost sau nu folosit in conditii normale. Din aceste motive, de regula, accepta garantii si pentru masini care n-au prea fost pe la dealer.
Totusi, din punctul de vedere al unui dealer ( si subscriu la parerea asta ), nu trebuie sa fii Einstein sa stii ca daca nu lasi un dealer sa-ti ia niste bani cand iti vinde o masina si nu vrei sa-i dai nici cand trebuie sa-ti faci reviziile sau avariile atunci acel dealer nu va dori sau nu va avea interesul sa te serveasca cu placere atunci cand soliciti o garantie. Asta pentru ca, in toate cazurile, garantiile inseamna pierderi pentru dealer.
Eu personal, n-as lasa masina la care tin si de care am nevoie pe mana unuia care poate nu se pricepe.Fiecare marca are particularitatile sale de care te lovesti pe parcurs si care se invata din experienta.
Si as mai zice ca altfel intri pe usa dealer-ului cu pieptul umflat cerand garantie si masina la schimb cand stii ca ai lasat niste bani acolo. Daca esti "cheap", atunci asteapta-te sa fii tratat in acelasi mod.