Astazi am avut de parcurs un drum pana la coada lacului Vidraru si retur.
Afara a plouat in continuu iar pe carosabil am regasit urme de noroi ceea ce in cateva randuri a reprezentat un real pericol intrucat becul de control al stabilitatii mi s-a aprins cu cerbicie.
Cateva remarci:
1. Stergatoarele fac fata intensitatii ploii, pe autostrada si la o viteza de 120 Km (mai mult nu am accelerat intrucat nu ma simteam confortabil, avand in vedere participantii la trafic si starea drumului)
2. In curbele de la Vidraru, masina sta "lipita" de asfalt (colegul care m-a insotit si conducea un CX5 a fost dezamagit de comportamentul masinii sale in aceleasi conditii de drum)
3. De la baraj spre coada lacului am mers pe asfalt iar la intoarcere am folosit varianta de la Cabana Cumpana. Acest drum (pentru cei care inca nu l-au parcurs) este neasfaltat, plin de denivelari umplute cu apa si pe alocuri cu "capcane" adica se impune un cuplu de incredere, un 4x4 sau un X-Mode... Colegul meu a apreciat maxim optiunea Subaru intrucat l-am remorcat de doua ori cu cablul din dotarea mea
4. Cu siguranta Forester-ul meu are resurse multiple si pe care abia acum le descopar. Desi drumul, plin de noroi argilos, ne-a pus la multe incercari nu am simtit ca as avea nevoie de alta masina pentru a negocia virajele, denivelarile, patinajul pe clisa si pe drumul plin de nisip ori pietris alunecos (si atentie, desi am peste 600.000 Km parcursi pana acum, in 22 de ani, nu ma consider un expert in abordarea drumurilor dificile intrucat 90% am condus pe asfalt)
5. Din cauza unor arbusti cazuti am reusit sa zgari bara din spate da' noroc ca masina este gri inchis si nu se vede... Tot la acest punct as remarca faptul ca pentru macadam as folosi totusi varianta Forester SH care mi se pare mai manevrabila intrucat are o caroserie mai mica in comparatie cu SJ-ul
6. Nu m-am resimtit obosit desi am condus fara oprire la dus
7. Din cauza ploii necontenite nu am oprit sa facem poze insa cu siguranta ar fi meritat intrucat in final ambele masini aveau o superba culoare pamantie (noroi am avut pana si pe capota...). La spalatorie ne-au intrebat daca am fost la raliu sau daca suntem hipsteri (!)
8. In concluzie, caroseria este cam mare pentru abordarea macadamului insa suficienta pentru a-ti conferi siguranta si confort.
9. Nu m-a interesat consumul mediu insa pentru curiosi a fost de 9,8
10. In Curtea de Arges m-am intersectat cu un Forester SJ, culoare alba, numar de Bucuresti, ceva cu 888 (daca am remarcat corect) si care a uitat sa raspunda la salutul meu cu schimbare de faza...poate nu era atent sau se grabea. Oricum, drum bun sa ai oricine ai fi!