Asta cu CO la benzina...mi se pare de aiurea.Daca in cartea aia scrie 95 de ce sa vrei sa speri ca faci din c... bici?Zic si eu.Adica aia de au conceput motorul sa fi fost atat de bezmetici?Hai sa luam in calcul lipsa calitatii carburantului din romania.Pt care platim ca fraierii fara sa ne plangem.Cum vi se pare 95 ul din Austria de ex.?
Citisem odata dar nu mai stiu pe ce forum postul unui baiat care isi facuse o lucrare de licenta/master sau ceva de genul si ca proiect analizase benzinele din romania, parametri lor cat si impactul asupra unui motor - nu tin minte daca dadea detalii despre ce motor.
Ce tin minte este ca din masuratorile lor, benzinele din romania avea cifre octanice mult mai mici decat cele afisate, de genul cea de 95 avea CO reala undeva pe la 92-93, campioni fiind, daca nu ma insel, Lukoilu cu vreo 91. Similar, benzinele superioare aveu CO gen 95-96 in loc de 98-100.
Daca acel studiu a fost facut cat de cat onest si precis, explica multe. Inclusiv faptul ca hyundaiu meu aspirat merge evident mai bine pe petrom 99 decat pe 95. La XT am mers prea putin cu 95 ca sa imi dau seama, doar dupa ce am luat-o cateva plinuri acum 4 ani deci nu am impresii clare.
Si tocmai am realizat ca nu suntem pe topicul potrivit... iertare?