Forester 2.0 XT, MY2015
Subaru club Romania

Forester 2.0 XT, MY2015

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #200 on: January 15, 2016, 18:46:14 PM »
Asa cum am promis, revin cu rezultatul in urma alimentarii din aceasta seara.

Am parcurs 579 Km (dintre care vreo 425 in afara orasului si restul in Bucuresti)
Pe bordul masinii era indicat un consum mediu conform CP = 8,6 litri
La pompa am alimentat cu 52 litri de benzina (plin pana se vede benzina la gura rezervorului, cum procedez de fiecare data)

Rezulltatul: consum real = 8,98 l/100Km

Concluzie: masuratoarea CP este foarte aproape de realitate iar consumul masinii este unul civilizat.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

celalalt

Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #201 on: January 15, 2016, 21:11:48 PM »
Cel mai bun calcul il faci de la bec la bec.Chiar daca dupa aprinderea becului mai mergi 20-30 km.De ex , ai avea curaj sa mergi100km cu rezerva de 9l ?
Nu zic ca nu e posibil...dar totusi...7l/100 km , nicitico nu cred ca scoate.In ritmul asta o sa se ajunga la 3% cu injectie mai stiu eu pe unde.

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #202 on: January 15, 2016, 22:10:28 PM »
Cel mai bun calcul il faci de la bec la bec.Chiar daca dupa aprinderea becului mai mergi 20-30 km.De ex , ai avea curaj sa mergi100km cu rezerva de 9l ?
Nu zic ca nu e posibil...dar totusi...7l/100 km , nicitico nu cred ca scoate.In ritmul asta o sa se ajunga la 3% cu injectie mai stiu eu pe unde.

Consider ca este o remarca pertinenta motiv pentru care am sa refac acest experiment.
In concluzie, am sa realimentez imediat ce mi se va aprinde becul, cu precizarea ca in aceasta seara am alimentat dupa cca 5 Km (bec aprins inainte de Podul Otopeni si am alimentat la Rompetrol, inainte de aeroport).
Precizez ca este strict un experiment de dragul curiozitatii si nicidecum pentru a demonta vreun mit ori a incerca sa demonstrez o ipoteza de lucru.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

celalalt

Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #203 on: January 15, 2016, 22:23:51 PM »
Se aprinde becul si resetezi km temporar sau cum ii spune.Apoi la urmatorul bec aprins faci calculul.Chiar daca mergi pe bec sa zic asa , ai un reper exact.

Felicitari pentru masina!
« Reply #204 on: January 20, 2016, 14:20:15 PM »
Am citi tot postul tau si sunt complet uimit de consumul masinii , care este surprinzator de bun.. .Si eu tatonez momentan intre Forester XT 2016 sau Outback 2016..din pacate in reprezentantele noastre XT nu gasesti sa vezi..dar sa si testezi unul...nici atat din pacate, destul de nasol mai ales atunci cand ai de luat o deciezie...Oricum , felicitari pentru masina ! La cati mai multi kilometri fara incidente.Am vazut ca stai in Corbeanca..deci oarecum suntem vecini..eu fiind din Otopeni.. cred ca te-am vazut o data trecand pe Dn1, pacat ca era zgomot si nu am reusit sa ascult si motorul!  :D

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Felicitari pentru masina!
« Reply #205 on: January 20, 2016, 18:03:32 PM »
Am citi tot postul tau si sunt complet uimit de consumul masinii , care este surprinzator de bun.. .Si eu tatonez momentan intre Forester XT 2016 sau Outback 2016..din pacate in reprezentantele noastre XT nu gasesti sa vezi..dar sa si testezi unul...nici atat din pacate, destul de nasol mai ales atunci cand ai de luat o deciezie...Oricum , felicitari pentru masina ! La cati mai multi kilometri fara incidente.Am vazut ca stai in Corbeanca..deci oarecum suntem vecini..eu fiind din Otopeni.. cred ca te-am vazut o data trecand pe Dn1, pacat ca era zgomot si nu am reusit sa ascult si motorul!  :D

Buna seara si multumesc pentru frumoasele remarci!
Te rog sa nu eziti a ma contacta in momentul in care ai suficient timp pentru un drive test si o cafeluta.
Ca orice corporatist, care se respecta, imi petrec mai toata ziua la birou asa ca de luni pana vineri ma gasesti in City Gate, Turnul din Sud, la etajul 11. Urca si intreaba cine conduce un Subaru iar colegii te vor indruma  catre biroul meu.
Daca vrei sa ma vizitezi in week-end o poti face la mine acasa, cu un mesaj in prealabil ca nu cumva sa fiu plecat la vanatoare sau la schi...
Referitor la consum si eu sunt placut impresionat de cifre. Nu stiu nimic despre Outback insa o admir ca si masina de familie.
Da-i pe e-mail mesajul si ne gasim noi undeva pentru edificari mai ample.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #206 on: January 20, 2016, 21:33:36 PM »
o poza din cand in cand nu ar strica........sa se bucure si ochiu meu ;D :D ;)

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #207 on: January 20, 2016, 22:38:49 PM »
o poza din cand in cand nu ar strica........sa se bucure si ochiu meu ;D :D ;)

Daca esti de prin sudul tarii sau ai drum prin partile locului te invit la o slana afumata de mistret cu ceapa si palinca (toate preparate de subsemnatul). Si dupa aceea propun sa ne facem si poze, cate vrei.
Apropos, avand in vedere ca tot campul este alb iar masina mea are cularea gri petrol am certitudinea ca si pozele vor avea contrastul scontat.
Singura problema, in acceptiunea mea, este legata de maestria fotografului intrucat eu nu am astfel de veleitati insa putem trece si peste acest mic neajuns, dupa cateva paharele...sau poate tu te pricepi si nu va fi nevoie de aportul distilatului de prune.
Cert este ca putem conta pe un sofer lucid, mai exact sotia mea care va transporta "artistii" la si dinspre platoul de casting... 
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #208 on: January 27, 2016, 18:25:11 PM »
Se aprinde becul si resetezi km temporar sau cum ii spune.Apoi la urmatorul bec aprins faci calculul.Chiar daca mergi pe bec sa zic asa , ai un reper exact.

Am promis ca ma voi lua in consideratie si acest test motiv pentru care revin cu rezultatul:
Km parcursi in oras = 197
Km parcursi in afara orasului = 352 Km
TOTAL = 549 Km
Pe bord imi afisa un consum mediu de 9,6 l/100 Km
Dupa ce mi s-a aprins becul de avertizare nivel scazut de benzina am mai rulat cca 15 min (23 Km) pana am gasit o statie civilizata si am alimentat cu 53 litri benzina RON98.
De aici rezulta faptul ca "din bec in bec aprins" am avut un consum mediu de 10,2 l/100 Km.

Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

andea79

  • *
  • 4033
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #209 on: January 27, 2016, 21:50:02 PM »
eu cred ca sunteti totusi prea analitici cu consumul ...  ;D

Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #210 on: January 27, 2016, 22:37:15 PM »
Daca si la XT'uri si STI'uri stam de un 0.5 ...
Oricum sunt doar statistici, daca vrei sa vezi cam ce poate masina (sau ce poti tu, limita masinii putand fi mai sus decat a ta), orice consum nu mai intra in calcul :)

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #211 on: January 28, 2016, 09:50:45 AM »
Am afirmat de la bun inceput faptul ca am doar o curiozitate enciclopedica iar consumul masinii mele nu este o prioritate in analiza cheltuielilor lunare...

Experimentul m-a convins ca nu exista erori demne de a fi luate in considerare asa ca merg pe consumul afisat de computer.

In alta ordine de idei, consider ca in actuala conjunctura economica globala, corelat cu noile tehnologii dezvoltate pe motoarele pe benzina, se justifica achizitia si exploatarea autoturismelor ce folosesc benzina.


   
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #212 on: January 28, 2016, 13:22:49 PM »
Interesanta afirmatia ta, dar nu o inteleg pe deplin. Diferenta de consum intre un diesel si benzina tot aia ramane, diferenta (procentuala) de pret intre benzina si diesel e tot la fel, deci per total, diesel'ul tot va avea destui adepti.
In cazul XT'ului nu pierde din vedere faptul ca la tine consumul redus se datoreaza in mare parte si cutiei automate, nu e doar motorul in sine economic. Recent am vazut consum pe un 535xd pe ruta Viena - Oradea de 8.5%, in conditiile in care drumul a durat 3 ore jumatate, deci viteza medie de peste 145kmph. Sigur ca 5'ul are si aerodinamica mai buna decat un Forester, insa in conditii similare XT'ul cred ca batea spre 15% la consum. Dar ca tot ziceam de cutii, BMW'ul are automata in 8 trepte, care iarasi a ajutat mult sa ramana mic consumul

Ca tot am postat si mi'am amintit: parca tu spuneai ca luasei masina asta, nu? Ca am vazut ca numerele in poze au ramas aceleasi, le'o fi fost lene sa schimbe pozele? In schimb pretul a mai scazut cu 1000 euro

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #213 on: January 28, 2016, 13:38:39 PM »
Ca tot am postat si mi'am amintit: parca tu spuneai ca luasei masina asta, nu? Ca am vazut ca numerele in poze au ramas aceleasi, le'o fi fost lene sa schimbe pozele? In schimb pretul a mai scazut cu 1000 euro
[/quote]

Cu siguranta este o eroare intre masina mea si cea care apare pe OLX sau avem de-a face cu un maestru in Photoshop...

Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #214 on: January 28, 2016, 14:01:51 PM »
Interesanta afirmatia ta, dar nu o inteleg pe deplin. Diferenta de consum intre un diesel si benzina tot aia ramane, diferenta (procentuala) de pret intre benzina si diesel e tot la fel, deci per total, diesel'ul tot va avea destui adepti.
In cazul XT'ului nu pierde din vedere faptul ca la tine consumul redus se datoreaza in mare parte si cutiei automate, nu e doar motorul in sine economic. Recent am vazut consum pe un 535xd pe ruta Viena - Oradea de 8.5%, in conditiile in care drumul a durat 3 ore jumatate, deci viteza medie de peste 145kmph. Sigur ca 5'ul are si aerodinamica mai buna decat un Forester, insa in conditii similare XT'ul cred ca batea spre 15% la consum. Dar ca tot ziceam de cutii, BMW'ul are automata in 8 trepte, care iarasi a ajutat mult sa ramana mic consumul

Intr-adevar, inainte de a lua decizia de achizitie am pus intr-un Excel cele trei variante: benzina aspirat, benzina turbo si Diesel turbo.
Am eliminat benzina aspirata intrucat am vrut sa compar mere cu mere, mai precis benzina turbo cu Diesel turbo.
Cativa mecanici au avut amabilitatea de a ma consilia si au rezultat urmatoarele scenarii:

1. Diesel turbo:

Avantaje: exceptional pentru nevoile mele zilnice, adica traseul dintre Com. Corbeanca si Piata Presei (6 Km prin comuna si vreo 20 pe DN1). Consum mediu de cca 7,5 l cu exceptiile de rigoare.
Dezavantaje: nivel de zgomot/disconfort mai mare in comparatie cu benzina. Pot aparea incidente tehnice cu o frecventa mai mare din cauza faptului ca motorul Diesel nu este la fel de matur ca cel pe benzina in portofoliul Subaru. Trebuie avut in vedere faptul ca filtrul de particule constituie o problema la toate motoarele Euro 6, in sensul ca se poate colmata usor si necesita interventii costisitoare. Reviziile sunt mai costisitoare ca la benzina (constatare generala Diesel vs benzina la toti producatorii).

2. Benzina turbo:
Avantaje: silentios, fiabil si tehnologizat in pas cu evolutia pietei, cu un consum mediu acceptabil (8,8 l) si revizii mai economicoase.
Dezavantaje: pret de achizitie mai mare ca la Diesel iar pretul anual al carburantului este mai mare cu 260 EUR (parcurg o medie de 20.000 Km intr-un an)

Daca imi mai aduc aminte de alte elemente de diferentiere am sa le expun.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Musiu

  • 1156
    • 2007 Forester XT
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #215 on: January 28, 2016, 14:11:33 PM »
Foarte buna comparatia, multumim pentru prezentare!
2007 Forester XT

Ex:
2007 Forester 2.0 XS
2003 Impreza WRX wagon

Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #216 on: January 28, 2016, 16:38:13 PM »
Intrebam de link'ul de pe olx ptr ca vad ca e vb de acelasi nr de inmatriculare :D

In cazul tau, daca vroiai neaparat Forester, comparatia intre diesel si XT nu prea are rost, diferenta de consum nu e f mare, insa cea de putere e sesizabila oricui.
Eu facusem un calcul, XT'ul meu vs un X3 30.sd si la un parcus de 10k km anual tot era mai ieftin cu BMW'ul (calculand consumul, asigurarea si impozitul), dar sa o dau p'a mea sa iau un second hand fara istoric cunoscut nu renta

Scuze de offtopicul de pana acum!

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #217 on: January 29, 2016, 19:10:23 PM »
In cazul tau, daca vroiai neaparat Forester, comparatia intre diesel si XT nu prea are rost, diferenta de consum nu e f mare, insa cea de putere e sesizabila oricui.
Eu facusem un calcul, XT'ul meu vs un X3 30.sd si la un parcus de 10k km anual tot era mai ieftin cu BMW'ul (calculand consumul, asigurarea si impozitul), dar sa o dau p'a mea sa iau un second hand fara istoric cunoscut nu renta

Scuze de offtopicul de pana acum!

Am sa incerc sa atasaez un tabel comparativ intre 2.0i CVT, 2.0XT CVT si 2.0D CVT pentru a intelege ce rationament am avut anterior deciziei de achizitie. Nu am facut comparatii intre marci desi am fost sfatuit sa-mi cumpar un Volvo XC60 2.0, benzina turbo.

...iar acum voi reciti mesajele de pe portal caci poate ma prind cum sa inserez Excel-ul
 
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #218 on: January 29, 2016, 20:19:38 PM »
Intrebam de link'ul de pe olx ptr ca vad ca e vb de acelasi nr de inmatriculare :D

Nu stiu cum apare acea masina de pe OLX cu acelasi numar ca al meu insa sunt convins ca exista multi experti in Photoshop...
Si ca sa inlatur orice dubii, nu mi-am propus sa-mi vand masina pe OLX sau pe alte platforme.
Mai mult, la noi in firma masinile se exploateaza pentru un ciclu de maxim 5 ani dupa care fiecare utilizator are dreptul de a-si cumpara masina pe care a utilizat-o.
Ca sa fiu mai precis, fostul Forester, cumparat in Martie, 2009 cu suma de 27.672 EUR + TVA s-a vandut dupa 52 de luni de exploatare cu pretul de 9.986 EUR +TVA, la bord avand aproape 60.000 Km. Nu am ezitat sa cumpar masina si sa i-o revand unui prieten cu aceeasi suma. La ora actuala masina are vreo 150.000 Km si in afara de o pereche de bucse, niste becuri de pozitii+frana, amortizoare, placute de frana, lichide, filtre si curele nu a schimbat nimic intrucat mecanicii nu au reclamat vreo probleme.
Apropos, in cei aproape 60.000 Km am schimbat un bec de pozitie fata, un bec de frana, placute de frana si doua bucse la bara stabilizatoare (cele de 25 RON/buc la SMT in anul 2012) - marturie sta caietul de service completat de SMT.

Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #219 on: January 29, 2016, 21:20:40 PM »
Nici nu ma gandeam ca tu ai fi cel care a pus anuntul de mai sus, doar imi sarise in ochi ca au folosit aceleasi poze.
Misto firma la care lucrezi, nu fac angajari? :D