Dragii mei, tocmai am purtat o discutie de achizitie combustibil (benzina si motorina) cu reprezentantul unuia dintre cei trei producatori locali de carburanti. In urma discutiei am hotarat sa semnam contractul si din luna ianuarie, 2016 vom beneficia de serviciile acelui procesator de titei.
Atmosfera fiind destinsa, ca urmare a ajungerii la intelegerea contractuala, reprezentantul rafinariei imi marturisea ca el ar folosi doar benzina de 95 intrucat pentru conditiile de trafic din Romania (aglomeratie, drumuri cu limite de viteza si pe alocuri distruse etc.) nu se justifica alta cifra octanica. S-a limitat doar la a-mi spune: "...prietene, faci ce vrei insa sotia mea foloseste 95 iar eu daca as fi in locul tau as alimenta Forester-ul doar cu 95".
Ce pot sa mai zic la o astfel de abordare?
Masina mea porneste imediat ce apas pe butonul de start, nu conduc sportiv (intrucat habar nu am...) insa doresc sa alimentez cu o benzina de calitate si pentru a-mi proteja motorul, pompa de injectie etc. si nicidecum pentru performanta intrucat nu mi-am propus sa intru in competitie cu nimeni.
Alimentand cu benzina de 98 am constatat ca masina are un comportament superior fata de cea de 95 insa dupa cateva zile au aparut acele mici "tremuraturi" la pornirea de dimineata (cca 2-4 grade Celsius in atmosfera), insa tot de la voi am inteles ca masina trebuie sa se recalibreze pe noul tip de benzina si dupa o perioada de timp va disparea simptomul, ceea ce s-a si intamplat. Avand bunul simt de a citi cartea tehnica, la indrumarea voastra si MULTUMESC pentru sfat, am constatat ca Forester acomodeaza benzine de la CO 90 si pana la +100...
Rreprezentantul furnizorului de carburant spune ca el ar alimenta doar cu 95...
Nu va mai plictisesc cu alte solicitari tehnice pe aceasta tema ci doar v-am comunicat opinia unui benzinar care si-a spus parerea (si cred ca interesul lui este de a vinde ceea ce este mai scump intrucat si comisionul este pe masura, zic eu...).